Trådløse telefoner for Bluetooth
Fra : Jørgen

Dato : 14-10-04 19:41

Findes der trådløse telefoner (ikke mobiler men nettelefoner) med bluetooth,
så man kan anvende Bluetooth earphones?
Hvilke?
Mvh Jørgen

--
Ustandseligt tagdryp på en regnvejrsdag og
trættekær kvinde ligner hinanden. (Ordsp. 27,15)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-10-04 20:11

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> Findes der trådløse telefoner (ikke mobiler men nettelefoner) med
> bluetooth,
> så man kan anvende Bluetooth earphones?
> Hvilke?

Siemens til ISDN:
http://www.siemens-mobile.com/cds/frontdoor/0,2241,hq_en_0_15709_rArNrNrNrN,00.html

Men du skriver noget med nettelefoner? er det en trådløs IP telefon du
søger?

Fra : Jørgen

Dato : 14-10-04 20:54

> [...]
>
> Men du skriver noget med nettelefoner? er det en trådløs IP telefon du

Denne Siemens har "corded handset". Det går ikke - den skl være trådløs, så
jeg kan have "hørerøret" med rundt i lommen inden for de normale 100-200 m.
Bluetooth rækker kun 5 - 10 m.

Jeg forestiller mig altså en almindelig telefon til telefonnettet. Hvis
Bluetooth er installeret heri, kan jeg kun fjerne mig 5 - 10 m fra telefonen
(ikke 25 m som Siemens praler af). Derfor vil jeg have den trådløs med
Bluetooth i "hørerøret", så jeg kan have det med rundt i kælderen, på loftet
og i baghaven.

Findes det mon?

Med den foreslåede Siemensmodel stående på skrivebodet kan jeg kun gå rundt
i kontoret med min Bluetooth, og det rækker ikke.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 15-10-04 14:26

Jørgen wrote:

> [...]
> Bluetooth i "hørerøret", så jeg kan have det med rundt i kælderen, på loftet

Jeg har købt en DECT øretelefon i Metro.
http://www.topcom.net/products/product.php?groep=1&cat=4&catsub=15

Der står godt nok kun 10-15 meter men den rækker nok længere end
Bluetooth. Det afhænger nok af DECT basestationen. Du kunne også have en
ekstra basestation i kælderen. Med DECT kan flere basestationer fungere
sammen.

Og man slipper for at have en telefon i lommen.

--
Niels

Fra : Jørgen

Dato : 14-10-04 21:11

> Men du skriver noget med nettelefoner? er det en trådløs IP telefon du
> søger?

Hvad er egentlig en "IP telefon"? Hvad forskel er der på sådan en og en
"Gammeldags" trådløs telefon til det almindelige KTAS-telefonnet ude i
vejen.?