lyssignaler på fredriksberg
Fra : koeppe

Dato : 25-09-04 16:26

der har i en længere periode nu været nogle sorte bokse, der kunne ligne
en salgs sensore, på toppen af flere lyssignaler på fredriksberg. Er de
nogen der ved hvad det er og hvad det bruges til?

- koeppe

Fra : Holst

Dato : 25-09-04 16:51

koeppe wrote:

> der har i en længere periode nu været nogle sorte bokse, der kunne ligne
> en salgs sensore, på toppen af flere lyssignaler på fredriksberg. Er de
> nogen der ved hvad det er og hvad det bruges til?

Jeg ved, at der ved krydset ved Frederiksberg Rådhus skulle sat nogle
sensorer op, der registrerede, når fodgængere gik over for rødt ...

Ligeledes skulle der også i samme kryds være langt sensorer ned i vejen,
der registrerede, når bilister kørte over for rødt.

Men det er nok snart et par år siden, jeg hørte om det, så om det
fortsat sker, ved jeg ikke. Endvidere er det også noget, som jeg kun har
hørt mund-til-mund, så rigtigheden af det er måske så som så.

Fra : Michael Haase

Dato : 25-09-04 17:01

Holst skrev:

> Jeg ved, at der ved krydset ved Frederiksberg Rådhus skulle sat nogle
> sensorer op, der registrerede, når fodgængere gik over for rødt ...

Jeg mener at have hørt, de nærmere registrerede hvis der var
dårligt/langsomt gående i krydset, så signalet ikke skiftede så hurtigt
til rødt.

Fra : Holst

Dato : 25-09-04 17:09

Michael Haase wrote:

> Jeg mener at have hørt, de nærmere registrerede hvis der var
> dårligt/langsomt gående i krydset, så signalet ikke skiftede så hurtigt
> til rødt.

De kan nok flere ting. Jeg mener også at kunne erindre en artikel i
Frederiksberg Bladet (er det ikke det, det hedder) om alle de
fodgængere, der gik over for rødt i det kryds.

Kan sensorerne registrere en persons tilstedeværelse, så vil de jo både
kunne forsinke det grønne lys for bilisterne samt tælle antallet af
fodgængere, der krydser fodgængerfeltet, mens der er rødt.

Fra : Christian Glinsvad

Dato : 25-09-04 17:07

> der har i en længere periode nu været nogle sorte bokse, der kunne ligne
> en salgs sensore, på toppen af flere lyssignaler på fredriksberg. Er de
> nogen der ved hvad det er og hvad det bruges til?

Mener at kunne huske noget om et projekt Trafikministeriet ville iværksætte.
Formålet var at automatisere trafiktællinger på bestemte strækninger, og jeg
tror der var planer om videoovervågning af enkelte lyskryds i Danmark i den
forbindelse. En sort boks kunne selvfølgelig være så mange ting, så who
knows?

Med venlig hilsen
Christian