lærebog til html
Fra : Hansen

Dato : 22-10-04 10:46

Hej NG,

Jeg savner en lærebog til html coder, jeg er helt blank på det område.
Jeg ville gerne lære at rette alle de fejl jeg får på min side, som
f.eks -
Parse error - Unrecognized : </style> <style type="text/css"> p.c3
{color: black; font-family: MS Sans Serif; font-weight: normal;}

kan i anbefale en god bog på dansk.

Hilsen P. Hansen

Fra : inga schmidt

Dato : 22-10-04 12:06

Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg savner en lærebog til html coder, jeg er helt blank på det område.

Jeg har ikke for nylig set nogen, der ikke på den ene eller anden måde
var forældet.
Prøv hellere www.hjemmesideskolen.dk så slipper du for at sidde og lære
en hel masse unyttigt og forkert ( det var erfaringen, der talte)
God arbejdslyst

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-10-04 12:08

Hansen skrev:

>kan i anbefale en god bog på dansk.

Jeg har

Dick Oliver: HTML BOGEN, IDG 2001

Den er fornuftig, men koster også 300 kr. Problemet er at sådan nogle
bøger forældes hurtigt. Du kommer rigtig langt med

http://html.dk/

og

http://hjemmesideskolen.dk/forside.asp

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hansen

Dato : 22-10-04 12:42

Peter Loumann wrote:
> [...]

http://hjemmesideskolen.dk/forside.asp

> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Hej Peter og Inga,

Tak for jeres svar og de gode link, meget bedre end en bog
Mange hilsner og god weekend
P.Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-04 13:08

Hansen skrev:

> Jeg ville gerne lære at rette alle de fejl jeg får på min side, som
> f.eks -
> Parse error - Unrecognized : </style> <style type="text/css">

Det er en fin ide at kigge efter en bog eller måske en online tutorial
om html/css for at blive klogere, men du kan også fint bruge gruppen her
når du har konkrete spørgsmål.

Hvis du giver et link til din side, og fortæller hvilken fejlmeddelelse
du har problemer med, er der en god chance for at du kan få nogle fra
gruppen til at forklare den.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hansen

Dato : 22-10-04 15:57

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> --> Jens Gyldenkærne Clausen

Hej Jens,
Tak for din venlighed, jeg har fået rettet lidt efter at have læst lidt
om det på nettet,( de tilsendte link ) og Knud Gert Ellentoft var også
venlig at hjælpe med noget så der er ingen errors nu, men jeg
forstår ikke helt dette>

Warnings
URI : http://kannegaard.info/
a.. Line : 23 font-family: You are encouraged to offer a generic
family as a last alternative
b.. Line : 30 font-family: You are encouraged to offer a generic
family as a last alternative
c.. Line : 37 font-family: You are encouraged to offer a generic
family as a last alternative

Hilsen Peter

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 22-10-04 16:11

On Fri, 22 Oct 2004 16:57:07 +0200, " Hansen"
<nospam_xtracefjerndette@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>family as a last alternative
> c.. Line : 37 font-family: You are encouraged to offer a generic

De linier der ser sådan ud:

font-family : MS Sans Serif;

skal udskiftes med:

font-family : "MS Sans Serif", sans-serif;

Bemærk iøvrigt at det ikke er en fejl, men en advarsel. (men stadig en
god ide at angive en standard skrifttype hvis nu brugeren ikke har MS
Sans Serif installeret). Og bemærk også at "MS Sans Serif" skal stå
med gåseøjne fordi der er mellemrum i navnet.

Fra : Hansen

Dato : 22-10-04 16:34

Thomas Jespersen wrote:
> On Fri, 22 Oct 2004 16:57:07 +0200,
>
> De linier der ser sådan ud:
>
> font-family : MS Sans Serif;
>
> skal udskiftes med:
>
> font-family : "MS Sans Serif", sans-serif;

TAK Thomas !!!!

No error or warning found
Congratulations!

Rigtig god weekend
Peter

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 22-10-04 21:30

Hansen skrev:

>No error or warning found
>Congratulations!

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvor tjekker du din hjemmeside henne?

Sidst jeg ledte efter de tjenester jeg kendte til formålet var de
blevet kommercielle. Så hvis man vil betale for det kan de naturligvis
godt bruges. Findes der alternativer?

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-04 21:55

Jørgen Lyng skrev:

> Sidst jeg ledte efter de tjenester jeg kendte til formålet var
> de blevet kommercielle. Så hvis man vil betale for det kan de
> naturligvis godt bruges. Findes der alternativer?

W3: HTML - <http://validator.w3.org/> og css:
<http://jigsaw.w3.org/css-validator/>.

HTMLhelp.com: HTML - <http://www.htmlhelp.com/tools/validator/> og
css: <http://www.htmlhelp.com/tools/csscheck/>.

CSE: (html) <http://www.htmlvalidator.com/php/onlinecheck.php>

Webthing: (html) <http://valet.webthing.com/view=Asis/page/>

Alpine HTML doctor: <http://www.alpdev.com/.docs/pg/drhtml.html>

Alle er gratis onlinetjenester - og alle kan kaldes direkte gennem
checky-udvidelsen til Mozilla/Firefox.

Jeg kender faktisk kun en enkelt betalingsvalidator - CSE's
offline-validator.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 23-10-04 09:35

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Alle er gratis onlinetjenester - og alle kan kaldes direkte gennem
>checky-udvidelsen til Mozilla/Firefox.

Mange tak for hjælpen.

Jørgen Lyng
(uden z)