Indbygget Siemens mobiltelefon i min bil
Fra : Poul Laubjerg

Dato : 14-10-04 17:59

Hej
Jeg har købt en brugt Mercedes (´94) I denne sidder der fra fabrikken
indbygget en gammel mobil (Siemens Mobiltelefon C5)
Det er typen, hvor selve telefonens teknikdel sidder i bagerummet, og
røret i kabinen.

Nu har jeg købt et Vodafone taletidskort, men telefonen kan ikke finde
kortet, når jeg sætter det i. Jeg har haft telefonen skilt, og
simkortet sidder rigtigt i forhold til "aflæseren" i telefonen.
Jeg er ked af at skulle skifte hele anlægget (handsfree etc).

Telefonen skal koble op til noget, der hedder C-Netz.

Jeg synes jo ikke det kan passe, at en 10-år gammel mobiltelefon ikke
stadig kan virke. Er der nogen, der har nogle gode råd ???

Mvh Poul

Fra : JMo.

Dato : 14-10-04 18:12

Poul Laubjerg wrote:

> Telefonen skal koble op til noget, der hedder C-Netz.

C-Net var et analog net, i stil med det danske (nordiske) NMT-net, i
modsætning til de digitale GSM/UMTS net der bruges i dag.

Nettet blev nedlagt pr. 1.januar 2001.

Fra : Poul Laubjerg

Dato : 22-10-04 07:55

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in message news:<Xns9582C34B7E9FCJMoUsenetPost@212.54.64.134>...

> C-Net var et analog net, i stil med det danske (nordiske) NMT-net, i
> modsætning til de digitale GSM/UMTS net der bruges i dag.
>
> Nettet blev nedlagt pr. 1.januar 2001.

Tak for oplysningen, selvom den ikke er så positiv, men det forklarer
jo problemerne.

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 14-10-04 18:40

On 14 Oct 2004 09:59:11 -0700, poulhenrik.laubjerg@telia.com (Poul
Laubjerg) wrote:

>Nu har jeg købt et Vodafone taletidskort, men telefonen kan ikke finde
>kortet, når jeg sætter det i. Jeg har haft telefonen skilt, og
>simkortet sidder rigtigt i forhold til "aflæseren" i telefonen.

Brugte man ikke 5V SIM-kort dengang? I dag er det 3,3V. Men som
allerede nævnt, den er da vist analog den der?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Poul Laubjerg

Dato : 22-10-04 07:56

H.T. Ohlsen <nntp@ohlsen.dk> wrote in message news:<eeetm0dhhoalkuglfbf5a96v07e0nncig1@4ax.com>...

> Brugte man ikke 5V SIM-kort dengang? I dag er det 3,3V. Men som
> allerede nævnt, den er da vist analog den der?
>

> Med venlig hilsen
>
> Hans-Henrik

Yes, det har jeg desværre også fundet ud af - men tak for dit svar

Mvh Poul