Frivillige til test af formmail...
Fra : Dennis Munding

Dato : 03-11-04 15:30

Hej NG!

Jeg har lagt en <formmail> ind på http://skovaa-munding.dk/Sider/Kontakt men
jeg mangler lige en bekræftelse på, at den virker fra andre pc'ere end min
egen....
Er der nogen her, som vil være "forsøgs-person"...??

VIGTIGT!!

Alle felter skal udfyldes, for at den ikke kommer med fejl-meddelelse
(såfremt det virker, som det skal!?!)

På forhånd mange tak!

Dennis Munding
Webmaster
http://skovaa-munding.dk/ & http://mundings-memorial.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-04 15:31

Dennis Munding skrev:

> Jeg har lagt en <formmail> ind på http://skovaa-munding.dk/Sider/Kontakt men
> jeg mangler lige en bekræftelse på, at den virker fra andre pc'ere end min
> egen....

Det ser ud til at virke fint.

Testet i Firefox under Windows 2000.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : B.B

Dato : 03-11-04 15:54

Dennis Munding wrote:

> Er der nogen her, som vil være "forsøgs-person"...??

Jeg ville gerne, men jeg får en 404.. Har du taget den ned igen..???

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-04 16:06

Prøv <http://skovaa-munding.dk/Sider/Kontakt.html>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : B.B

Dato : 03-11-04 16:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Prøv <http://skovaa-munding.dk/Sider/Kontakt.html>.

Selvfølgelig...;0) takker

Fra : Dennis Munding

Dato : 03-11-04 17:47

Hej alle!

Ups! Min fejl... (Det gik vist for hurtigt - igen...)

Att.: B.B.

Ignorer mit tidligere indlæg....
(Havde ikke læst dette indlæg på daværende tidspunkt...)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-11-04 16:16

B.B wrote:

> Jeg ville gerne, men jeg får en 404.. Har du taget den ned igen..???

Linkfejl, skulle være http://skovaa-munding.dk/Sider/Kontakt.html

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 03-11-04 17:44

Hej B.B.!

> Jeg ville gerne, men jeg får en 404.. Har du taget den ned igen..???

Nej, jeg har ikke taget den ned igen!
Har du husket at udfylde alle felterne??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-11-04 16:15

Dennis Munding wrote:

> Jeg har lagt en <formmail> ind på
> http://skovaa-munding.dk/Sider/Kontakt men jeg mangler lige en
> bekræftelse på, at den virker fra andre pc'ere end min egen....
> Er der nogen her, som vil være "forsøgs-person"...??

No problemos aqui.

Mozilla 1.6 på W2K.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 03-11-04 17:49

Hej alle sammen!

Mange tak for hjælpen!
Det var dejligt, at I ville hjælpe - nu kan jeg sove roligt i nat...!??

Hmmm..... (Har jeg mon glemt noget denne gang..??)
Tror det ikke....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-04 20:21

Dennis Munding skrev:

>Er der nogen her, som vil være "forsøgs-person"...??

Det virker okay med Opera og XP.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-11-04 23:43

Dennis Munding <mail@invalid.com> skrev:

> Alle felter skal udfyldes

Prøv lige at sende til http://html-faq.dk/kontakt.asp - her kan du
se hvor elegant det kan gøres med andet end formmail.

Alle får svar tilbage, hvis der er en adresse at sende til.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 04-11-04 00:42

Allan Vebel wrote:

> [...]
> se hvor elegant det kan gøres med andet end formmail.
>
> Alle får svar tilbage, hvis der er en adresse at sende til.

Eh, er det elegant, Allan? Jeg testet ved ikke å
fylle ut noen felter, og fikk 'Tak for din
henvendelse.' til svar. Dere har ip-adressen min,
men kan dere finne min epostadresse ut fra den?
Kan dere gjette hva jeg liksom ville spørre om?

Jeg har også laget et kontaktskjema,
http://home.no.net/ingernet/cont.php hvor
emailadresse og melding skal fylles ut, de to
andre felt er frivillige. Fylles ikke de to
obligatoriske felter ut, får man en feilmelding.
Hvis epostadressen er riktig utfylt, får
vedkommende en kopi av mailen han/hun har sendt.
Ser det OK ut? Skjemaet kan gjerne prøves! (Takk,
Dennis - har du fått svar fra meg? Jeg synes det
er litt skummelt at du har epostadressen din åpent
på siden.)

Eh igjen - hva er egentlig formmail, og hvorfor er
ikke html-faq.dk's skjema formmail? Hvis det er
det du sier?

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-11-04 20:19

Inger Helene Falch-Jacobsen <Inger@neseblod.invalid> skrev:

> Dere har ip-adressen min, men kan dere finne
> min epostadresse ut fra den?

Nej, det er jo kun dig selv der kan se det på din egen
skærm. Det er bare for at vise brugeren hvad der er
sendt af sted.

