Bluetooth til alm. fastnettelefon?
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-09-04 13:55

Hej

Hvis man nu har et bluetooth headset, som kan bruges både til mobilen og
computeren, så mangler man jo blot at det også kan bruges til
fastnetstelefonen - hvad enten den er trådløs eller ej!

Findes der fastnetstelefoner med bluetooth - eller kan man evt. få et
modul der kan hæftes på en alm telefon?

Mvh Tommy

Fra : Karsten Sommer-Niels~

Dato : 27-09-04 18:52

Nextlink Bluespoon Home Phone Connection Kit
http://www.expansys-usa.com/product.asp?code=110634&asource=HBH-60

Det var den eneste side jeg kunne finde...
Nextlink er et dansk firma så mon ikke det også snart er at finde i dk?

Mvh
Karsten

Fra : Jochke

Dato : 27-09-04 19:15

Karsten Sommer-Nielsen wrote:

> Nextlink er et dansk firma så mon ikke det også snart er at finde i dk?

Den kan fås her: http://www.goblue.dk/product.asp?product=191&page=1

Prisen er lidt pebret sys jeg.

--
Venlig hilsen
Jochke

Fra : JMo.

Dato : 27-09-04 22:40

Karsten Sommer-Nielsen wrote:

> Nextlink Bluespoon Home Phone Connection Kit
> http://www.expansys-usa.com/product.asp?code=110634&asource=HBH-60

Bemærk dog, at den tilsluttes telefonlinien *før* telefon (og ikke på
ledningen til røret som mange andre headset).

Fordelen er, at du kan "løfte røret" fra headset'et. Ulempen, at det kun
virker på alm. POTS-telefoner (altså ingen systemtelefoner eller rene ISDN-
apparater.)

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 29-09-04 18:58

> [...]

> Det var den eneste side jeg kunne finde...
> Nextlink er et dansk firma så mon ikke det også snart er at finde i dk?

Jeg er egentlig lidt overrasket over, at det ikke er mere udbredt - jeg
vil da være meget godt tilfreds med en trådløs telefon med bluetooth...
- så kunne jeg benytte samme (trådløse) headset til både computer-chat,
mobil og fastnettelefon samtidig med at telefonen kunne kommunikere
trådløst med computeren og derigennem overføre telefonbog osv.

Hmm - det kommer nok...

Tak for hjælpen!

Mvh Tommy