CreateTextFile
Fra : Kim Klinke

Dato : 06-10-04 11:16

Hej

Jeg kan ikke få nedenstående kode (MSDN eksempel) til at virke på
min computer(lokalt). I samme fil er der databasekode, som
fungerer udmærket. Afviklet hos min internetudbyder virker koden
OK, hvilket får mig til tro at problemet handler om tildeling af
rettigheder på min computer. På IIS'en er jeg som administrator
tildelt alle rettigheder m.h.t. mappen c:\Inetpub\wwwroot\Test\.
Jeg kører XP, servicepack 2,- firewall'en heri er disabled -
istedet bruger jeg bruger Zonealarm Pro.

Hilsen

Kim

Dim fso, f1, ts, s
Const ForReading = 1
Set f1 =
fso.CreateTextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Test\txt\testfile.txt",
True)
'Write a line.
Response.Write "Writing file <br>"
f1.WriteLine "Donec ut mi eget metus condimentum dignissim.
Nam tellus leo,"
f1.WriteBlankLines(1)
f1.Close
'Read the contents of the file.
Response.Write "Reading file <br>"
Set ts =
fso.OpenTextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Test\txt\testfile.txt",
ForReading)
s = ts.ReadLine
Response.Write s
ts.Close

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 06-10-04 22:04

> Jeg kører XP

home eller pro?

Fra : Kim Klinke

Dato : 09-10-04 09:48

Simon Moore Højer wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> home eller pro?

Hej Simon

Efter som at jeg nævner tilstedeværelsen af en IIS (microsoft
internet information server) burde det her på HTML.DK være alm.
kendt, at der er tale om XP Pro.

Ellers tak for den udviste interesse.

Kim

PS: problemet er ikke løst endnu?

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 09-10-04 10:19

>her på HTML.DK

Nu er det sådan at det langt fra er alle der har tilgang til denne
nyhedsgruppe gennem HTML.DK.
Mange er fejlagtigt af den opfattelse at det er HTML.DK's nyhdesgruppe,
men det er faktisk USENET der stiller dem til rådighed og HTML.DK er
bare en måde at få adgang til dem.

--
Simon Moore Højer

At programmere er at dykke ned i det hav af muligheder,
alle tiders hurtigst ekspanderende teknologi tilbyder.
Citat: Jakob Kristiansen (Start på visual basic 6.0)

www.viborgip.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-04 11:43

Kim Klinke skrev:

> Efter som at jeg nævner tilstedeværelsen af en IIS (microsoft
> internet information server) burde det her på HTML.DK være alm.
> kendt, at der er tale om XP Pro.

Nej.

For det første er vi ikke - jf. Simons svar - "her" på html.dk, men i en
offentlig usenetgruppe. Og for det andet er der ingen naturlov der siger
at man ved at IIS og XP Pro hører sammen bare fordi man skriver i
gruppen her (eller bare fordi man bruger html.dk).

Jeg har arbejdet med asp-sider og IIS i en del år - men har ingen
erfaring med XP-computere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Klinke

Dato : 12-10-04 11:03

> For det første er vi ikke - jf. Simons svar - "her" på html.dk, men i en
> offentlig usenetgruppe.

Jeg beklager min uvidenhed m.h.t. placeringen af nyhedsgruppen,
> [...]

> gruppen her (eller bare fordi man bruger html.dk).
>
> Jeg har arbejdet med asp-sider og IIS i en del år - men har ingen

At spørge til anvendelsen af XP Home eller Pro giver ingen mening, når det
gælder afvikling af ASP. Man antyder hermed - måske forkert, men
sandsynligvis - en behersket indsigt i ASP, IIS og XP.

Hilsen

Kim Klinke

Kim Klinke

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-10-04 14:39

Kim Klinke skrev:

> At spørge til anvendelsen af XP Home eller Pro giver ingen mening, når det
> gælder afvikling af ASP. Man antyder hermed - måske forkert, men
> sandsynligvis - en behersket indsigt i ASP, IIS og XP.

Nej. Det er muligt at home/pro-spørgsmålet vil antyde en behersket
indsigt i XP, men det siger ikke noget om en persons viden om ASP og
IIS.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 13-10-04 20:51

> [...]
> gælder afvikling af ASP. Man antyder hermed - måske forkert, men
> sandsynligvis - en behersket indsigt i ASP, IIS og XP.

Grunden til at jeg sprugt om det var Home eller Pro var ganske enkelt at
jeg
selv bruger XPhome og har fået at vide at der er nogle væsentlige
forskelle på
Home og Pro på netop dette område, og derfor lige ville finde ud af hvor
relevant det ville være for mig forsat at følge denne tråd.