/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
2000 grader udenfor ildebrand?
Fra : Bo Warming


Dato : 15-10-04 23:39

En fremragende ulykkes-analyserende bog af Rasmus Dahlberg "Den menneskelige
faktor" hævder at der for bugserbåde, som ville redde passagerer fra en
brændende hjuldamper i 1904 var temperaturer på 2000 grader!

Bliver stål ikke rødglødende ved 800 gr C og hvidglødende omkring 1500, og
nås så højt ved ild i træ, når bortses fra i lukkede rum?

Iøvrigt var passagerne meget religiøse og båden stødte på grund med den
brændende forstavn nærmest kysten. Det påstås at passagererne ikke kunne
svømme i land - sted = New York, tid = juni.

Når bugserbåde kunne komme så tæt ved hjuldamperen som varmen tillod, skulle
man tro at selv hundesvømning kunne bringe passagerne til disse
hjælpe-ivrige både, der må have haft svømmere og tove at smide ud.

At 1021 døde tyder for mig på at ulykkesfuglmentalitet har handlelammet og
gjort hysterisk - men det aspekt analyseres desværre ikke

Ville man idag have haft højtalere og sprogkunnen så man til så mange
passagerer med forskellig herkomst kunne instruere dem i hvor de skulle
springe i, og nogle få svømmere kunne hjælpe ikke-svømmende passagerer hen
til tovender - eller hvordan gør man?

At straffe kaptajnen med ti år, for at have foretaget dum manøvre efter ild
opstod i farligt værksted, som statskontrollanter ikke havde inspiceret kort
før, er bare typisk

"Once lead this people into war and they will forget there ever was such a
thing as tolerance." Woodrow Wilson i
1899
"Vov at være vis! Horats



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste