GOIP flatrate og viden behov
Fra : Isabella & Poul Henr~

Dato : 11-10-04 21:59

Overvejer IP-telefoni......meget.

GOIP flatrate 69 kr lyder da fornuftig. Er der nogen som har en holdning til
det udspil fra GOIP?

Der kan sparres penge ved IP-tlf, men skal der arbejdes meget for pengene,
altså skal der pilles og justeres jævnligt, når det anvendes, eller kører
det ubemærket som før?

Skal/bør jeg være PC/Netværks meget køndig for at våge sig ud i dette?

Jeg vil springe fra TDC + TDC ADSL til IP på Tiscali High Way ADSL??

MVH
Poul Henrik

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 12-10-04 13:41

Isabella & Poul Henrik Jacobsen wrote:
> Overvejer IP-telefoni......meget.
>
> GOIP flatrate 69 kr lyder da fornuftig. Er der nogen som har en holdning til
> det udspil fra GOIP?

Det er kun til danske fastnetnumre og højst 1000 minutter om måneden.
Hos fx Musimi koster fastnetsamtaler 14 øre om dagen, 9 om aftenen, dvs
11.5 øre/minut ved 50/50 fordeling.
Dvs, man skal ringe mere end 600 minutter om måneden eller i gennemsnit
20 minutter om dagen/aftenen for at det skal kunne betale sig. Det er
jeg ikke i nærheden af, bl.a. fordi mange af dem, jeg ringer til også
har IP-telefoni.

De 1000 minutter kalder GoIP for 4 gange gennemsnitlig normal forbrug.
Dvs, selv med et dobbelt normalforbrug kan flatrate ikke betale sig.

> Der kan sparres penge ved IP-tlf, men skal der arbejdes meget for pengene,
> altså skal der pilles og justeres jævnligt, når det anvendes, eller kører
> det ubemærket som før?

Det kører ubemærket for de fleste.
Men der kan være problemer med fx visse Zyxel rutere med gammel
firmware. Jeg ved ikke hvad ruter Tiscali HighWay bruger.

Fra : Isabella & Poul Henr~

Dato : 12-10-04 21:32

> [...]
> minutter om dagen/aftenen for at det skal kunne betale sig. Det er jeg
> ikke i nærheden af, bl.a. fordi mange af dem, jeg ringer til også har

For mig at se, så kan jeg ikke flytte vort gl. TDC nr. hvis vi vælger
Musimi??

Jeg har en D-Link 624 router, skulle den ikke være OK til formålet?

MVH
Poul Henrik

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 13-10-04 09:08

"Isabella & Poul Henrik Jacobsen" <phj@sparnordweb.dk> skrev i en meddelelse
> For mig at se, så kan jeg ikke flytte vort gl. TDC nr. hvis vi vælger
> Musimi??
>
> MVH
> Poul Henrik

Jo, der skulle være åbnet for porteringer:

"Så åbnes der op for porteringer 2004 Sep 01
Så er vi klar til at tage imod porteringer. Processen er nu rimelig
automatisk og kræver kun lidt manuelt arbejde til visse dele af processen.
For at portere kan man udfylde formularen der findes under NUMRE siden (når
man er logget på sin konto). Porteringer er kun åben for den nye abonnements
type - så hvis du er på den gamle ordning skal du opdatere din konto før du
kan portere."

Jeg kan dog ikke finde omtalte formular (og jeg ER ny bruger)...

Finn, Roskilde

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 14-10-04 17:17

On Wed, 13 Oct 2004 10:08:24 +0200, "nilfri \(4000\)"
<SeSignaturForMailadresse@pq.dk> wrote:

>Jo, der skulle være åbnet for porteringer:
>
> "Så åbnes der op for porteringer 2004 Sep 01

Gammel nyhed. Der er blevet lukket for det igen.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 14-10-04 22:22

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse

> Gammel nyhed. Der er blevet lukket for det igen.

Tak for info.

Det er muligt, det er en gammel nyhed.

Det er blot seneste nyt på deres hjemmeside (mht. portering altså).

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 13-10-04 09:55

"Isabella & Poul Henrik Jacobsen" <phj@sparnordweb.dk> wrote:

> For mig at se, så kan jeg ikke flytte vort gl. TDC nr. hvis vi vælger
> Musimi??

Det er rigtigt, desværre.
I forbindelse med det fremtidige samarbejde med Telio ApS er Musimi gået
væk fra portering igen, selvom det pr. 1. september blev muligt igen
efter en periode hvor det ikke var muligt.

--
Thomas Nielsen, http://corno.dk
student of music and computer science

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-10-04 18:14

Isabella & Poul Henrik Jacobsen <phj@sparnordweb.dk> wrote:

> Jeg vil springe fra TDC + TDC ADSL til IP på Tiscali High Way ADSL??

Er du opmærksom på at Tiscali Highway kun inkluderer 1 Gb trafik?

--
Jesper Lund

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 12-10-04 20:51

Jesper Lund skrev:

> Er du opmærksom på at Tiscali Highway kun inkluderer 1 Gb trafik?

Det er 2.5 time/dag ved et 30Kbit/s codec. Mere med fx GSM.
Svarende til en telefonregning ved TDC på knap 1000kr/måned.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Per F Andersen

Dato : 12-10-04 21:19

> Det er 2.5 time/dag ved et 30Kbit/s codec. Mere med fx GSM.
> Svarende til en telefonregning ved TDC på knap 1000kr/måned.

Ja, hvis du kuin bruger det til telefon, men gør du det?

Fra : Isabella & Poul Henr~

Dato : 14-10-04 18:09

Ved nærlæsning hos Tiscali, betinger de at der er et fastnetabonnement på
adressen. Ja så er den kombination IP + Tiscali High Way ....død.

Fra : Ivan Sølvason

Dato : 31-10-04 23:53

Hej Isabella og Poul,

Jamen det er skam billigt og kvaliteten er rigtig god.

Der skal kun opsættes een gang, og så skal der aldrig laves nogle
ændringer.

Tro det ikke blot - prøv det og er I ikke tilfredse får I pengene
tilbage (14 dages retur ret).

Se mere på www.goip.dk

Mvh
Ivan Sølvason