lydkvalitet på trådløse??
Fra : Per F Andersen

Dato : 23-10-04 17:29

Jeg hører forfærdelig dårligt, og de fleste trådløse kan jeg ikke bruge.
men nogen af de bedste ( mht. lydkvalitet) går det rimeligt, men de headset
der hører til synes at give en meget dårligere lyd edn selve telefonen.
Dette er i modsætning til mobiltelefoner, hvor jeg ikke har nær så store
problemer, og hvor hedsettene også synes at være megeyt bedre.
Kan nogen forklare det?
Kan nogen anbefale en trådløs med et headset med en god( læs: meget god og
klar lyd) ??

mvh per

Fra : Jesper Martsum

Dato : 23-10-04 18:46

Du får ikke noget bedre end B&O's trådløse telefoner. Desværre koster de en
bondegård, har ikke nogen faciliteter og kan man ikke lide designet, føler
man ikke man får så meget for pengene, men lydkvaliteten er i top.
Jeg har prøvet Ascom, Panasonic & Siemens trådløse topmodeller før jeg måtte
krybe til korset og købe en Beokom4. Men taler vi om lydvalitet er B&O altså
den suveræne vinder

Jesper

Fra : Per F Andersen

Dato : 24-10-04 12:38

Jesper Martsum wrote:
> [...]
> jeg måtte krybe til korset og købe en Beokom4. Men taler vi om
> lydvalitet er B&O altså den suveræne vinder

Jeg var inde hos TDC. Sjovt nok ville ekspedienten overhovedet ikke tale om
B&O!
Har du prøvet headset til Siemens eller B&O?

mvh per

Fra : Jesper Martsum

Dato : 24-10-04 14:19

Det kunne jo være det var en ung ekspedient der kun bruger mobilen, og
derfor ikke ved noget særligt om trådløse fastnettelefoner.
Har ikke prøvet headsettene til Siemens eller B&O. Venter med at købe
headsættet til Beocom4, det er trods alt kr. 1.100,- vi snakker om for et
headset til B&O'en.
Nu er det jo ikke værre end at du kan købe telefon + headsæt hos TDC og hvis
det mod forventning ikke lever op til dine lydmæssige behov, har du hos TDC
fuld returret indenfor 8 dage.
En af mine bekendtes lillesøster er også hørehæmmet og de eneste trådløse
telefoner hun kan bruge er B&O's.

Jesper

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-10-04 22:17

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var inde hos TDC. Sjovt nok ville ekspedienten overhovedet ikke tale
om
> B&O!

Hmm.. fjols ekspedient!

> Har du prøvet headset til Siemens eller B&O?

Jeg har prøvet headset til div. Siemens, ikke så imponerende.. Headsettet
til Beocom4 skulle være rigtig godt, har dog ikke prøvet det.

Kirk Sonate II kunne være et godt bud til hørehæmmede, gerne sammen med et
GN2100 headset, gerne flex-modellen. Med det rigtige værktøj kan Kirk'en
justeres relativt højt op på højttaleren, bøde i telefonen og headsettet.

Min bud:
Beocom4 (har den selv, fremragende lyd med "magt" bag)
Kirk Sonate II

Siemens imponerer mig ikke rigtig, lyden er for spinkel efter min smag.

MVH
Kent Glerup

Fra : Per F Andersen

Dato : 25-10-04 07:52

Kent Glerup wrote:
> [...]

> Kirk Sonate II
>
> Siemens imponerer mig ikke rigtig, lyden er for spinkel efter min

Jeg er ikke stødt på denne Kirk, men vil se om jeg kan finde et sted at høre
den.

Det vigtigste ved lyden er dens klarhed! Selvfølgelig skal den også kunne
forstærkes, men ofte har jeg været udsat for en temmelig mørk lyd, specielt
i headset, og det kan jeg ikke bruge, da jeg ikke kan skelne godt nok.
Håber så ikke, at du med "lyd med magt bag" mener overvejende basorienteret,
fordi det duer ikke!

mvh per

Fra : Kent Glerup

Dato : 25-10-04 22:30

> Jeg er ikke stødt på denne Kirk, men vil se om jeg kan finde et sted at
høre
> den.

Her skal du så bare huske at den kan trimmes i niveauet, hvis det ikke er
tilfredsstillende fra fabrik. Dette skal dog gøres af fagfolk!

> [...]
> i headset, og det kan jeg ikke bruge, da jeg ikke kan skelne godt nok.
> Håber så ikke, at du med "lyd med magt bag" mener overvejende

Tjahh.. Beocom4 er temmelig klar i lyden, men det er mest
bas/diskant-balancen der virkelig er styr på. Du bør prøve den! Samtidig er
det nok en af de bedste telefoner på markedet at betjene.

MVH
Kent Glerup