Software VoIP telefon anlæg
Fra : Thostrup

Dato : 11-10-04 21:23

Findes dette til Windows platform?

Senario: En mellemstor IT virksomhed ønsker IP telefoni ...

Krav der stilles er:

Vente musik
Kø funktion
Viderstilling af indgående opkald
Flere numre til indgående opkald der bliver sendt til den rigtige telefon
Grupper (så hvis der ringes på et bestemt nummer ringer telefon 1,3,4,5,6
men ikke nummer 2,7 osv

Findes dette i en software løsning som kan kører på Windows servere? og
derigennem benytte VoIP som primær telefon linje ...

På forhånd tak

Mvh Thostrup

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 11-10-04 21:36

Hej

Så kan du kigge på cisco call manager

/Hans-Henrik Andresen - www.Telefin.dk - IP-Telefoni for alle

Fra : -Thomas H.-

Dato : 12-10-04 15:04

"Hans-Henrik Andresen" <hhandresen@_REMOVETHIS_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ckeqru$fls$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Så kan du kigge på cisco call manager

Men så skal man også være klar til at hive den store tegnebog frem.. Det er
uden tvivl et godt produkt, men man betaler også for det!

LG har netop lanceret en ny Ip-switch kaldet IPECS.

Den kan alt det du skriver i har behov for, og er væsentlig billigere end
Cisco Call Manager.

Den har yderligere mange andre funktioner, som f.eks ip-lokal nummer på
afstand. Installer SoftPhone programmet på din bærbare pc, sæt den til en
hvilken som helst internetforbindelse i verden og så har du så dit
lokalnummer på din pc, med de samme faciliteter som hvis du sidder på din
plads hjemme i firmaet.

Det er muligt at få et hjemmearbejdsplads modul som man blot sætter til sin
almindelig ADSL forbindelse, med f.eks dynamisk ip! I dette modul er der
plads til en IP-System telefon, en analog port til f.eks en fax, samt en
port til en analog by linie, der bruges hvis man ringer 112. På IP-System
telefonen vil man have de samme faciliteter som hjemme i firmaet. Hvis man
bruger fax'en vil den ringe ud gennem firmaets by-linier gennem internet
forbindelsen, og ikke den analoge. Det er væsentligt at bemærke, at der ikke
kræves nogen former for specielle MPLS/VPN netværk for at bruge sådan et
modul, blot en almindelig ADSL forbindelse.

Der er mulighed for at køre Ip trunks mellem flere firmaer der har den samme
type PABC. Så kan man snakke gratis mellem ens afdelinger over nettet..

Det skal dog lige siges at selve PABC'en (Telefoncentralen) ikke er en der
installeres på en server, men en du kan hænge op på væggen eller i dit rack
skab!

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at skrive, så skal jeg
svare på dem som godt som jeg nu kan.

MVH
Thomas H.

Fra : Soren Davidsen

Dato : 12-10-04 16:27

"-Thomas H.-" <condor-9@mail.dk> writes:

> [...]
> uden tvivl et godt produkt, men man betaler også for det!
>
> LG har netop lanceret en ny Ip-switch kaldet IPECS.

Og her er saa lige et "faktablad" til de dovne:
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/faktablade/faktablad1132.pdf

Der staar ikke lige hvilke protokoller der bruges, saa man kan jo skyde paa
at det er noget propritaert som ikke lige kan snakke sammen med andet end
sig selv .

Et andet alternativ kunne vaere Telappliant, de har loesninger som vist ogsaa
kan det meste af hvad du har brug for. Deres produkt er baseret paa Asterisk:
http://www.telappliant.net/site2/mypbx_10.htm

Mvh, Soren

Fra : -Thomas H.-

Dato : 13-10-04 06:37

"Soren Davidsen" <sorend@ser.gratissip.dk> skrev i en meddelelse

> Der staar ikke lige hvilke protokoller der bruges, saa man kan jo skyde
paa
> at det er noget propritaert som ikke lige kan snakke sammen med andet end
> sig selv .

Så længe de bruger H.323 protokollen, burde det ikke være noget problem af
køre op mod andre anlæg.

MVH
Thomas H.

Fra : Soren Davidsen

Dato : 13-10-04 10:16

> [...]

> paa
>
> Så længe de bruger H.323 protokollen, burde det ikke være noget problem af

Dvs. det er H.323? Jeg skrev fordi jeg ikke kunne se ud af deres faktablade
osv. hvad det var de brugte til signalerings-protokol.

Du har ret i at det ikke burde vaere noget problem at koere op mod andre H.323
anlaeg saa laenge man har styr over nettet. Den med mobile enheder man plopper
paa rundt om i verden kraever dog nok ogsaa et VPN til "hjemlandet".

Mvh, Soren

Fra : -Thomas H.-

Dato : 13-10-04 14:33

> [...]
plopper
> paa rundt om i verden kraever dog nok ogsaa et VPN til "hjemlandet".

Hverken softphone eller hjemmearbejdspladsmodulet kræver nogen form for VPN
eller MPLS til "hjemlandet"! Trafikken til og fra, er krypteret, så det vil
ikke lige umiddelbart være muligt at gå ind og "sniffe"

Med Venlig Hilsen

Thomas H.

Fra : :-\) Jens

Dato : 18-10-04 23:31

"Thostrup" <desvære@ikke.oplyst> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes dette i en software løsning som kan kører på Windows servere? og
> derigennem benytte VoIP som primær telefon linje ...

Tag et kig på http://www.brekeke.com

Jens

Fra : Ivan Sølvason

Dato : 31-10-04 23:55

Hejsa,

Jamen det findes i nogle grundversioner af Asterix. Men det kræver
en del arbejde.

Hos GoIP har vi videreudviklet grundplatformen til at kunne lave
samtlige erhvervs funktioner som kunderne kræver.

Vi har en stribe erhvervs kunder igang allerede med nedennævnte.

Mvh
Ivan Sølvason
www.goip.dk