Hvor elendig???
Fra : Lars Dahl

Dato : 15-05-01 23:30

Hej NG!

Jeg er pisse træt af at min Microsoft Intellimouse kører så pisse ujævnt og
skal renses hele tiden...

Så jeg ville egentlig bare høre:....

Hvor elendig er en optisk mus egentlig til 3d shoot em' up gaming???

På forhånd tak...

Mvh Lars Dahl

Fra : Fritze

Dato : 15-05-01 23:37

> Hvor elendig er en optisk mus egentlig til 3d shoot em' up gaming???

Hvorfor skulle den være elendig? Min Dexxa 5 knaps mus funker da fint i FPS
spil

Fra : Lars Dahl

Dato : 15-05-01 23:44

Jeg har bare hørt at den ikke registrerer lynhurtige bevægelser f.eks hvis
man skal vende sig hurtigt...???

Fra : Fritze

Dato : 15-05-01 23:55

Det er i hvert fald noget fis.....snarere omvendt, for den er faktisk vildt
følsom synes jeg....bevæger cursoren meget langt uden stor bevægelse af
hånden

Fra : Lars Dahl

Dato : 16-05-01 00:27

Det er vel snarer et spørgsmål om sensetivity... Smørgsmålet gik på om den
optiske mus kunne nå at opfange et meget urtigt ryk med musun uden at gå
helt i koma... ???

Mvh Lars Dahl

Fra : Fritze

Dato : 16-05-01 00:37

Jeg troede også det var det jeg svarede på ved at sige at det omvendte ikke
var rigtigt.......Den fungerer fint også når man har travlt

Fra : Frenzy

Dato : 16-05-01 15:14

> Jeg troede også det var det jeg svarede på ved at sige at det omvendte
ikke
> var rigtigt.......Den fungerer fint også når man har travlt

ikke rigtigt!...jeg har en logitech mouseman optical og den laver underlige
bevægelser hvis man rykker musen for hurtigt - sådan er det med alle optiske
mus...
det ikke noget der betyder meget i 3d fps efter lidt tilvending men det har
kostet mig nogle frags....

Fra : Fritze

Dato : 16-05-01 15:15

"Frenzy" <help@africa.not> wrote in message

> [...]
optiske
> mus...
> det ikke noget der betyder meget i 3d fps efter lidt tilvending men det

Ok, det er så dine oplevelser....Min Dexxa fungerer stadig fint i diverse 3d
FPS. Som sagt også selvom man pludselig får travlt (e.g. skal vende/dreje
sig hurtigt)
Man kan jo sætte hastigheden på porten op eksempelvis. Den går jo helt op
til 200Hz med det rigtige software.

Fra : Christian Iversen

Dato : 16-05-01 15:43

> [...]
optiske
> mus...
> det ikke noget der betyder meget i 3d fps efter lidt tilvending men det

Nu har jeg tilfældigvis prøvet én hvor det IKKE gjalt. Jeg prøvede direkte
at synderflå Genius' mus fra højre til venstre (og den anden vej bagefter!),
men lige lidt hjalp det. Den mus er der i hvert fald ingen problemer med. At
den så ikke er lige så ergonomisk, IMHO, som logitechs mus er en anden sag.

Regards, Christian Iversen

Fra : Kim Hansen

Dato : 16-05-01 16:28

On Wed, 16 May 2001 00:30:02 +0200, "Lars Dahl"
<mr.noname@mailme.dk> wrote:

> [...]
>skal renses hele tiden...
>
>Så jeg ville egentlig bare høre:....
>
>Hvor elendig er en optisk mus egentlig til 3d shoot em' up gaming???

Jeg bruger Microsoft´s optiske trackball, og den funker
vældigt fint. Jeg går ihvert fald ikke tilbage til en mus
igen, og den reagerer hurtigt nok til mig og mine spil.

Den skal renses hver dag så hvad det angår er den noget
rigtigt lort.

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : -=Madsen=-

Dato : 16-05-01 17:27

Så køb da en med intelliEye, den skal aldrig renses LOL

Fra : SoulWalker

Dato : 16-05-01 20:15

JEg har selv lige nu en MS whellmouse optical og jeg har haft den helt store
ms intellimouse explorer. JEg spiller en del quake3 som de fleste sikkert
ved at den kræver en del hurtige bevægelser. Jeg har aldrig oplevet nogen
som helst problemer med min mus af nogen art heller ikke i lynhurtige
bevægelser. Den Ms wheelmouse optical til 249 jeg har nu skulle desuden være
33 % hurtigere end de første optiske mus. Den er bare drøngod, skal aldrig
renses og jeg går ALDRIG tilbage til en dum kuglemus ;)

SoulWalker

PS jeg har prøvet at holde på en razor bommslang 2000 i en butik. Den er med
kugle og dens scroolknap sucks. Så blærer razor sig med at deres mus har 6
MIPS ship i forhold til normal 1,5 MIPS. Og???? Alle MS optiske mus har en
chip på 18 MIPS
Razor EAT THAT ;)

Fra : Lars Dahl

Dato : 16-05-01 21:15

Den mus du har, er det:

IntelliMouse Intellieye 2-button + 1 scroll / PS/2 / USB

el.

IntelliMouse Optical 5-button + 1 scroll / PS/2 / USB

Mvh Lars Dahl

Fra : Lars Dahl

Dato : 16-05-01 21:16

El.måske
Wheel Mouse Optical Retail 2-button + 1 scroll / PS/2 / Serial ??

Fra : The Phantom

Dato : 20-05-01 00:58

Flot Lars

Har du virkelig hold en razor i hånden (midsunder dig NOT)
Har selv en Razor boomslang 2000 og har haft en logitech og ms optical (de
dyre af dem )
Og ingen af de mus kommer op på siden af boomslangen, når den først kører de
2000 dpi.

Så det med de mips kan du smide i lokummet og skide på det bag efter :)

Mvh The Phantom

Fra : Frenzy

Dato : 20-05-01 01:42

> [...]
> MIPS ship i forhold til normal 1,5 MIPS. Og???? Alle MS optiske mus har en
det har ingen betydning...det der har betydning er den opløsning den
registrere bevægelser og her er razor klart overlegen - en optisk mus har en
opløsning på 500 dpi mens en razor boomslang 2000 har en opløsning på 2000!