Print uden menu ??
Fra : Marianne Tidemann

Dato : 21-10-04 09:35

Hej alle

Jeg har problemer med at fjerne mine menuer ved udprint!
De er lavet med HVPopupMenu fra Ger Versluis, jeg har skrevet og
spurgt ham, men har ikke fået svar.

Kan man i stedet for, lave en bestemmelse for at printe en

Jeg har læst lidt på Hjemmesideskolen, om udprint af aktuel side, men
kan det laves om til print indhold??

Mvh Marianne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-04 10:55

Marianne Tidemann skrev:

> Kan man i stedet for, lave en bestemmelse for at printe en

Tjo - du kan vel godt lave en indholds-div der ikke vises på skærmen med
kun ved print - men det er mere normalt at slukke for det der ikke skal
med i udskriften. Kan du ikke få det til at virke?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 21-10-04 12:33

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:
>Kan du ikke få
>det til at virke?

Nej, det er som om den glemmer rollover billederne?
Og jeg har prøvet med den beskrivelse Jørgen Farum Jensen har
beskrevet på siden her:
< http://www.webdesign101.dk/xhtml/css/csstext/printstyles.php >

function BeforeStart(){return}
function AfterBuild(){FrstCntnr.className='noprint'}
function BeforeFirstOpen(){return}
function AfterCloseAll(){return}

men jeg får en fejl om at FrstCntnr. ikke er defineret!

Men jeg ved ikke hvor jeg skal definere det?
Jeg har forsøgt at sætte <class="noprint"> på
..noprint
{display: none;}
i min css.

Men den spytter det ene hold billeder ud.

Jeg har også et andet problem, min Applet ved jeg heller ikke
hvordan jeg skjuler.

Derfor tænkte jeg at det andet måske var nemmere!

Mvh Marianne

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 22-10-04 10:21

Marianne Tidemann <tidemann@L68W3tdcadsl.dk> (slet L68W3) skrev:
>Jeg har også et andet problem, min Applet ved jeg heller ikke
>hvordan jeg skjuler.
>
>Derfor tænkte jeg at det andet måske var nemmere!

Hmm, nu har jeg fået lavet så den "kun" viser et hold knapper,
ude i venstre side, men det hjælper jo fedt.
Og jeg kan ikke uploade noget endnu :(( så det kan ses!

Mvh Marianne

Fra : Jesper Brunholm [500~

Dato : 23-10-04 12:52

Marianne Tidemann (slet BZYGS) wrote:

> Kan man i stedet for, lave en bestemmelse for at printe en

Det kan du evt. gøre ved at slukke for alt i printstylesheetet (
body {
display: none;
}
, og så derefter gen-tænde #indhold. Der er lidt mere om print-sider
her: <http://html-faq.dk/2012.asp>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phoenix - Danish folk-music up front - <http://www.phonixfolk.dk/>
The Hans Christian Andersen Center <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 23-10-04 17:28

Jesper Brunholm [5000] <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev:

>Det kan du evt. gøre ved at slukke
>for alt i printstylesheetet (
>body {
> display: none;
>}
>, og så derefter gen-tænde
>#indhold. Der er lidt mere om
>print-sider
>her: <http://html-faq.dk/2012.asp>

Det er også denne metode jeg har brugt, alt er display: none;
dog ikke body og hvis jeg gør det kommer der kun et blankt stykke
papir, med en overskrift/titel og en dato ?

Det med at gen-tænde er det ikke bare
#indhold {
   text-align: left;
   width: 100%;
   font-family : Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
}

som jeg har i min css ??
Eller skal jeg skrive noget andet?

mvh Marianne

ps. problemet er nok at selve menuerne ikke er
defineret i css`en de ligger jo i popmenu_var.js og jeg kan ikke
finde ud at sige til den at den ikke skal vises ved print!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-04 18:15

Marianne Tidemann (slet SNH8L) wrote:

> ps. problemet er nok at selve menuerne ikke er
> defineret i css`en de ligger jo i popmenu_var.js og jeg kan ikke
> finde ud at sige til den at den ikke skal vises ved print!

Men du har vel en henvisning til popmenu_var.js i din html-kode. Placer
den henvisning i en div som du sætter til ikke at blive printet. Virker
det stadig ikke, så giv os et link til din side, så vi kan tjekke koden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gør browseren bedre med aktive bogmærker (bookmarklets).

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 24-10-04 01:29

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>popmenu_var.js i din html-kode. Placer
>den henvisning i en div som du
>sætter til ikke at blive printet. Virker

Jeg kan ikke få det til at virke ;(

> http://www.mariannes.frac.dk >

Jeg får et hold link/billeder i venstre side af papiret,
Ide, Dit liv, o.s.v. De billeder der ligger som baggrunds-
billeder, dem imellem linkene, og logoet foroven kommer
ikke med.
Jeg kunne så forstå hvis det hele var med??

mvh Marianne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-04 02:10

Marianne Tidemann (slet FRS6K) wrote:

> Jeg kan ikke få det til at virke ;(

Din side vises ikke korrekt i min Mozilla, for eksempel er menuen med
Foredrag, Kurser osv. placeret oven på noget af teksten. Desuden vises
footeren ikke, hvilket måske er meget godt, for den validering, der
åbenbart henvises til i footeren, er i hvert fald ikke i orden (34 fejl
i html'en). Prøv først og fremmest at få rettet fejlene, så siden
validerer.

Har du prøvet at følge mit råd ovenfor med at placere dine
javascript-menuer i en div?

Altså noget i stil med dette:

<script type="text/javascript" src="popmenu_var.js"></script>
<script type="text/javascript" src="popmenu_com.js"></script>
<script type="text/javascript" src="index.js"></script>

I skrivende stund er de ikke placeret i en div.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 24-10-04 17:52

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:
> [...]

Fejlene i footeren (et par af dem, "slut på img") kommer hver gang
jeg arbejder på siden, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor?
Jeg har bedt FP om at gemme siden som den bliver skrevet, men "/"
bliver flyttet, hver gang jeg går tilbage til Normal visning.
Jeg skal huske at rette det lige inden jeg uploader.
Mystisk!

Hmm, er Mozilla Firefox ikke det samme som Mozilla ?
Jeg har ingen problemer med at se det hele, og i rigtig orden!

De fejl "non SGML character" hvad menes der med det?
Og hvorfor melder den ikke fejl ved alle linier,
jeg kan ikke se forskellen på linie 91 og 92. Måske kan jeg ikke
se skoven for bare træer?

Det virker stadig ikke ;(

Mvh Marianne

Fra : Marianne Tidemann