ukendt enhed efter installation af windows~
Fra : MCP of DK

Dato : 15-05-01 22:46

Hej Gruppe

Jeg har lige installeret Windows 98 se på min IBM Aptiva 702 (2164-702)
Efter at jeg har installeret de mest indlysende driveropdateringer til
lydkort, Grafikkort og Chipset har jeg stadigen ukendt enhed tilbage.

Den hedder PCI Serial Controller. dens hukommelses område er 82100000 -
8210FFFF

jeg kan ikke umiddelbart se at jeg mangler nogle enheder. Jeg har prøvet at
fjerne den men når jeg genstarter finder windows enheden igen. Desværre kan
windows ikke findet en driver og jeg har ikke selv nogle driverdisks der kan
bruges.

Er der nogen der har et forslag til hvad det kan være for en driver jeg
mangler at installere og hvor jeg finder den

Aptiva 2164-702 - System technical specifications

Product Information Brand: IBM Aptiva
Product Family: Aptiva
Machine Type: 2164
Model: 702
TypeModel:

Machine type/model 2164-702
System board V66M
Processor/Speed Intel Pentium III 450MHz
System board chipset Intel 443BX
System board form factor Micro-ATX
Front-side bus speed 100MHz
Mechanical package ATX Minitower
Total slots 4
Slots (ISA/PCI/Shr/AGP) 0/2/1/1
Open slots (ISA/PCI/Shr/AGP) 0/1/1/0
Bays (Total/Open) 5/2
3.5" bays(Ext Total/Open, Int Total/Open) 2/0, 1/1
5.25" bays(Ext Total/Open, Int Total/Open) 2/1, 0/0
Memory PC-100 SDRAM DIMM
Std/Max (MB) 128/384
Sockets (Total/Open) 3/2
Cache 512KB
Hardfile 13GB
Hardfile size 3.5 in
Diskette drives 1.44
Diskette drive size 3.5 in
Power supply (w) 145 watts
3D Graphics enabled Yes
Video chip Nvidia Geforce2 GTS
Video memory 32 Mb DDRRAM
MPEG SW DVD
Monitor Delle 1503 Analog Flatpanel
Keyboard Logitech cordless
Mouse logitech Cordless
Communications ISDN
Modem Eicon Diva T/A
CD-ROM/DVD ROM 6X DVD-ROM
Audio ESS Solo 1
Wavetable Yes (Software)
Speakers Infinity (Active)
Subwoofer No
Microphone Noise cancelling
Operating system Windows 98 se

med venlig hilsen

Michael

Fra : JLL

Dato : 15-05-01 23:00

Kunne det være din USB?

Fra : MCP of DK

Dato : 15-05-01 23:23

hmm umiddelbart ser USB godtnok ud

jeg har en USB-rod HUB og en intel 82371AB/EB/MB PCI to USB Universal Host
Controller

mvh

Michael

Fra : Fritze

Dato : 15-05-01 23:43

Har du en ekstra controller på bundkortet? Det lyder som den.

Fra : Peter Bækgaard

Dato : 15-05-01 23:54

Michael (MCP of DK) skrev:

> [...]
>Efter at jeg har installeret de mest indlysende driveropdateringer til
>lydkort, Grafikkort og Chipset har jeg stadigen ukendt enhed tilbage.

Hvis man på www.microsoft.com går ind i Microsofts Konwledgebase, søger
under Windows98 og bruger stikordet PCI Serial Contoller, kommer
der titler frem på en række artikler. En af dem hedder:
"Q221839 - PCI Modem Does Not Work After Installing Windows 98".
Denne artikel giver dig løsningen på dit problem.

Sagen er den, at du har et PCImodem i din computer. Men Windows98
indeholder ingen drivere til serielle PCIcontrollere.
Du skal derfor opdatere driveren til dit PCI-modem:

1) Højreklik på Denne Computer - Vælg Egenskaber - Fanebladet Enheds-
håndtering.
2) Find det sted, hvor der står PCI Serial Controller. Marker denne og vælg
Egenskaber.
3) Klik på Driver-fanebladet og vælg Opdater driver.
4) Klik på Næste og lad Windows søge efter en bedre driver end den,
der bruges for øjeblikket. Klik derefter på Næste.
5) Indsæt den driverdiskette eller CD, der fulgte med computeren
(PCI-modemet).
6) Klik for at vælge diskettedrevet eller CD-romdrevet og klik Næste.
7) Hvis der fremkommer en advarende dialogboks vedrørende driver-
opdatering, så klik på Ja.
8) Klik på Næste, klik på udfør og klik på Ja for at genstarte din
computer.

Microsoft skriver til sidst følgende om den serielle PCI-controller:
Den serielle PCIcontroller er en kommunikationscontroller, som er indbyg-
get i et PCImodem. Denne type modem kommunikerer ikke ved hjælp af
en seriel port på bundkortet.

Hvis du ikke har brug for dit PCImodem, kan du sandsynligvis deaktivere
det. Prøv i Enhedshåndtering, hvor du vælger den serielle PCIcontroller,
klikker på Egenskaber, vælger fanebladet Generelt og sætter et hak i boksen
"Deaktiver i denne hardwareprofil", hvis den findes.
Alternativ mulighed: Afinstaller driveren. Genstart så computeren og gå ind
BIOS-setup, hvor du ser efter, om der ikke er et sted, hvor du kan
deaktivere
PCImodemet.

MVH
Peter Bækgaard

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-05-01 08:32

Jeg har da et modem men har ikke skænket den en tanke da jeg bruger ISDN
modem. Det tjekker jeg lige når jeg kommer hjem.
Tak for hjælpen. Jeg havde søgt på IBM's hjemmesidemen havde ikke fundet
noget brugbart.

mvh

Michael

Peter Bækgaard <pbaekgaard@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dsbva$mmg$1@sunsite.dk...

Fra : Michael Petersen

Dato : 17-05-01 08:42

den er go'..den er fin.. den er væk

tak for hjælpen

Michael

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-05-01 11:34

> Jeg har da et modem men har ikke skænket den en tanke da jeg bruger ISDN
> modem.

Hvorfor hænge sig i bagateller, når man har Randers reb .... Men
alligevel.
Det hedder ikke et ISDN-modem.
Modem står for MOdulere-DEModulere, dvs det der sker, når de digitale
"nuller og etter" omsættes til en frekvens, som sendes ud på det analoge
telefonnet.
Ved ISDN foregår det digitalt hele vejen, hvorfor moduleringen og
demoduleringen ikke forekommer.
"ISDN-modemet" hedder således en Terminal Adapter (TA), og selve
udbyderens net afsluttes med en network terminator (NT-box)

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.