Mest udbredte mobiler
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-05-01 21:44

Findes der en statistik over hvilke mobiler der er mest udbredt i DK?

Umiddelbart ville jeg forestille mig toppen som sådan:

1. Nokia
2. Ericsson
3. Siemens
4. Motorola
5. ?

Men findes der nogle statistikker man kan kigge lidt på?

Måske både hvad der sælges, men også hvad der _er_ solgt, dvs. hvad
der er ude i landet lige nu.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 15-05-01 22:25

Ellers kunne vi jo lave vores egen lille statistik eller 'pole' her i
gruppen...... (?)
Har selv p.t. N3310 - men før da har jeg haft alt mellem Ericsson og
Panasonic..........

Claus Rolsted
email: rolsted@worldonline.dk
icq: 91028400
tsk tsk tsk, Nokia - connecting people, yeah right....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-05-01 22:50

Claus Rolsted skrev:

>Ellers kunne vi jo lave vores egen lille statistik eller 'pole' her i
>gruppen...... (?)

Det kunne bliver _noget_ af en tråd, og ville sikkert bliver ret
uoverskueligt. Desuden er mange af os herinde nok 'nørder', og jeg
tror ikke resultatet ville afspejlde resten af Danmark.

Hvor tror i Alcatel, Panasonic, Philips, Bosch, Sony, Sagem, Samsung
og de andre er på listen?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Simon Klitgaard Niel~

Dato : 15-05-01 22:51

> Findes der en statistik over hvilke mobiler der er mest udbredt i DK?
>
> Umiddelbart ville jeg forestille mig toppen som sådan:

> [...]

Tror nok Siemens er over Ericsson....

- Simon

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-05-01 19:53

"Simon Klitgaard Nielsen" <mrsmooth@privat.dk> wrote in message

> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Tror nok Siemens er over Ericsson....

Nope

/Flemming

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-05-01 19:56

Flemming Lynggaard skrev:

>Nope

Det tror jeg heller ikke, men så kom da med de kilder! :)

Snakker vi salg idag, eller udbredelsen?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jane & Otto

Dato : 22-05-01 21:11

> Nope

Jeg har været forhandler indtil for et par måneder siden, og ud fra vores
salg er den top-4 umiddelbart god nok. Og Nokia ligger M-e-g-e-t lang foran
de andre...

Mvh. otto

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-05-01 21:07

Jane & Otto skrev:

>Jeg har været forhandler indtil for et par måneder siden, og ud fra vores
>salg er den top-4 umiddelbart god nok. Og Nokia ligger M-e-g-e-t lang foran
>de andre...

Det vil jeg godt tro.

Men hvem kommer efter Motorola? Panasonic, Alcatel, eller?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jane & Otto

Dato : 24-05-01 09:51

> Men hvem kommer efter Motorola? Panasonic, Alcatel, eller?

Hos os, Alcatel, men det skyldes mest et 1-kr. tilbud. Ud over dette blev
der stort set ikke solgt nogen af delene. Generelt var det: Dem der var
ligeglade, Alcatel til 1 kr. Panasonic og Motorola kun til "fansene".
Siemens mest til unge, der nærlæser datablade, og til dem der vil have en
smart telefon, men ikke nokia "lige som alle de andre". "Håndværkeren" og
den konservative, der altid har haft ericsson: Ericsson 2618, før det 868.
De smarte, der egentlig bare ville se seje ud, men er ligeglad med
telefonen: Ericsson T28. Alle andre: Nokia.

