Minuttakst
Fra : Bamse

Dato : 27-09-04 18:04

Hej

Jeg spekulerede på om minuttaksten ændrer sig for dem der ringer mig op når
jeg skifter fra et 98-nummer (alm. fastnetabonnement hos TDC) til et
4694xxxx-nummer hos telefin ???

---

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-09-04 18:21

https://www.telefin.dk/help/faq.asp siger:

|Kan man ringe TIL en telefin-kunde ?
|Ja, man kan godt ringe fra alm. fastnet, mobiltelefoner og udlandet
|til en Telefin-kunde. Det koster alm. fastnettast for den der ringer
|op.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Thomas

Dato : 27-09-04 18:23

> [...]

> Jeg spekulerede på om minuttaksten ændrer sig for dem der ringer mig
> op når jeg skifter fra et 98-nummer (alm. fastnetabonnement hos TDC)

Det gør den ikke.

--
/Thomas

Fra : Bamse

Dato : 27-09-04 18:39

jeg må hellere præcisere mit spørgsmål:

Det jeg mente er følgende:

Hvis en person A der bor i eksempelvis Aalborg ringer op til en anden person
B i Aalborg, taster han 98xxxxxx og betaler lokaltakst z.

Hvis person B nu skifter til Telefin og får et nummer der starter med
46xxxxxx, spekulerede jeg på om A stadigvæk betaler z kr/minut for
at ringe til B --- altså lokaltakst??

---

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-09-04 18:46

> [...]

> Hvis person B nu skifter til Telefin og får et nummer der starter
> med 46xxxxxx, spekulerede jeg på om A stadigvæk betaler z kr/minut

Lokaltakst er afskaffet for et par år siden. Det koster det samme at
ringe til naboen som til en person i den anden ende af landet.

--
Jesper Lund

Fra : Karsten Sommer-Niels~

Dato : 27-09-04 18:50

Nu er der ikke noget der hedder lokat takst mere.
Det hele hedder Danmarks takst. Det vil sige at det koster det samme at
ringe til en telefon ligemeget hvor i dk den befinder sig.

Håber at det var svar nok på dit spørgsmål.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-09-04 20:37

In article <415852cc$0$283$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Karsten Sommer-Nielsen wrote:
> Nu er der ikke noget der hedder lokat takst mere.
> Det hele hedder Danmarks takst. Det vil sige at det koster det samme at
> ringe til en telefon ligemeget hvor i dk den befinder sig.

Eller i udlandet, hvis det er en telefon koblet op mod Musimi/telefin etc

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-09-04 18:51

On Mon, 27 Sep 2004 19:39:29 +0200, "Bamse" <bamse@kyllingen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvis person B nu skifter til Telefin og får et nummer der starter med
>46xxxxxx, spekulerede jeg på om A stadigvæk betaler z kr/minut for

Der er ikke noget der hedder lokaltakst mere. Når du ringer inden for
Danmark, så betaler du det samme, uanset om du ringer til naboen eller
til den anden ende af Danmark.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Soren (News)

Dato : 28-09-04 07:58

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> writes:

> Lokaltakst er afskaffet for et par år siden. Det koster det samme at
> ringe til naboen som til en person i den anden ende af landet.

Selvom den pris-struktur stadig findes i telenettet - det kommer bare ikke dig
som kunde til gode mere .

Mvh,

--
___