> Jeg synes det er litt skummelt at du har epostadressen
> din åpent på siden.)

Du kan ikke se min adresse på siden - heller ikke i koden.

> Eh igjen - hva er egentlig formmail, og hvorfor er
> ikke html-faq.dk's skjema formmail?

Det er lavet i et asp-script med JMail.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 04-11-04 20:57

Allan Vebel wrote:

> Nej, det er jo kun dig selv der kan se det på din egen
> skærm. Det er bare for at vise brugeren hvad der er
> sendt af sted.

OK.

> Du kan ikke se min adresse på siden - heller ikke i koden.

Nei, jeg vet det. Dette var en beskjed til Dennis!
Jeg har også sikret meg mot at roboter skal finne
min epostadresse.

> Det er lavet i et asp-script med JMail.

Men mitt kontaktskjema på
http://home.no.net/ingernet/cont.php er formmail?
Eller?

(Jeg er litt lei for å ha "kritisert" ditt skjema
rett etter at du skamroste meg i en av de andre
trådene... rødme... jeg mente ikke noe vondt med det.)

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-11-04 16:03

Hej Allan!

> Prøv lige at sende til http://html-faq.dk/kontakt.asp - her kan du
> se hvor elegant det kan gøres med andet end formmail.
>
> Alle får svar tilbage, hvis der er en adresse at sende til.

Synes ikke at det er særlig elegant, at man får tilsendt 2 mails som svar,
hvoraf den ene er en alenlang fejlmeddelelse!!

Men selve udseendet er ganske pænt, hvis det var det, du hentydede til....??

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-11-04 20:00

Dennis Munding <mail@invalid.com> skrev:

> Synes ikke at det er særlig elegant, at man får tilsendt
> 2 mails som svar, hvoraf den ene er en alenlang
> fejlmeddelelse!

Den med fejlmeddelelsen skyldtes at jeg havde komme til
at lægge den i scriptet brugte adresse i mit spam-filter.

Den anden er blot et forsøg på at være venlig, da brugeren
ellers ikke har en kopi af sin afsendte mail.

Jeg har fjernet dem begge nu.

> Men selve udseendet er ganske pænt, hvis det var det, du
> hentydede til....?

Ja!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-11-04 16:45

Hej Allan!

> [...]
>
> Den anden er blot et forsøg på at være venlig, da brugeren
> ellers ikke har en kopi af sin afsendte mail.

Det var nu ikke ment sådan, at du skulle fjerne dem begge...
Det var mest fejl-meddelelsen, jeg studsede over...
Det er rart nok at kunne se, at beskeden er sendt og om der var for mange
stavefejl - så man kan sende en ny med rettelser...?!?

Jeg har lavet min egen svar-side - den kan du se, hvis du sender en besked
fra min formmail på:
http://skovaa-munding.dk/Sider/Kontakt.html
(Synes selv, at den er ganske pæn...??)

Jeg læste i et af dit forrige indlæg, at du har lavet din formmail i et
asp-script - så megen viden har jeg desværre ikke, at jeg kan gøre det
samme...
Men jeg studerer ihærdigt mulige måder at sløre mail-adresser på for
tiden....
Så det problem skal nok blive løst - håber jeg...

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 06-11-04 17:59

Jeg mener det er riktig at brukeren får en kopi av
sin avsendte mail...

> [...]
> tiden....
> Så det problem skal nok blive løst - håber jeg...

Kan du bruke php på dine sider, Dennis? Da kan du
kikke på min oppskrift
http://home.no.net/ingernet/tutorial.php
Denne formmailen sender kopi til avsender, er
spamsikker, gir feilmeddelelse med veiledning når
de viktige felter ikke er utfylt og ikke minst: er
meget enkel å få i drift... Selv far kan forstå
det (håper jeg)! Det er denne jeg bruker selv.
Kommentarer mottas gjerne!

--
Inger Helene Falch-Jacobsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-11-04 23:08

> Det var nu ikke ment sådan, at du skulle fjerne dem begge...

Nu har jeg koblet det til igen, at brugeren får en kopi af sin
mail - prøv lige http://html-faq.dk/kontakt.asp!

> Det er rart nok at kunne se, at beskeden er sendt og om
> der var for mange stavefejl

Du kan se stavefejlene i textarea-feltet inden du klikker på
Send - og på siden efter det er sendt.

> Jeg læste i et af dit forrige indlæg, at du har lavet din
> formmail i et asp-script - så megen viden har jeg desværre
> ikke, at jeg kan gøre det samme...

Erik har skrevet noget om selvsamme script på:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmailscript.asp

Det kræver naturligvis at du kan bruge asp og JMail hos
din udbyder.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-11-04 00:08

Allan Vebel wrote:

> Erik har skrevet noget om selvsamme script på:
> http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmailscript.asp

Der er der desværre endnu ikke autokopi til afsender. ;(

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk