Beocom 6000 har glemt hele telefonbogen!
Fra : Jakob G.

Dato : 10-10-04 09:02

Hej med jer!

I sidste uge har vi haft strømafbrydelse i ca. en time, og jeg opdagede
senere, at min ca. 5 år gamle Beocom 6000 har glemt alle de numre jeg har
indkodet i telefonbogen. Og med alle de hukommelser vi efterhånden har
rundtomkring, så kan jeg ikke genkende numrene på de folk der ringer til
mig, hvis der ikke står et navn...
Telefonbogen ligger jo i basen, men jeg kan ikke finde noget backup-batteri
dér. Jeg har før haft afburdt strømmen til basen uden at der skete noget. Er
der alligevel et batteri et sted - eller noget andet jeg (selv) kan
udskifte?
Prøvede for sjov at lægge et nummer i telefonbogen i går og så afbryde
strømmen. Det er der stadigvæk... Men jeg afbrød heller ikke en hel time.

Har i et forslag?

--
Hilsen Jakob

Fra : Bjarne Just

Dato : 10-10-04 16:05

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> wrote in message
> [...]
Er
> der alligevel et batteri et sted - eller noget andet jeg (selv) kan
Telefonbogen ligger kun i basen, hvis man har valgt "fælles telefonbog" i
sit håndsæt. Hvis man i stedet har valgt "personlig" telefonbog, så gemmes
telefonbogen i håndsættet. Men uanset hvad, så behøves der ikke batteri for
at bevare telefonbogen.
Der er ikke noget batteri i basen, da der ikke er noget behov for det.
Telefonbogen gemmes i en eeprom og forsvinder derved ikke ved
strømafbrydelse. En eeprom behøver ikke strøm for at bevare sine data. Hvad
der så lige alligevel er sket kan jeg ikke svare på.

> Prøvede for sjov at lægge et nummer i telefonbogen i går og så afbryde
> strømmen. Det er der stadigvæk... Men jeg afbrød heller ikke en hel time.
>
> Har i et forslag?
Jeg kan ikke forklare, hvordan hele telefonbogen kan forsvinde. Er alle
numre væk eller er der stadig de oprindelige numre, som B&O har kodet ind på
forhånd (frk. klokken osv)? Lige meget hvad, så er der ikke noget at gøre,
hvis telefonbogen først er væk.

mvh Bjarne

Fra : Jakob G.

Dato : 10-10-04 18:26

Øh, numrene dukkede på forunderlig vis op i igen i eftermiddags...
Jeg ved ikke hvor de har været, men de er der igen. Også det nummer jeg
lagde ind for at teste.
Måske var den bare lidt længe om opdateringen efter strømafbrydelsen.
Mystisk... Men dejligt!

--
Hilsen Jakob