Hjælp til dpcument.lastModified i adressel~
Fra : Malthe Sunesen

Dato : 03-11-04 11:52

Hej gruppe!
Jeg har for et stykke tid siden læst hvordan man kunne skrive (tror
jeg nok) "javascript.open(document.lastModified)" og få at vide
hvornår hjemmesiden sidst er blevet ændret. Men når jeg skriver det
får jeg en "Siden kan ikke vises"-besked. Er der nogen der kan hjælpe
mig? Bemærk at der ikke er tale om et script implementeret i en
hjemmesiden, men et script der skrives i IE's adresselinie.

Malthe Sunesen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-11-04 12:26

Malthe Sunesen wrote:
> [...]
> mig? Bemærk at der ikke er tale om et script implementeret i en
> hjemmesiden, men et script der skrives i IE's adresselinie.

Det hedder "javascript:alert(document.lastModified);"

javascript: er en pseudo-protokol som kan håndtere javascript

alert() giver en alertbox

document.lastModified giver sidst ændret dato

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-11-04 12:37

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.please> skrev

> Det hedder "javascript:alert(document.lastModified);"

> document.lastModified giver sidst ændret dato

Så vidt jeg kan konstatere, får jeg det øjeblikkelige dato/klokkeslæt vist -
uden hensyn til seneste faktiske opdatering - er afprøvet på mine egne
sider, hvor opdateringsdato er noteret i klar tekst. Afprøvet i Mozilla 1.7
og IE 6 på WXP.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-04 14:13

Erik Ginnerskov skrev:

> Så vidt jeg kan konstatere, får jeg det øjeblikkelige dato/klokkeslæt vist -
> uden hensyn til seneste faktiske opdatering - er afprøvet på mine egne
> sider,

- som er asp eller SSI-sider?

lastModified virker ikke på sider der behandles serverside. Til gengæld
kan du bruge serversidekode til at hente samme oplysning.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-11-04 12:08

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> lastModified virker ikke på sider der behandles serverside. Til gengæld
> kan du bruge serversidekode til at hente samme oplysning.

Gør ingen forskel. Min kones hjemmeside, der er ren html, giver samme
resultat:

http://hjem.get2net.dk/maj Aktuel dato/klokkeslet vises, selv om det er
måneder siden, der sidst er sket opdatering.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 04-11-04 12:31

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
>
> http://hjem.get2net.dk/maj Aktuel dato/klokkeslet vises, selv om det er
> måneder siden, der sidst er sket opdatering.

Det er formodentlig noget server opsætning på get2net der gør at du ikke
kan læse lastModified. Det plejer at virke... prøv den her side

http://users.cybercity.dk/%7Edsl58854/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-11-04 12:55

Erik Ginnerskov skrev:

> http://hjem.get2net.dk/maj Aktuel dato/klokkeslet vises, selv om det er
> måneder siden, der sidst er sket opdatering.

Jeg kan ikke se nogen angivelse af dato/klokkeslæt på siden, men jeg går
ud fra at du har testet det.

Som Martin er inde på, kan det være et opsætningsproblem hos Get2Net.
Det virker fint her - se fx
<http://gyros.dk/usenet/html/sidst_opdateret.html>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 04-11-04 10:00

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.please> wrote in message news:<4188c03a$0$33743$14726298@news.sunsite.dk>...

> Det hedder "javascript:alert(document.lastModified);"
>
> javascript: er en pseudo-protokol som kan håndtere javascript
>
> alert() giver en alertbox
>
> document.lastModified giver sidst ændret dato

Mange tak for hjælpen. Præcis det jeg havde brug for.

Malthe Sunesen