Mvh. otto

Fra : Peter Rongsted

Dato : 16-05-01 00:25

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>4. Motorola
>5. ?
>
>Men findes der nogle statistikker man kan kigge lidt på?

http://www.dk.mobil.nu/news/news.asp?ID=3093&rnd=4309

Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-05-01 10:32

Peter Rongsted skrev:

>http://www.dk.mobil.nu/news/news.asp?ID=3093&rnd=4309

Tak, det understøtter vist også min rækkefølge :)

Kom meget gerne med mere, gerne nogle tal vi kan kigge på - både før
og nu.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 16-05-01 16:18

Hej
Mit bud ville være:
1:Nokia 3210
2:Siemens C25
3:Nokia 3310
4:Siemens C35i
5:Ericsson T10s
6:Sagem 932
Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-05-01 16:22

Morten Lynnerup skrev:

>1:Nokia 3210
>2:Siemens C25
>3:Nokia 3310
>4:Siemens C35i
>5:Ericsson T10s
>6:Sagem 932

Hmm, jeg tror ikke jeg kender en eneste der har en Sagem-telefon.

Jeg kender klart flest med Nokia - helt sikkert. Derefter Ericsson og
Panasonic, men jeg har på fornemmelsen, at Siemens er mere udbredt en
Panasonic.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus Rolsted

Dato : 20-05-01 13:21

Jeg har haft en Sagem for et par år siden - købt billigt fra ny på politiets
koster-auktion..... Hold kæft en skod-tlf!!!
Panasonic ligger formentligt efter Siemens - men jeg har nu personligt lidt
af en forkærlighed for Pana

Mvh Claus

Fra : Peter Rongsted

Dato : 16-05-01 23:39

"Morten Lynnerup" <morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej
>Mit bud ville være:
>1:Nokia 3210
>2:Siemens C25
>3:Nokia 3310
>4:Siemens C35i
>5:Ericsson T10s
>6:Sagem 932

Ifølge bladet Mobil 4/2001 (udkom i går) var top 10 i uge 12:

1. Nokia 3310
2. Nokia 3210
3. Nokia 6210
4. Ericsson T28s
5. Ericsson T10s
6. Nokia 8210
7. Nokia 6210
8. Siemens M35i
9. Ericsson R320s
10. Siemens C35

Der er en fejl i listen. Nokia 6210 er både nr. 3 og 7, men sådan står der i
bladet. De skriver ikke hvor oplysningerne er fra, så jeg har ikke kunnet
undersøge det. Jeg vil nu tro, at nr. 3 er korrekt - den er blevet meget
populær. I det firma, hvor jeg arbejder, er vi 40 medarbejdere, hvor ikke alle
har en mobil. Alligevel er der over ti, som har en 6210!

Peter

Fra : John K

Dato : 17-05-01 12:50

> 1. Nokia 3310
> 2. Nokia 3210
> 3. Nokia 6210
> 4. Ericsson T28s
> 5. Ericsson T10s
> 6. Nokia 8210
> 7. Nokia 6210
> 8. Siemens M35i
> 9. Ericsson R320s
> 10. Siemens C35

Mon ikke der skulle have stået 6150 ud for nummer syv, den er jo faldet
meget i pris....

Mvh

John K

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-05-01 20:53

"John K" <sydfynsfm@hotmail.com> wrote:

>Mon ikke der skulle have stået 6150 ud for nummer syv, den er jo faldet
>meget i pris....

Det lyder sandsynligt.

Peter

Fra : Jesper L. Jensen

Dato : 22-05-01 22:47

On Wed, 16 May 2001 22:39:24 GMT, rongsted@dontspam.image.dk (Peter
Rongsted) wrote:

> [...]

>populær. I det firma, hvor jeg arbejder, er vi 40 medarbejdere, hvor ikke alle
>har en mobil. Alligevel er der over ti, som har en 6210!

Er det bare mig, eller har mobil mange fejl i sine blade??!

Den sidste (og værste) jeg opdagede var i det nyeste nr. (4 - 2001)
hvor de lavede en test af 3330 og sammenlignede den med 3310. Der blev
påstået at 3310 ikke har stemmestyret opkald. Det er en meget dum
fejl. Har de ikke selv telefonerne i hånden når de laver tests af dem?
- Skulle man ikke tro.

Mvh.
Jesper L. Jensen