Lommeregner, HP-20S?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 26-10-04 12:25

Når jeg tænder den, er den pludselig begyndt(?) at vise en 'ca. 5mm lang,
vandret streg med en kort "opad-pil" i højre ende' nederst til venstre i
displayet (pegende op mod første indtastede ciffer).
(Jeg skriver 'pludselig begyndt(?)' fordi der selvfølgelig er en - meget
svag - mulighed for, at stregen altid har været der!)
Jeg har kigget manualen igennem uden at finde nogen forklaring på fænomenet;
først troede jeg, det betød 'low battery' (har ikke skiftet batterier i 10
år!) - men dét skulle være et andet symbol.
Har nogen her en forklaring?? (Den ser ud til at virke helt normalt(?))
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 26-10-04 14:04

On Tue, 26 Oct 2004 13:25:18 +0200, Hans Henrik Hansen wrote:

> Har nogen her en forklaring?? (Den ser ud til at virke helt normalt(?))

Hmm - mindes ikke nogensinde at have set den pil på min HP-20S så jeg
tror ikke den "skal" være der, men hvad den betyder har jeg ingen anelse
om....

Og manualen kan, som du allerede har bemærket, heller ikke hjælpe.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 26-10-04 14:42

Jesper Rasmussen wrote:

> [...]
> om....
>
> Og manualen kan, som du allerede har bemærket, heller ikke hjælpe.

Nå, så må jeg nok prøve at spørge HP - men de husker vel næppe meget vedr.
en sådan oldsag? :)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 26-10-04 14:55

On Tue, 26 Oct 2004 15:42:29 +0200, Hans Henrik Hansen wrote:

> Nå, så må jeg nok prøve at spørge HP - men de husker vel næppe meget vedr.
> en sådan oldsag? :)

Næppe - HP's lommeregnerafdeling er ikke hvad den har været
Tror du har større chance for at få et brugbart svar i gruppen
news:comp.sys.hp48, hvor der sidder mange folk med stor viden om (især)
HP maskiner.
(Gruppen var oprindeligt tiltænkt HP-48 serien, deraf navnet HP48)

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 26-10-04 15:41

Jesper Rasmussen wrote:
> Næppe - HP's lommeregnerafdeling er ikke hvad den har været

Det tror jeg, du har ret i - har netop kigget mig lidt om på HPs
web-sider! :)

Tak for tippet - jeg forsøger dér!
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : O-V R:nen

Dato : 26-10-04 17:43

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> writes:

> Når jeg tænder den, er den pludselig begyndt(?) at vise en 'ca. 5mm lang,
> vandret streg med en kort "opad-pil" i højre ende' nederst til venstre i
> displayet (pegende op mod første indtastede ciffer).

På en del andre HP'er er det symbolen for at man har trykket på
shift-tasten.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 26-10-04 22:28

O-V R:nen <Otto-Ville.Ronkainen@ling.helsinki.fi> wrote:
> På en del andre HP'er er det symbolen for at man har trykket på
> shift-tasten.

Det tror jeg nu ikke - for det gjorde ingen forskel, om lommeregneren
blev 'genstartet'; men netop nu ser jeg til min overraskelse, at den
slet ikke kan tændes - så der har muligvis været tale om et 'vanskabt'
ikon for 'battery low'??

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen