Findes denne dims?
Fra : Anders Vestergaard

Dato : 11-10-04 11:19

Hejs

Jeg er på udkig efter en dims, som kan kombinere min IP-telefon, min mobil
og min fastnet.

Det jeg gerne vil er:
1. Indgående samtaler på fastnet (ISDN) skal håndteres normalt, men udgående
skal altid gå via IP-telefoni
2. Når samtaler til et bestemt IP-telefonnr. kommer ind, skal den
viderestilles til et mobilnr, men dette skal ske via fastnet (ISDN)
3. Opkald på et bestem nr. skal give en klartone (gerne efter en kode), fra
IP-telefonen, således at jeg kan ringe hjem og derefter ringe ud via IP

Årsagen til de lidt underlige ønske hænger nok samme med, at opkald mellem
min mobil og mit fastnet er gratis.

Findes der en løsning på dette?

/Anders

Fra : HRO

Dato : 11-10-04 13:16

"Anders Vestergaard" <anders@snooze.invalid> wrote in message
> Hejs

SNIP

> 3. Opkald på et bestem nr. skal give en klartone (gerne efter en kode),
> fra
> IP-telefonen, således at jeg kan ringe hjem og derefter ringe ud via IP

Så vidt jeg ved kan dette klares med en Sipura SPA3000.

/HEnrik

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-10-04 20:22

Anders Vestergaard skrev:

> Det jeg gerne vil er:

Standardsvaret til den slags er vel Asterisk¹. Selv om det nok
kræver en del arbejde med extensions.conf, ser det ikke umuligt
ud.

Mvh,

// Klaus

¹) <http://www.asterisk.org/>
<http://www.voip-info.org/wiki-Asterisk>
--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Soren Davidsen

Dato : 12-10-04 09:18

"Anders Vestergaard" <anders@snooze.invalid> writes:

> [...]
> IP-telefonen, således at jeg kan ringe hjem og derefter ringe ud via IP

Proev at lure paa hvad www.voxstream.com (et Dansk firma) laver. De har noget
udstyr der kan koble ISDN og VoIP sammen og vist ogsaa lave least-cost-routing.

Ellers Asterisk

Mvh, Soren

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 14-10-04 17:11

On 12 Oct 2004 10:18:05 +0200, Soren Davidsen
<sorend@ser.gratissip.dk> wrote:

>Proev at lure paa hvad www.voxstream.com (et Dansk firma) laver. De har noget
>udstyr der kan koble ISDN og VoIP sammen og vist ogsaa lave least-cost-routing.

Lure er meget godt - men hvor kan man købe boksene? De er ret fåmælte
på det område. Google kan finde den i Tjekkiet, Polen og Grækenland,
men Danmark?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Anders Vestergaard

Dato : 14-10-04 21:27

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse

> Lure er meget godt - men hvor kan man købe boksene? De er ret fåmælte
> på det område. Google kan finde den i Tjekkiet, Polen og Grækenland,
> men Danmark?
Jeg har talt med dem, og du kan godt købe dem direkte, men den boks som kan
alt det jeg efterlyser kommer først senere på året, den er stadig i
udvikling.

Jeg har derfor besluttet mig for en Sipura SPA3000, som jeg mener skulle
kunne det meste, men det vil tiden jo vise.

/Anders