Hjælp til køb af IP-adapter.
Fra : Nielsen

Dato : 30-09-04 22:20

Har læst en del om IP telefoni og lavet en "test" konto hos Musimi.dk. det
virker jo fint :) (software telefon)

Men for at det skal være brugbart i længden skal jeg have mig en "adaptor"
og som jeg læser det iflg www.estation.dk er der tre forskellige gode
adaptorer. (alle men mulighed for 2 TLF), til næsten samme pris.

1. HandyTone 486 (til kr750,00-)

2. Sipura SPA2000 (til kr750,00-)

3. D-Link DVG-1120S Gateway (til kr995,00-)

Jeg har Cybercity 2024/128 med meget trafik. så jeg TÆNKTE at "- Quality of
Service for voice prioritering" er nødvendig.

altså begrænsning af Internet trafik når jeg snakker i telefon. Men er
D-Linken den eneste der kan det?

og virker det ?

er det nødvendig?

Er der andre ting jeg skal overvej?

Er der nogen der har problemer med Cybercity og "Zyxel Prestige 650R" ?

Andre krav:

Visnr på B&O tlf. - BeoCom 2500

Skal understøtte 2 stk. tlf.

Virke sammen med Cybercity og "Zyxel Prestige 650R"

--
Bo Nielsen

Fra : Soren (News)

Dato : 01-10-04 07:29

Hej, lige lidt input,

"Nielsen" <xx@image.dk> writes:

> 1. HandyTone 486 (til kr750,00-)

Den kan man kun koble en telefon til (dvs. du kan selvf. serie-forbinde
mere end en telefon, men det vil ikke vaere seperate telefoner).

> Jeg har Cybercity 2024/128 med meget trafik. så jeg TÆNKTE at "- Quality of
> Service for voice prioritering" er nødvendig.

Hvad er "meget trafik", og hvilken type trafik snakker vi om? (P2P/FTP/WEB?)

> og virker det ?

Nej Se: http://gratissip.dk/frontend/QoS og
http://gratissip.dk/frontend/QualityOfService for en forklaring af
problematikkerne.

> Er der nogen der har problemer med Cybercity og "Zyxel Prestige 650R" ?

Ja - det kan dog somregel loeses. Se her:
https://musimi.dk/index.php/wiki/p/Vejledninger/FejlFinding#toc1

> Visnr på B&O tlf. - BeoCom 2500

Se en tidligere traad her i gruppen vedr netop dette og hvilke typer vis nummer
adapterne understoetter. Sipura kan dansk og "international" vis nummer, men
Handytone kun "international".

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Bjarne Just

Dato : 01-10-04 13:12

"Soren (News)" <sorend@rediffmail.com> wrote in message
> Hej, lige lidt input,

> Den kan man kun koble en telefon til (dvs. du kan selvf. serie-forbinde
> mere end en telefon, men det vil ikke vaere seperate telefoner).

Jeg håber du mener parallelforbinde telefonerne... Det svarer til den
løsning man har med en fastnet telefon (én linie og ét nummer) - der sidder
telefonerne parallelt over hinanden.

mvh Bjarne