Billigste samtale til fastnet i Rusland ( ~
Fra : Tp

Dato : 07-10-04 22:17

Hej.

Jeg bruger skype på min computer til at ringe til Rusland med. Tror det er
det billigste jeg har fundet. Er der nogle som kan finde noget billigere end
15 øre i minuttet. ?

Links eller bekræftelse på at jeg ringer på billigste måde ønskes.

Mvh Tim

Fra : Christoffer K

Dato : 10-10-04 02:10

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<ck4bn4$2791$1@news.cybercity.dk>...
> Jeg bruger skype på min computer til at ringe til Rusland med. Tror det er
> det billigste jeg har fundet. Er der nogle som kan finde noget billigere end
> 15 øre i minuttet. ?

Noget billigere end 15 øre i minuttet?!! Så skal det jo næsten være
helt gratis

Med Stanaphone koster det $0,02 pr. minut, og med den nuværende
valutakurs er det derfor billigere end de €0,02, som Skype tager.
http://www.stanaphone.com/whatsstana

Ved sign up hos Stanaphone fås i øvrigt nu $0,10 helt gratis, svarende
til hele 5 minutters ringetid til Moskva!

Hvis det ikke er strengt nødvendigt at ringe gennem internettet, er et
udmærket alternativ at bruge et forudbetalt telekort. Med f.eks. et
Millennium Global card er prisen €0.021/minut til fastnetsamtaler til
Rusland (Moskva) + lokal dansk fastnettakst. Det modsvarer vel de
samlede omkostninger ved internetopkoblingsprisen, $0,02/minut via
Stanaphone og besværligheden ved at tænde PC'en?

Christoffer K.
--
Billige telekort til udlandstelefoni og gratis SMS til udlandet via
nettet:

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-10-04 07:25

In article <10f43870.0410091709.6eee2d4@posting.google.com>, Christoffer K wrote:
> [...]
> samlede omkostninger ved internetopkoblingsprisen, $0,02/minut via
> Stanaphone og besværligheden ved at tænde PC'en?

En del af os her har IP telefoni med en adapter, og et almindeligt
fastnetnummer, så vi tænder ikke PC'en for at ringe. Og vi har
gratis opkald til amerikanske 1-800 numre.

Fra : Christoffer K

Dato : 10-10-04 16:11

> Er der nogle som kan finde noget billigere end 15 øre i minuttet. ?

Også VIP Phone har priser, som er lavere. Det koster £0.01 pr. minut,
dvs. ca. 11 øre. Skype er i sammenligning her altså 36% dyrere.
http://www.vip.com er der også nogle gratis minutter (account
credit) ved sign up, men det kræver en indbetaling af mindst £10, før
man kan ringe.

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message news:<slrncmhld8.qn.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>...

> En del af os her har IP telefoni med en adapter, og et almindeligt
> fastnetnummer, så vi tænder ikke PC'en for at ringe. Og vi har
> gratis opkald til amerikanske 1-800 numre.

Hvis det er tilfældet (gratis opkald til 1-800 numre), kan
samtaleprisen via denne lille omvej klemmes helt ned på 3 øre i
minuttet ($0,005/min) til Rusland ved køb af et True Value Phone card
hos ebuypins.com!

Christoffer K.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-10-04 17:19

In article <10f43870.0410100710.37983eb9@posting.google.com>, Christoffer K wrote:

> [...]
> samtaleprisen via denne lille omvej klemmes helt ned på 3 øre i
> minuttet ($0,005/min) til Rusland ved køb af et True Value Phone card

Ja, 1000 minutter for $5 - det kan ikke være billigere - Men det er
lidt svært ved ebuypins og se om de afregner per sekund, per 3 min
etc.

Fra : Christoffer K

Dato : 12-10-04 00:40

> [...]
>
> Ja, 1000 minutter for $5 - det kan ikke være billigere - Men det er
> lidt svært ved ebuypins og se om de afregner per sekund, per 3 min

Med True Value telekortet oprundes og afregnes der (højst) pr.
påbegyndte 3 minutter, dvs. max 9 øre "ekstra" for en samtale. Det
betyder vel ikke så meget, især taget i betragtning, at der intet
opkaldsgebyr er?

Og jo, det kan faktisk blive endnu billigere end 1000 minutter for $5!
http://www.pingo.com kører de en kampagne for tiden med helt gratis
opkald til en lang række steder, heriblandt Rusland (Moskva) fra et US
toll free 1-888 nummer. Gennem Sipphone eller Stanaphone kan man ringe
gratis til 1-888-nummeret fra Danmark.

Man skal dog have en amerikansk adresse og telefonnummer for at kunne
registrere sig og få en Pingo telefonkonto (og den mindste indbetaling
er $10, hvortil der til gengæld lægges $5 kvit og frit oveni som
startbonus). Det amerikanske telefonnummer kan fås gratis gennem bl.a.
Sipphone. Så hvis man kender en med en US adresse, kan man jo få
vedkommende til at levere account number og PIN, som man kan anvende
til at foretage samtalerne med.

Lydkvaliteten er måske ikke lige den bedste, når man først ringer
gennem en IP-telefon (evt. softphone software) til et gratis
USA-nummer og dernæst anvender telekort-tjenesten til Rusland.

Christoffer K.