A7V133 & Win2K boot-problem
Fra : Anders Christensen

Dato : 17-05-01 00:41

Problem: Mit windows 2000 Pro står stille MEGET længe ved spalsh-skærmen.
indlæsnings-indikatoren står ved ca. 50% og der sker ingenting i 2-3
minutter før systemet starter op igen.
Hvordan får jeg det til at gå hurtigere ??

Jeg har disablet RAID-BIOS på A7V133 og ligeledes med onboard sound & modem.
Jeg har flashet til nyeste BIOS (1004) og har nyeste driver til bundkortet
(VIA 4in1 4.31 og ATA100/RAID driver version 1.60 b33).

Mit system:
A7V133
Duron 900Mhz
Noname GeForce 2 MX
SoundBlaster Live 1024
Creative Dxr2
Realtech comp. netkort
Promise FastTrak 66 RAID-controller m. 4 diske
256 MB Ram
....derudover er der et DVD-drev, en PlexWriter og en IOMEGA ZIP-drev på
bundkortets IDE-bus.

Plz help

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 16-05-01 00:48

"Anders Christensen" <ac@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> minutter før systemet starter op igen.
> Hvordan får jeg det til at gå hurtigere ??

Har du husket at tildele dit netværkskort en IP-adresse? Ellers vil windows
vente på timeout, og selv tildele kortet en adresse, og dette kan godt tage
tid...

mvh
Peter

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-05-01 01:09

> [...]
windows
> vente på timeout, og selv tildele kortet en adresse, og dette kan godt

Det har jeg forsøgt, men det ændrede faktisk ingenting overhovedet og det
undrer mig en del. Det virker rigtigt nok som om at Windows står og venter
på en timeout, men hvad det er aner jeg faktisk ikke...

/ac

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-05-01 07:44

On Thu, 17 May 2001 02:09:01 +0200, "Anders Christensen"
<ac@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det har jeg forsøgt, men det ændrede faktisk ingenting overhovedet og det
>undrer mig en del. Det virker rigtigt nok som om at Windows står og venter
>på en timeout, men hvad det er aner jeg faktisk ikke...

Jeg har også oplevet omtalte fænomen med min Duron 650@900 på A7V med
netkort med tildelt IP. Det eneste der kunne redde situationen var en
reinstall af Win2k. Det løste problemet.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-05-01 09:15

> Jeg har også oplevet omtalte fænomen med min Duron 650@900 på A7V med
> netkort med tildelt IP. Det eneste der kunne redde situationen var en
> reinstall af Win2k. Det løste problemet.

Da jeg selv har reinstalleret Win2K en 2-3 gange siden jeg fik A7V133 så er
jeg ret overbevist om at dette IKKE hjælper.
Hvis jeg piller alle kort pånær min Promise FastTrak66 ud så starter den
også hurtigt...
men jeg kan ikke få den til at boote inden for rimelig tid med alle kort i.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-05-01 09:51

On Thu, 17 May 2001 10:14:32 +0200, "Anders Christensen"
<ac@vip.cybercity.dk> wrote:

>men jeg kan ikke få den til at boote inden for rimelig tid med alle kort i.

Skummelt...

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476