replace "
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-10-04 10:16

Hej.

Hvordan laver jeg et " om til |

Jeg har en søgefunktion på min hjemmeside, og der kan man søge på flere ord
ad gangen, samt en kombination. Jeg bruger nedenstående kode:

strSeekWord= request.querystring("seekword")
strSeek = Replace(strSeekWord, "%22", "|") 'jeg har også prøvet med "
men det giver ingen forskel. %22 er hvad der står i querystring når man har
trykket på søg knappen ved søgefeltet

Jeg har forsøgt med andre tegn i stedet for et " men der bliver ikke
erstattet nogle tegn. Hvis jeg fx. søger på "foo bar" og udskriver strSeek,
så er den stadig lig med "foo bar" og ikke |foo bar| som jeg havde
forventet.

Desuden vil jeg gerne have slettet | hvis det er det første tegn i strSeek.

Hvis man søger på "foo bar" people

vil strSeek returnere

|foo bar| people

men jeg vil kun have

foo bar| people

søges der i stedet på people "foo bar" skal strSeek returnere

people |foo bar|

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-04 10:44

Christian M. Nielsen skrev:

> Hvordan laver jeg et " om til |

Har du prøvet Replace(strSeekWord, """", "|") ?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-10-04 10:53

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Har du prøvet Replace(strSeekWord, """", "|") ?

Det virker, men hvorfor? Der er jo et lige (4) antal " Jeg havde prøvet med
3, og det virkede ikke

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-04 10:58

Christian M. Nielsen skrev:

> Det virker, men hvorfor? Der er jo et lige (4) antal " Jeg
> havde prøvet med 3, og det virkede ikke

Der skal bruges et anførselstegn til at starte strengen, to til at
angive det ene anførselstegn i strengen og et til at slutte
strengen - fire i alt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-10-04 11:28

> Der skal bruges et anførselstegn til at starte strengen, to til at
> angive det ene anførselstegn i strengen og et til at slutte
> strengen - fire i alt.

Ok.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-04 07:55

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Der skal bruges et anførselstegn til at starte strengen, to
> til at angive det ene anførselstegn i strengen og et til at
> slutte strengen - fire i alt.

Sidebemærkning - det letter asp-arbejdet en del hvis man har en
editor der kan farvemarkere asp/vbscript fornuftigt. I min editor
(Homesite) har streng-data fx sin egen farve - derfor er det let at
se hvis man har fået et anførselstegn for lidt eller for meget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-10-04 08:09

> [...]
> (Homesite) har streng-data fx sin egen farve - derfor er det let at
> se hvis man har fået et anførselstegn for lidt eller for meget.

Jeg bruger selv homesite, og kunne derfor se at det ikke passede med 3
anførselstegn. Jeg havde bare ikke gættet at 4 ville blive opfattet på den
måde.

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 10-10-04 17:51

Du kan fjerne den første |
ved at sige ..

if left(strSeekWord,1)="|" then
strSeekWord=right(strSeekWord,len(strSeekWord)-1)

--
Venlig hilsen
Lars Andersen