Få tabel til at fylde 100%
Fra : Kristoffer

Dato : 14-10-04 18:58

Hej alle!

Jeg er ved at lave en side, men kan ikke få min tabel til at
udfylde totalt i højden. Dette skyldes, formodentlig, at der ikke
er tekst nok til at udfylde hele vejen - og det vil der aldrig
komme.

Prøv at tage et kig: http://www.piccanti.dk/default.html - det er
de lysegrå sider som pludseligt stopper efter den sidste linie.
Min idé er at de skal fortsætte hele vejen til sidens bund. Nogle
ideer?

Oprindeligt var det min idé at selve siden skulle være centreret
horisontalt og vertikalt, men droppede det vertikale fordi jeg
ikke fandt nogen ordentlig løsning på det.. Hvis nogle har ideer
til det ville det selvfølgelig også være perfekt!

Mange hilsner
Kristoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 14-10-04 20:46

Kristoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> de lysegrå sider som pludseligt stopper efter den sidste linie.
> Min idé er at de skal fortsætte hele vejen til sidens bund. Nogle

Dit link virker ikke, så det er egentlig lidt svært at hjælpe dig,
men alligevel så vil jeg foreslå dig at du istedet for en tabel
bruger CSS til at opbygge siden med, hvis du bruger boksmodellen,
som du f.eks. kan læse mere om på html.dk under tutorials / CSS så
vil du lave et design nærmest som du måtte ønske det.

PerR

Fra : Kristoffer

Dato : 14-10-04 21:40

Beklager - linket skulle være http://www.piccanti.dk/default2.html !

> [...]
> som du f.eks. kan læse mere om på html.dk under tutorials / CSS så
> vil du lave et design nærmest som du måtte ønske det.

Har forsøgt mig med CSS, men syntes ikke det er helt så nemt. Vil kaste
mig over det en gang når jeg får tid

Men hvis du stadig har en alternativ løsning ville det være perfekt!

Fra : Per Rasmussen

Dato : 14-10-04 23:43

> [...]
> mig over det en gang når jeg får tid
>
> Men hvis du stadig har en alternativ løsning ville det være perfekt!

En løsning er at indsætte nogle <br> i en af tabellerne, selvom det får
mig til at gyse,

PerR

Fra : Anders Højland Mikke~

Dato : 15-10-04 02:40

> En løsning er at indsætte nogle <br> i en af tabellerne, selvom det får
> mig til at gyse,
Det ville da ikke være en løsning da tabellen ikke får en højde på 100% da.

Jeg vil mene det er muligt at gøre det ved hjælp af style="height:100%"

Anders Højland Mikkelsen

Fra : Kristoffer

Dato : 15-10-04 20:35

> Det ville da ikke være en løsning da tabellen ikke får en højde på 100%
da.
Helt enig!

> Jeg vil mene det er muligt at gøre det ved hjælp af style="height:100%"
Har jeg prøvet, men det hjalp desværre ikke...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-10-04 22:55

Kristoffer wrote:

> Har jeg prøvet, men det hjalp desværre ikke...

Næh, for hvad skal det være 100% af?

Du må først i css definere, at siden er 100% :

html, body {
height:100%;
}

Fra : Kristoffer

Dato : 16-10-04 14:36

> html, body {
> height:100%;
> }

Hehe - jeps, det har jeg også prøvet!
Tror desværre det er en af bagsiderne ved at bruge tabeller... Så
må vel snart tage mig sammen til at se lidt nærmere på 100%
sidelayout med CSS

Men tak for hjælpen...!

Hilsen