Valg af maskine til Photoshop og lignende
Fra : Steff Houlberg

Dato : 15-05-01 22:40

Tak til alle dem der svarede på min tråd om P4 mod Tbird til Photoshop og
lignende. Jeg har nu fundet frem til følgende konfiguration:

ASUS CUV4XD DUAL
2 stk Pentium III 1000EB
2 X 256 megs SD-RAM 133
Matrox G450 DualHead 32MB DDR
Aopen 52 speed CDROM
LITE-ON 12X "burn-proof"
2 stk IBM 60GXP 40 GB
HQ08 Aopen tower
+ noget billig lydkort og noget logitech tastatur og mus
Skærmen haves

Er der nogle gode råd til valget?

Prisen bliver lige omkring 16.000 kr

Fra : Sven

Dato : 16-05-01 05:04

Har læst tråden ;)

Hmmm....billedbehandling?!? Det kan dække over meget (bruger selv bl.a.
Photopaint 10, Ulead MS 6 osv.).

Af egen erfaring, så er det godt at kunne 'låne' fra så mange kilder som
mulig (kunder har mærkelige idéer ;), så jeg ville købe et dvd-drev i stedet
for et cd-rom-drev. Et gfx-kort med tv-indgang kan også være rart en gang i
mellem (kan ikke huske om Matrox G450 har det).

Jeg kan ikke se noget SCSI og der er vel ikke noget raid on-board (correct
me if i´m wrong), så når du nu har 2 stk éns hd´er, så vil jeg anbefale en
ide-raid controller (uanset ovenstående).

/Sven
/**
'Figuring things out for your self is the only freedom anyone really has.
Use that freedom. Make up your own mind...'
- Starship Troopers
*/

Steff Houlberg <sudtzh@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6hhM6.12115$zv2.1602349@news010.worldonline.dk...

Fra : Frontier

Dato : 17-05-01 07:41

>Steff Houlberg <sudtzh@hotmail.com> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:6hhM6.12115$zv2.1602349@news010.worldonline.dk...

Ja - vælg en ordenlig brænder. Du har ellers valgt nogle ikke helt
tossede komponenter, derfor synes jeg det ville være mindre smart at
spare dér hvor du skal til at gemme dit arbejde. Køb Plextor - så går
du aldrig galt i byen?

I et andet indlæg blev der snakket om SCSI istedet - det kan jeg kun
tilslutte mig. Få evt. en Adaptec 29160N SCSI conntroller og
tilhørende harddiske - det vil også gøre det muligt for dig at bruge
en SCSI Plextor - samt evt. et Toshiba DVD (de er kendt for at være
pålidelige samt støjsvage).

Billigt lydkort? Uanset hvad...tag creative - om ikke andet fordi
stabiliteten af deres drivers er uovertruffen (undtaget er driveren
til SB live's remote)

Mvh:
Klaus Jakobsen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 17-05-01 08:28

On Thu, 17 May 2001 08:41:17 +0200, Frontier <webmaster@letstalk.dk>
wrote:

> [...]
>tossede komponenter, derfor synes jeg det ville være mindre smart at
>spare dér hvor du skal til at gemme dit arbejde. Køb Plextor - så går

Han har faktisk også valgt en Plextor, der står bare ikke Plextor på
den. Lite-On er en Plextor W-123210A "under cover", og jeg har
både prøvet den ene og den anden.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476