IP Adapter og 2 numre
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-10-04 10:49

Hej

Jeg overvejer at gå over at prøve IP Telefoni, med har lige et par ting jeg
ikke lige kan blive klog på ud fra de forskellige udbyderes hjemmeside.

Jeg har bla mit nuværende fastnetsnummer jeg gerne vil have ført med over.
Det kan jeg se at man kan hos telefon og at man der også kan haveet nummer
mere.
hos musime kan jeg ikke lige se at man kan få flyttet sit nuværende nummer
med over, men kan have flere numre, er det rigtigt ?

Med mit egentlige størgsmål er hvis jeg så vælger at få 2 numre, flyttet mit
nuværende nummer med over samt få oprettet et ekstra kan jeg så med en eller
andne form for telefon adapter få det sådan et det ene nummer ringer på den
ene telefon og det andt på den anden.
Og vil det være muligt at modtage kald på begge numre samtidig og have
udgående kald på begge samtidig.
For skulle gerne igang med at lege lidt med nogle telefon PBX'er så der
ville det være godt at have lidt at teste af med.

Nogen der ved om det er muligt og hvilken udbyder man evt skal vælge for det
kan blive muligt samt hvilken telefon adapter der så skal bruges ?

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 13-10-04 12:20

https://musimi.dk/index.php/wiki/p/Musimi/IPTelefoniBeskrivelse

Der finder du svarene til musimi IPtelefoni.'

/ Qbic

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-10-04 13:33

Det giver da ikke svar på nogel af de ting jeg spurgte om

For skal have af vide om det kan lade sig gøre med 2 numre og ringe der
samtidig.

Fra : Charlie

Dato : 13-10-04 20:59

Kim Jørgensen skrev i meddelelsen:
<416cf98b$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

>hos musime kan jeg ikke lige se at man kan få flyttet sit nuværende nummer
>med over, men kan have flere numre, er det rigtigt ?

Det er for besværligt for Musimi, så de har lukket for den mulighed -
desvære. Det var ellers et godt koncept!

To telefoner, to linier og to forskellige numre - det kan lade sig
gøre med en Sipura SPA 2000.

Regards
Charlie

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 14-10-04 06:41

Ja kan godt se det kan lad sig gøre at have 2 numre på samme boks.

Men kan det også lade sig gøre at modtage 2 kald samtidig så, et på hver
nummer, det er mere det jeg er ude efter.
Og ellers have 2 samtidige udgående kald et på hver nummer.

Fra : Charlie

Dato : 14-10-04 07:09

Kim Jørgensen skrev i meddelelsen:
<416e10fa$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> [...]
>nummer, det er mere det jeg er ude efter.
>Og ellers have 2 samtidige udgående kald et på hver nummer.

Ja - du skal bare ikke vælge g729 som codec, men der er andre!

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 14-10-04 11:04

OK understøtter alle udbydere flere codecs eller skal jeg vælge en speciel
udbyder for at få den mulighed ?

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 14-10-04 14:46

"Kim Jørgensen" <kim--REMOVE--@teledi.dk> wrote:

> OK understøtter alle udbydere flere codecs eller skal jeg vælge en
> speciel udbyder for at få den mulighed ?

De fleste udbydere understøtter flere codecs.
Og mht. begrænsningen så kommer det an på hvilken båndbredde du har.

--
Thomas Nielsen, http://corno.dk
student of music and computer science

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 14-10-04 14:49

> [...]

> hver nummer, det er mere det jeg er ude efter.
> Og ellers have 2 samtidige udgående kald et på hver nummer.

Bl.a. musimi understøtter faktisk flere samtidige udgående opkald fra
samme nummer. Flere samtidige opkald begrænses kun af din båndbredde (og
valg af codec).

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-10-04 07:03

ja ok, så er det nok musimi man skal over til men kan ikke lige se at de
understøtter muligheden for at man kan få flyttet sit nuværende nummer over
til dem er det korrekt ?

For ellers overvejer jeg Telefin. For der frem går det ihverfald tydeligt at
man kan få flyttet sit nuværende nummer over, men kan de også have flere
samtidige udgående kald der.

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 15-10-04 10:38

> [...]

> ja ok, så er det nok musimi man skal over til men kan ikke lige se at
> de understøtter muligheden for at man kan få flyttet sit nuværende

Nej desværre... som det også fremgår af diskussionen med emnet "GOIP
flatrate og viden behov" tidligere i denne gruppe så er det ikke længere
muligt at få sit nummer flyttet til musimi.

> For ellers overvejer jeg Telefin. For der frem går det ihverfald
> tydeligt at man kan få flyttet sit nuværende nummer over, men kan de
> også have flere samtidige udgående kald der.

Umiddelbart ville jeg tro det kan lade sig gøre. Mener Telefin i hvert
fald tidligere tilbød muligheden for flere numre, så mon ikke det stadig
er muligt. Du kan evt. skrive og spørge dem.
Eller er det også muligt at kombinere udbydere... der er ingen der siger
man partout skal bruge samme udbyder til begge numre.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-10-04 10:56

Nej ok men hvis man så vælger at bruge 2 udbydere kan man så bruge samme
adaper f.eks SPA-2000 eller skal man så have 2 adaptere?