"gamer" pc til max 3000,- /u monitor
Fra : Søren R

Dato : 03-11-04 13:42

Hej

Jeg er på kig efter en ny maskine, og har kigget lidt rundt omkring.

Jeg er pisse nærig, og vil kun give 3000,-

Jeg skal bruge så stor og kvik en maskine som muligt, primært til
spil. (min 1024 mb ram)

Jeg har monitor, cd-rom, diskdrev, software, keyboard mus etc. så alt
det er irrelevant.

Nogle der har nogle gode bud, hvor jeg skal kigge?
--
Søren R

¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤
¤ http://www.esportnews.com ¤

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-11-04 13:50

Søren R <Kongen19delete-this@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg er pisse nærig, og vil kun give 3000,-

> Jeg skal bruge så stor og kvik en maskine som muligt, primært til
> spil. (min 1024 mb ram)

> Nogle der har nogle gode bud, hvor jeg skal kigge?

Brugt PC. Du vil sagtens kunne få en ny computer for din pris, men den vil
ikke kunne trække meget af de nyeste spil.

Som enkeltdels pris
RAM: Billigste = ca. 1000-1200,-
Grafikkort: Bare noget som kan trække lidt af det nyeste = 1500,-
Tilbage til Bundkort, kabinet og CPU 300-500,-

Faktum, du får ikke nogen ny vild spillecomputer til den pris du vil give.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning

Dato : 03-11-04 14:06

Playstation eller x-box...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-11-04 14:58

"Søren R" <Kongen19delete-this@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er irrelevant.
>
> Nogle der har nogle gode bud, hvor jeg skal kigge?

LOL
Jeg tro du skal kikke her
http://www.dba.dk/asp/main/main_logoff.htm?favorit=0¬esblok=0

og så skal du vist være heldig

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-11-04 15:34

Søren R wrote:

> Jeg skal bruge så stor og kvik en maskine som muligt, primært til
> spil. (min 1024 mb ram)

Hvad skal du spille?

Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-11-04 16:13

> [...]
> det er irrelevant.
>
> Nogle der har nogle gode bud, hvor jeg skal kigge?

Hvis du vil game meget andet end 7 kabale og tussegamle spil får du ikke
noget nyt til 3000kr.

Venligst

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-11-04 17:50

Søren Christensen wrote:

> Hvis du vil game meget andet end 7 kabale og tussegamle spil får du

Definér tussegammelt...

Barton 2500+         534,-
Spire WhisperRock IV      109,-
Abit NF7-S2            539,-
Creative GF4 Ti4200, 64MiB   429,-
DCS Miditower X-Gaming ET3 355,-
Kingston 512MiB, PC2700      595,-

Ialt:               2561,-

Jeg har selv CPU, køler, GFX og RAM og 'Far Cry' afvikles uden
problemer (Win2000).

Mere end 512MiB er for mig at se overkill til spil. Kig hellere på
Windows' ressourceforbrug - der er mere at hente.

Jesper G. Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-11-04 19:21

Jesper G. Poulsen wrote:
> Mere end 512MiB er for mig at se overkill til spil.

Ikke til de nyeste spil, såsom Far Cry og Doom3.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-11-04 23:26

Per Nielsen wrote:

> Ikke til de nyeste spil, såsom Far Cry og Doom3.

Du læste ikke hele mit indlæg.

Jeg spiller 'Far Cry' uden problemer af nogen art med 512MiB RAM. End
og story.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-11-04 17:05

> [...]

> det er irrelevant.
>
> Nogle der har nogle gode bud, hvor jeg skal kigge?

Hej
Den billigeste "game" konfiguration jeg kan komme på er.
En Barton 2500+
Et ECS Mobo
Billig 512mb ram
Og et grafikkort FX5900XT
Har du kabinet. Ellers kan du lægge et Codegen skod kabinet oveni.

Det er en MEGET skrabet system som lige kan holdes under 3000.- Men det er
imo ikke pengene værd. Brug lige lidt mere eller køb en playstation eller
Xbox.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 03-11-04 17:40

> [...]
> spil. (min 1024 mb ram)
>
> Jeg har monitor, cd-rom, diskdrev, software, keyboard mus etc. så alt

Hej

Du får ikke nogen Super-spille-PC, men det kan da lade sig gøre, hvis du vil
'nøjes' med 512 Mb ram (2.995,-):

http://www.compushoppen.dk/product.asp?product=66&page=1

Og hvis du sparer 75,- på ikke at få en CD-brænder med, koster denne
3.125,-:

http://www.imw.dk/templates/imw-pcconfig.asp?ProductGuid=151001

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-11-04 17:52

Peter Brandt Jørgensen wrote:

> Du får ikke nogen Super-spille-PC, men det kan da lade sig gøre, hvis
> du vil 'nøjes' med 512 Mb ram (2.995,-):
> http://www.compushoppen.dk/product.asp?product=66&page=1

Radeon 9200 er useriøst til alt over 7-kabale.

Jesper G. Poulsen

Fra : Søren R

Dato : 04-11-04 09:25

> [...]

>det er irrelevant.
>
>Nogle der har nogle gode bud, hvor jeg skal kigge?

Tak for jeres bud, jeg havde selv været på nogle af siderne, men fik
lidt ny inspiration. Jeg må nok indse at skulle nøjes med 512 mb ram
til at starte med, og måske investere lidt mere, så jeg også kan få et
acceptabelt grafikkort.

Intentionen lige nu, er at den skal bruges til Counter-Strike:source,
gider slet ikke prøve at installere det på min nuværende maskine