Hvilken central tilhører man...
Fra : Claus Olesen

Dato : 30-09-04 16:16

Min mor er netop flyttet til en mindre by og skal have oprettet
internet. Men vi vil gerne have fundet ud af hvilken central hun
tilhører, så vi kan se om en bestemt udbyder dækker denne central (da de
ikke kræver oprettelse af fastnet telefoni - vi går VoIP vejen i stedet
for).
Hvordan finder man ud af det?
Er der er sted på nettet hvor det kan ses/oplyses?

På forhånd tak
Claus Olesen
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Georg

Dato : 30-09-04 19:57

Umiddelbart, vil jeg mene det ikke er offentligt tilgængelige oplysninger,
da centralerne er potientielle mål i en krisesituation, men jeg mener der
findes omkring 2000 centraler i hele landet. Selv ved jeg godt, hvor de
findes i lokalområdet, men jeg har aldrig hørt om en oversigt over dem. Jeg
kan selvfølgelig tage fejl, og vil da osse gerne høre, om der er nogen der
ved noget mere....

Georg

Fra : JMo.

Dato : 30-09-04 20:34

Georg wrote:

> [...]
> om en oversigt over dem. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, og vil da
> osse gerne høre, om der er nogen der ved noget mere....

Hvis det blot er centralernes adresse, og ikke hvilke numre der er
tilknyttet hvilken central, er det blot at kigge i:

http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=156062589

(PDF, ca. 23 MB)

Fra : Claus Olesen

Dato : 30-09-04 22:22

JMo. wrote:

> Hvis det blot er centralernes adresse, og ikke hvilke numre der er
> tilknyttet hvilken central, er det blot at kigge i:
>
> http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=156062589
>
> (PDF, ca. 23 MB)

Ud fra den liste af kan jeg ikke finde den central som udbyderen
desværre siger de ikke dækker (den ligger i et område hvor de
omkringliggende kommuner alle er dækket), men det er selvfølgelig muligt
at det er en lille central med under 1000 abonnementer, som derfor ikke
er på listen.
Men tak for listen!

Claus Olesen
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Mirro

Dato : 01-10-04 11:19

Ring til TDC...

De burde vide det - de vidste ihvertfald hvilken jeg tilhørte og at
jeg dermed IKKE kunne får ADSL uden at have fastnet abbonnement :(

Når du så ved hvilken central du er tilkoblet, ringer du til de
forskellige udbydere og spørger - og håber de ved det...

Fik at vide at "jojo, det kan sagtens lade sig gøre for dig" - men
blev klogere

Tror det var fordi jeg "bare" oplyste min adresse og ikke havde fundet
ud af hvilken central jeg "tilhørte"

Fra : Claus Olesen

Dato : 01-10-04 12:45

Mirro wrote:

> [...]
> blev klogere
>
> Tror det var fordi jeg "bare" oplyste min adresse og ikke havde fundet

Har fundet ud af at der faktisk ligger en lille central der hvor min mor
er flyttet hen. Jeg skrev tilbage til den udbyder vi havde udset os og
de kunne fortælle at de har adgang til TDC's udstyr og ifølge dem er der
så denne central, som de desværre ikke dækker.
Det gør mig så nervøs for om henholdsvis CyberCity og Tiscali, som også
tilbyder ADSL uden en fastnet telefon, kan klare at sætte en ADSL
forbindelse op gennem denne lille landsby central (Skave, tæt ved
Holstebro, Vestjylland, hvis nogen skulle være nysgerrige).

Men nu prøver jeg at kontakte CyberCity og Tiscali.

Claus Olesen
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : Morten Davidsen

Dato : 02-10-04 14:48

"Claus Olesen" <goateeNADA@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
> forbindelse op gennem denne lille landsby central (Skave, tæt ved
> Holstebro, Vestjylland, hvis nogen skulle være nysgerrige).
Jeg håber for dig at Skave ligger meget tæt på Holstebro centralen, for
ellers tror jeg næppe I kan få ADSL uden fastnet.

Fra : Claus Olesen

Dato : 02-10-04 16:45

Morten Davidsen wrote:

> [...]
>
> Jeg håber for dig at Skave ligger meget tæt på Holstebro centralen, for
> ellers tror jeg næppe I kan få ADSL uden fastnet.

Struernet (som var vores første valg) dækker ikke Skave centralen og
hverken CyberCity eller Tiscali har udstyr på centralen, så de kan
heller ikke levere uden fastnet.
Surt, især da vi ikke var klar over at der overhovedet lå en lille
central i Skave.
Så det lader til at den store pengepung skal op af lommen for at få
oprettet en fastnet telefon. Men mon ikke det bliver hos Telia, så
sparer hun da 10 kr. i måneden...

--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me