Åbne iFrame med link...??
Fra : Dennis Munding

Dato : 30-10-04 17:47

Hej NG!

Jeg ved ikke, om det har været postet før, men nu spørger jeg så:

Kan man åbne en iFrame via et link??

http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/ er der et banner fra Alm.
Brand, som jeg gerne vil have til at virke som link til nedenstående iFrame,
men jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre...??

<script language="javascript">
var uri = 'http://impdk.tradedoubler.com/imp/iframe/xxxxxx/xxxxxxx?' + new
String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('<iframe src="'+uri +'" width="468" height="400"
frameborder="0" border="0" marginwidth="0" marginheight="0"
scrolling="no"></iframe>');
</script>

(x'erne repræsenterer mit kunde-id, så iFramen virker ikke, som den står
skrevet...)

På forhånd mange tak for hjælpen!

Dennis Munding
http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-10-04 21:28

Dennis Munding wrote:

> Kan man åbne en iFrame via et link??

Umiddelbart ja. Det forudsætter at denne iframe har fået et navn og at du
indsætter dette navn som target.

> [...]
> document.write('<iframe src="'+uri +'" width="468" height="400"
> frameborder="0" border="0" marginwidth="0" marginheight="0"

Her mangler din iframe et navn, derfor kan det ikke lade sig gøre. Du skal
tilføje denne kode i din iframe:

name="dennis_iframe" //eller find selv på noget, dette
//noget skal så også sættes i target

.... sæt det f.eks. lige efter document.write('<iframe

I det link, der skal indlæse noget i din iframe skriver du så:

Bemærk, at attributten target ikke er valid kode i strict (x)html. Du skal
benytte transitional til de sider, hvor du bruger target i links.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 31-10-04 10:36

Hej Erik!

[SNIP]

> I det link, der skal indlæse noget i din iframe skriver du så:

> Bemærk, at attributten target ikke er valid kode i strict (x)html. Du skal
> benytte transitional til de sider, hvor du bruger target i links.

Ja, jeg har lært på den "hårde" måde, at "target" ikke er tilladt i strict -
kunne nu godt tænke mig, at det ville blive tilladt....
Så jeg må desværre konstatere, at jeg må nøjes med den måde, som det
fungerer på lige nu....
For jeg vil ikke ændre doctypen på én side, når alle andre er lavet i
strict - det har arbejdet med konverteringen været for besværligt til!

Men tak for hjælpen, Erik!

Dennis Munding
http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 31-10-04 11:21

On Sun, 31 Oct 2004 10:35:32 +0100, Dennis Munding <news@news.invalid>
wrote:

> Ja, jeg har lært på den "hårde" måde, at "target" ikke er tilladt i
> strict -
> kunne nu godt tænke mig, at det ville blive tilladt....

Der er jo en grund til at det er blevet fjernet fra strict, så du skal
ikke regne med, at det kommer igen.

> [...]
> For jeg vil ikke ændre doctypen på én side, når alle andre er lavet i
> strict - det har arbejdet med konverteringen været for besværligt til!

Der er ikke noget galt i at have en side som transitional.
Det virker jo lidt forkert, at have brugt så meget tid på at få det til at
validere og så give op, når det kun drejer sig om at indsætte en korrekt
doctype.

Og hvis du rent faktisk har en iframe på din side, så har du endnu en
grund til at bruge transitional. iframe er heller valid i strict.
At du så snyder validatoren ved at udskrive det med javascript gør det
stadig ikke valid.
Ellers er denne side også valid
<http://www.ryankristensen.com/tests/valid.html>

At validere koder siger ikke særlig meget, andet end at sammensætningen af
de koder man har skrevet er korrekte. F.eks. vil validatoren aldrig fange
Det vil sikkert også virke fint nok, men derfor ville en <hx> være mere
velegnet.

Der er - i mine øjne - ikke noget flottere ved at få en side til at
validere som strict i stedet for transitional, men det er derimod meget
grimt, hvis man skriver at siden validere som strict og ikke gør det.

--
Ryan Kristensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-10-04 13:01

Dennis Munding skrev:

>For jeg vil ikke ændre doctypen på én side, når alle andre er lavet i
>strict - det har arbejdet med konverteringen været for besværligt til!

Øhh - hvad skal du lave om udover doctype?
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-10-04 14:54

Dennis Munding wrote:

> For jeg vil ikke ændre doctypen på én side, når alle andre er lavet i
> strict - det har arbejdet med konverteringen været for besværligt
> til!

Der er da ikke noget i vejen med at sætte en strict DTD på indtil alt andet
på siden validerer og så ændre DTD til transitional.

Det er jo kun den allerførste linje i dokumentet, der skal ændres - og så
ved du med dig selv bagefter, at resten af siden overholder strict (x)html.

Det er den fremgangsmåde, jeg selv kører efter, når jeg i få tilfælde skal
bruge noget ikke-strict kode. Det fungerer perfekt og bryder ikke nogen
konventioner.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : inga schmidt

Dato : 31-10-04 20:04

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> For jeg vil ikke ændre doctypen på én side, når alle andre er lavet i
> strict - det har arbejdet med konverteringen været for besværligt til!

Jamen du skal jo kun ændre strict til transitional to steder - det er ikke
noget stort arbejde

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk