TDC Duet, kan man bruge det ekstra TLF num~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-10-04 17:31

Hej, jeg har TDC Duet, og i den forbindelse fået et ekstra TLF. nummer,
kan jeg på en eller anden måde bruge det som indgående, og evt. udgående
FAX nummer?
Det er ikke smart at have indgående FAX, på det nummer, som også
benyttes til samtale, hvor imod jeg ikke sender flere FAX, end at jeg
godt kan nøjes med at benytte mit "samtale nummer" Det hele ender ud i
at jeg ønsker at spare en ekstra oprettelse, og kvartals afgift.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : KsNa

Dato : 12-10-04 18:04

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:416c06be$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> godt kan nøjes med at benytte mit "samtale nummer" Det hele ender ud i
> at jeg ønsker at spare en ekstra oprettelse, og kvartals afgift.

Ja, det kan du godt.

Mvh
Kim

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-10-04 18:25

In news:416c0e2d$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
KsNa <KsNa@invalid.invalid> wrote:
> Ja, det kan du godt.

How to do? Jeg har lige talt med TDC, der siger det ikke kan lade sig
gøre :-/

Fra : KsNa

Dato : 12-10-04 20:44

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:416c1363$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> How to do? Jeg har lige talt med TDC, der siger det ikke kan lade sig
> gøre :-/

Argh! Jeg opdagede ikke at du har alm. telefon, jeg har ISDN og der kan det
sagtens lade sig gøre.

Mvh
Kim

Fra : Per F Andersen

Dato : 12-10-04 21:17

Petersen_Michael wrote:
> at jeg ønsker at spare en ekstra oprettelse, og kvartals afgift.
Jeg har haft samme overvejelser i forbindelse med duet og er endt med et
ekstra nummerbestemt ringningsnummer for 50 kr/mnd

mvh per
(som i øvrigt nu skifter til tele2)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-10-04 16:28

In news:fZWad.3535$fP7.3298@news.get2net.dk,
Per F Andersen <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> wrote:
> Jeg har haft samme overvejelser i forbindelse med duet og er endt med
> et ekstra nummerbestemt ringningsnummer for 50 kr/mnd

TDC oplyser at nummerbestemt ringning ikke giver mulighed for at mokke
en FAX på det ene nummer, og TLF., på det andet.

> mvh per
> (som i øvrigt nu skifter til tele2)

Og fidusen er?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-10-04 21:21

On Tue, 12 Oct 2004 18:30:54 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Hej, jeg har TDC Duet, og i den forbindelse fået et ekstra TLF. nummer,
>kan jeg på en eller anden måde bruge det som indgående, og evt. udgående
>FAX nummer?

Næsten, konverter til ISDN og få en NTab, så spiller dit ønske, men
det koster jo ca 1,7 * abn. men du får 2 linjer.

/Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-10-04 11:17

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Næsten, konverter til ISDN og få en NTab, så spiller dit ønske, men
> det koster jo ca 1,7 * abn. men du får 2 linjer.

Så meget koster det da ikke..

TDC´s normalpriser:

Alm. 119,-
ISDN 149

Det må svare til at det er 25% dyere med ISDN eller 1,25* med alm.
Telefon...
Jeg har så godtnok et alm. fastnet abonnement 87,- om måneden

Fra : Per J

Dato : 13-10-04 07:30

Med snilde skrev Petersen_Michael
petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk
i news indlægget 416c06be$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> godt kan nøjes med at benytte mit "samtale nummer" Det hele ender ud i
> at jeg ønsker at spare en ekstra oprettelse, og kvartals afgift.

Brug fax switchen i faxen, eller brug en separat fax switch, hvis der ikke
er en i faxen.
Uanset hvilket nummer der ringes ind på, tager faxswitchen kaldet og lytter
efter en fax. Er det ikke en fax der ringer ind, stiller faxswitchen kaldet
videre til din telefon.

--

Venlig hilsen

Per

Fra : Sørensen

Dato : 13-10-04 15:54

"Petersen
> [...]
> godt kan nøjes med at benytte mit "samtale nummer" Det hele ender ud i
> at jeg ønsker at spare en ekstra oprettelse, og kvartals afgift.

konverter til ISDN så får du et ekstra nummer ud over dit normale og
duetnummeret, så virker alt perfekt.
der kan ringes hjem selv om duet er slået til.
faxen har sit eget nummer både ud og indgående.
telefonen virker selv om du er på nettet
opkald til nettet tager kun et par sekunder.
nettet bliver hurtigere end alm. analog modem.

vh.
Sørensen

og det koster kun 30 kr. pr md.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-10-04 16:10

In news:416d3f51$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Sørensen <no@i.dont> wrote:

> [...]
> telefonen virker selv om du er på nettet
> opkald til nettet tager kun et par sekunder.
> nettet bliver hurtigere end alm. analog modem.

Jeg benytter kabelnet. Så det er hurtigere end ISDN, og telefonen virker
no matter what..

Men Ja, ISDN ser ud til at være den billigste løsning på mit problem, og
ved samtidig at beholde mit Duet, må jeg jo ende op på totalt 3
indgående numre, og 2 udgående.

> og det koster kun 30 kr. pr md.

Right, og 450,- i oprettelse / konvertering