TDC dåse på huset - lovgivning
Fra : Lukas Lunow

Dato : 13-10-04 12:59

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-04 14:15

"Lukas Lunow" <lukas@diku.dk> wrote in message
news:Pine.LNX.4.58.0410131354330.13898@jarnsaxa.diku.dk...
> Hej NG
>
> Er der kloge hoveder herinde som kan fortælle mig hvordan reglerne for at
> bryde plomben på de nye blå murdåser fra TDC er?

Det må du vel spørge TDC om, det er jo deres dåse!

> Jeg har monteret en
> tilslutning til ekstra telefon i huset. Ved denne lejlighed har jeg
> afmonteret den plombe som sad på dåsen.

Dvs du har klippet Stripsen med TDC´s logo på? jeg mener nu godt man kan
lirke en strips op og sætte den på igen bagefter, med et spids kniv e.l

> Dette er sket for et godt stykke
> tid siden.
>
> Nu har vi haft besøg af en tekniker på grund af støj på linien. Han har så
> set at dåsen har været opbrudt. Kan vi få problemer på grund af det? Han
> fortalte at han skal altid indberette sådanne indbrud men kunne ikke sige
> om konsekvenserne.

Næe det kan vi vel heller ikke? det er vel en sag for TDC fra sag til sag.
De kan jo jo så sige at det er dig der har medført at der er kommet støj på
linien, men så kan du jo sige det ikke er dig der har åbnes dåsen.. Det er
jo sådan lidt frem og tilbage. jeg ville jo nok skynde mig at fjerne den
telefonforbindelse du har lavet, for det kan jo være den der er årsag til
støjen, og TDC kan jo så dokumentere at der har været uautoriseret montor i
dåsen med et kabel der ikke tilhører TDC. og derefter give en regning for
udbedring af fejlen. men at de giver en regning fordi du har åbnet dåsen er
måske ikke så sansynligt. Men det er jo lidt svært at vide hvad deres
politik er og hvad processen er omkring promberingen.. Det er jo nok på
baggrund af de sager med telefonsvindel hvor tyve har brugt ind på linien og
ringet op for andres regning til meget dyre numre... Men der er jo trodalt
mange steder uden promb stadigvæk.

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-10-04 17:27

> [...]
>
> Dvs du har klippet Stripsen med TDC´s logo på? jeg mener nu godt man kan
> lirke en strips op og sætte den på igen bagefter, med et spids kniv e.l

Nope, han har ikke klippet stripen. De blå dåser har en "klik-plombe", som
stikkes ind i et hul. Derefter kan dåsen kun åbnes korrekt ved at vride
plomben i stykker.

MVH
Kent Glerup

Fra : TC

Dato : 14-10-04 01:09

"Lukas Lunow" skrev i en meddelelse
> [...]
> fortalte at han skal altid indberette sådanne indbrud men kunne ikke sige

Hej Lukas

De dåser som TDC har sat op, med deres eget logo etc. er TDC´s ejendom. Så det
du har foretaget dig, er i princippet et indbrud i fremmed mands ejendom. Det
kan MÅSKE med en god advokat, omskrives til en sag om hærværk, så du kan slippe
med en lille bøde.

Hvis jeg var dig, ville jeg skynde mig, at fjerne mine uautoriserede ledninger,
uden at åbne dåsen igen (saks eller bidetang), og så i øvrigt nægte alt, til jeg
vejer et Kg.

Ville dog aldrig have fortalt montøren om mit hjemme sløjd, i første omgang