slet alt på harddisk
Fra : Christian Andersen

Dato : 15-05-01 23:09

hej

jeg vil godt vide om der findes en fil som kan slette alt på
harddisken incl partitioner

m.v.h. christian

Fra : Fritze

Dato : 15-05-01 23:20

fdisk.exe

Fra : Christian Andersen

Dato : 15-05-01 23:24

On Wed, 16 May 2001 00:20:10 +0200, "Fritze" <Fritze76@hotmail.com>
wrote:

>fdisk.exe
>
>"Christian Andersen" <chrandersen@ofir.dk> wrote in message

jeg kan ikke slette mine partitioner med fdisk, det har jeg prøvet.
så jeg tænkte om der er nogle andre filer der kan slette partionerne?

m.v.h

christian

Fra : Fritze

Dato : 15-05-01 23:36

> jeg kan ikke slette mine partitioner med fdisk, det har jeg prøvet.
> så jeg tænkte om der er nogle andre filer der kan slette partionerne?

Ahvad for en fisk?? Fdisk er jo netop beregnet til at fjerne partitioner.
Fortæl lige hvad det er du har gang i siden du ikke kan gøre det.

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-05-01 00:06

On Wed, 16 May 2001 00:36:16 +0200, "Fritze" <Fritze76@hotmail.com>
wrote:

>Ahvad for en fisk?? Fdisk er jo netop beregnet til at fjerne partitioner.
>Fortæl lige hvad det er du har gang i siden du ikke kan gøre det.

jo ser du, jeg har lige købt ny computer idag og for at installere win
98 sgu jeg lave parttion af c drev men jeg kom til at lave flere
partitoner og nu kan jeg ikke slette dem igen heller ikke med fdisk.

og jeg kan heller ikke komme ind i fdisk: der står fejl ved læsning af
drev
..

Fra : Fritze

Dato : 16-05-01 00:16

> [...]
> partitoner og nu kan jeg ikke slette dem igen heller ikke med fdisk.
>
> og jeg kan heller ikke komme ind i fdisk: der står fejl ved læsning af

Det lyder godt nok underligt. har du adgang til partitionerne fra roden når
du booter op?

Fra : Christian Andersen

Dato : 16-05-01 00:20

On Wed, 16 May 2001 01:15:42 +0200, "Fritze" <Fritze76@hotmail.com>
wrote:

>Det lyder godt nok underligt. har du adgang til partitionerne fra roden når
>du booter op?

nej det har jeg heller ikke

jeg prøvede at sætte den til en anden harddisk men det hjalp heller
ikke, jeg er rimelig lost.

Fra : Fritze

Dato : 16-05-01 00:39

> nej det har jeg heller ikke
>
> jeg prøvede at sætte den til en anden harddisk men det hjalp heller
> ikke, jeg er rimelig lost.

Så er der jo noget galt med din connection til harddisken medmindre du bare
ikke har formatteret nogen af partitionerne endnu. Hmmmm.....du skulle vel
ikke have en diskette med nogle programmer medfølgende til
computeren/harddisken, de plajer at kunne klare det.

Fra : Peter Ravn

Dato : 16-05-01 00:45

Kør debug fra en dosdiskette.

--
Med venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 16-05-01 12:25

> Kør debug fra en dosdiskette.

Øhh... det hjælper vist ikke lige her.

-mb

Fra : Henning

Dato : 16-05-01 15:25

On Wed, 16 May 2001 01:45:22 +0200, "Peter Ravn" <pmr_no
spam_@roadrunner.dk> wrote:

>Kør debug fra en dosdiskette.

Du skal nok lige skrive, hvad han skal gøre i debug. Det er ikke nok
bare at skrive debug...
(Jeg har desværre ikke opskriften liggende lige ved siden af mig, og
kan ikke huske de 10 linier udenad.)

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 16-05-01 19:05

On Wed, 16 May 2001 16:24:47 +0200, Henning <ingen@email.tx> wrote:

>Du skal nok lige skrive, hvad han skal gøre i debug. Det er ikke nok
>bare at skrive debug...
>(Jeg har desværre ikke opskriften liggende lige ved siden af mig, og
>kan ikke huske de 10 linier udenad.)

-A 100 ;Assemble from CS:0100
nnnn:0100 INT 13 ;Call interrupt 13
nnnn:0102 ;Press the ENTER key ( nnnn in the segment address )
-RAX ;Replace the AX register
AX 0000 0301 ;Write on sector
-RBX ;Replace the BX register
BX 0000 0200 ;Start from ES:200
-F 200 L 200 0 ;We want to write zeros
-RCX ;Replace CX register
CX 0000 0001 ;Cylinder, 0, sector 1
-RDX ;Replace DX register
DX 0000 0080 ;First physical hard disk, head 0, (substitute 0081
;for this entry if you are clearing the table on the
;second physical hard disk, 0082 for third etc.)
-P ;Proceed ( debug will display several lines of
;information )
-Q ;Quit back to DOS

Faktisk er det kun 8 linier der skal tastes

Pas på, det virker. Fjern andre harddiske først, så du ikke kommer til
at slette den forkerte.

--
Jens oz1kiw

I think - therefore I am not politically correct.

Fra : Peter Ravn

Dato : 17-05-01 01:36

Der findes også en anden opskrift, den kommer her, men gør som Jens skriver
fjern alle andre harddiske først da den virkelig sletter alt.

I dos promt skrives:
debug
mov ax,30a
mov cx,1
mov dx,80
mov bx,3800
int 13
int 3

g=100
efter hver linie trykkes enter, og efter int 3 to gange enter. Ligeledes
skal der være mellemrum mellem hvor der er vist mellemrum.
Håber du kan finde ud af det ellers må du ringe. Men skriv det ned og lad
være med at prøve at køre det efter hukommelsen.

--
Med venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 07-07-01 20:00

Det er godt nok en gammel tråd, denne her, men jeg vil alligevel nævne
programmet GDISK, man får med i nakken, når man henter Ghost fra
Symantec. Gdisk kræver ikke nogen registrering, så den der følger med
en trailversion af Ghost er lige til at bruge.

Gdisk er et DOS-program, der bruges til at oprette, slette, formatere
osv. partitioner på diske.

Jeg har endnu ikke været ude for en partition GDisk ikke har kunnet
slette.

Den kan desværre ikke formatere NTFS-drev (den kan sagtens slette
dem), men den kan formatere FAT16 og FAT32 - endda Quick på en helt
tom disk.

Mvh. Henrik