isdn
Fra : lover

Dato : 25-09-04 16:51

Hejsa

jeg vil bare hvis man har isdn er det så ikke nok med isdn telefoner hvor
man har lyst?jeg har pt. et modem,men bruger det kun til at have en analog
telefon tilsluttet .Det jeg mener er at kan jeg ikke bare få x-tra stik og
så flere isdn telefoner og så skrotte alt det udstyr der sidder på vægen
eller kræver det noget af det for at virke?

Hilsen Jens

Fra : Cubus

Dato : 25-09-04 19:10

"lover" <likeyou2000@1000.com> skrev

> [...]
> så flere isdn telefoner og så skrotte alt det udstyr der sidder på vægen
> eller kræver det noget af det for at virke?

Du skal fortsat have en såkaldt NT på væggen. En ISDN-telefon kan
ikke sættes direkte til det indkommende trådpar. Ved nye installationer
sættes der en NTab op og det hele laves så de eksisterende telefonstik
kan bruges med alm telefoner. Med en NTab kunne du altså slippe for
ISDN-modemmet.

Fra en NT eller en NTab kan man lave en S-bus med et antal teleudtag.
S-bussen anvender 4 ledninger. Til S-bussens udtag kan man tilslutte
ISDN-telefoner. Der kræves altså blot en NT, 4-leder kabel fra NT-boksen
og rundt, hvor udtag ønskes (af typen RJ45).

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : lover

Dato : 25-09-04 19:17

Hej.
Jeg takker så mange gange.

Hilsen Jens

Fra : Sørensen

Dato : 26-09-04 00:02

"lover" > skrev i
> [...]
> så flere isdn telefoner og så skrotte alt det udstyr der sidder på vægen
> eller kræver det noget af det for at virke?

Hvis Du kun har brug for een linie så skulle Du konvertere til PSTN (analog)
ellers byt til en af De nye NT-AB bokse som har indbygget AB-adaptor til
dine gl. telefoner det er noget billigere end at købe nye ISDN-telefoner

vh.
Sørensen

Fra : Børge Larsen

Dato : 26-09-04 15:33

Jeg ville spørge i dk.teknik.telefoni.isdn . Der skulle være større chance
for at du får de bedste svar.

Fra : A.N.

Dato : 26-09-04 16:55

Hej Jens
Husk at hvis du vil konvertere tilbage til analog, så vil de havde gebyr,
men hvis du har fået ISDN
før april 2000 kan du konvertere gratis!!
Læs:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=5kn4atktmu0dfi2kj3m3fh874aaupgh0s6%40193.162.153.117&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3D80808011%2Bgroup:dk.*%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.*%26selm%3D5kn4atktmu0dfi2kj3m3fh874aaupgh0s6%2540193.162.153.117%26rnum%3D2

Axel