B&O telefonsvarer
Fra : Sørensen

Dato : 25-09-04 15:00

Vi har gennem flere år nydt at have en BeoTalk 1100 tlf. svarer - især p.gr
af den funktion, der hedder "stillesvar", dvs. man kan slå opkald fra, så de
går direkte ind på svareren, uden at husets telefoner ringer. Praktisk
søndag formiddag!
Men lige pludselig virker den funtion ikke mere?? Jeg har nu fået apparatet
byttet fra B&O 2 gange, men det funker stadig ikke !
Er der noget i TDC`s fastnet, der er lavet om, som kan have indflydelse på
dette? For det må jo ligge i installationerne, når det ikke hjælper at bytte
enhed??
sørensen

Fra : Nielsen

Dato : 27-09-04 10:52

Hej Sørensen

1
Indikerer displayet at du har tilkoblet stillesvar?
Displayet skifter mellem svartiden og "firkanter".

2
Abonerer du på vis nummer?
Så vidt jeg husker virker stillesvar på den måde at når BT1100 har modtaget
nummeret på det indkomne opkald, besvarer den inden første tilringning.

mvh Nielsen

Fra : Sørensen

Dato : 28-09-04 15:55

> Indikerer displayet at du har tilkoblet stillesvar?
> Displayet skifter mellem svartiden og "firkanter".

Ja. Jeg er ikke i tvivl om at stillesvar er valgt. Husk på, vi har haft
apparatet flere år, og det har virket indtil nu.
> [...]
modtaget
> nummeret på det indkomne opkald, besvarer den inden første tilringning.

Ja, også jævnfør ovenstående.

Ud over nævnte problem kan jeg tilføje, at når nogen indtaler en besked,
så hører man kun lige det allerførste sekund eller to - så cutter den af.
Men det ved indtaleren jo ikke, så de tror, at beskeden er modtaget i
vores ende..ret uheldigt.

Fra : Nielsen

Dato : 29-09-04 06:28

Hej Sørensen

Hvilken telefonlinie har du?
Jeg mener har du PSTN, ISDN, incl. ADSL osv

Med hensyn til at den stopper med at optage beskeden, så kan der være to
årsager.

1
DC spændingen på linen falder så BeoTalk 100 tror at du har afløftet en
parallel telefon

2
Der er en "busy tone" detector indbygget i BeoTalk 1100, den kan evt. blive
trigget ved et uheld.
Busy tone detektoren sørger for at optagelsen stopper når vedkommende der
har ringet og indtalt en besked lægger røret på.

Fra : Sørensen

Dato : 29-09-04 09:56

> Jeg mener har du PSTN, ISDN, incl. ADSL osv

Jeg har TDC adsl.

> 1
> DC spændingen på linen falder så BeoTalk 100 tror at du har afløftet en
> parallel telefon

Aha, hvad kan man gøre ved det?

> [...]
der
> har ringet og indtalt en besked lægger røret på.

Aha, kunne jo også være dèt. Men i begge tilfælde må man jo spørge: Hvad
kan jeg gøre ved det? Er det simpelthen en defekt ved apparatet, som er
opstået p.gr. af alder el lign.?
Og hænger èn af disse muligheder også sammen med den manglende stillesvar?

Preben

Fra : Nielsen

Dato : 29-09-04 12:03

> Jeg har TDC adsl.

> Aha, hvad kan man gøre ved det?

Der er ikke rigtig noget at gøre ved det, men jeg tror ikke at det er
problemet når duu har en almindelig telefon forbindelse med ADSL.

> [...]
> opstået p.gr. af alder el lign.?
> Og hænger èn af disse muligheder også sammen med den manglende

Du har vel et filter på der adskiller ADSL og telefoni?
Det kan være at ADSL filteret ikke dæmper signalet ADSL signalet på telefon
linen nok. Det busy tone detektoren gør, er at den scanner linien for en
bestem frekvens. Hvis den har målt denne frekvens x antal gange inden for et
ret kort tidsrum, bedømmer den at beskeden er færdig og den afbryder
derefter linien.
Hvis du skal finde ud af om det er din linie det er galt med, bør du koble
telefonsvaren på en anden linie hvor der ikke er installeret ADSL. Hus der
skal være vis nummer.
Hvis samme fejl optræder på en linie uden ADSL, er der et problem med din
BeoTalk 1100.
Hvis der ikke er en fejl kan du kontakte TDC for at høre om de vil give/låne
dig et ekstra filter som du kan koble imellem telefonsvaren og stikket.

mvh Nielsen

Fra : Sørensen

Dato : 29-09-04 15:57

.
> Hvis der ikke er en fejl kan du kontakte TDC for at høre om de vil
give/låne
> dig et ekstra filter som du kan koble imellem telefonsvaren og stikket.

okay, det vil jeg prøve. I mellemtiden har jeg opdaget ang. stillesvar som
ikke virker: Hvis jeg slår stillesvar til, og ringer op (via min mobil), så
snupper tlf.svareren som sagt IKKE opkaldet, og telefonen ringer højlydt op,
som det jo ellers er meningen, den ikke skal. Men hvis jeg så afbryder, og
ringer op IGEN, så virker det ! Så er der stillesvar, dvs. ingen opringning.
Jeg har prøvet flere gange, og det holder stik: Stillesvar virker først fra
andet opkald og efterfølgende. ??!!! Kan det hjælpe på opklaringen?
Preben

Fra : Bjarne Just

Dato : 01-10-04 07:27

> [...]

fra
> andet opkald og efterfølgende. ??!!! Kan det hjælpe på opklaringen?

Hvis jeg lige husker rigtigt (hvad der er fare for, at jeg ikke gør..) så
virker selve telefonsvareren på den måde, at den kun lader andre telefoner
ringe første gang, efter telefonsvare funktionen er slået til og man ikke
har aflyttet / set nummeret på den nye kald. Den forventer altså, at hvis du
ikke har aflyttet din svarer, så er du ikke hjemme og så tager den kaldene
med det samme.

Jeg vil give Nielsen ret i, at det kan skyldes niveauer på din telefon linie
og forstyrrende signaler fra ADSL'en. Få eventuelt TDC til at kontrollere
din linie og/eller få ombyttet dit skillefilter. Har du bemærket om der
eventuelt skulle være kommet mere støj generelt på din telefonlinie? Små
detaljer kan give ideer om problemstillingen. Da du har fået apparatet
byttet 2 gange vælger jeg at udelukke selve svareren. Så er der kun din
installation og TDC's udstyr tilbage..

mvh Bjarne

Fra : Lars

Dato : 02-10-04 09:56

> [...]
> Er der noget i TDC`s fastnet, der er lavet om, som kan have indflydelse på
> dette? For det må jo ligge i installationerne, når det ikke hjælper at

Måske kan en af dine andre telefoner i huset være defekt, prøv at fjerne en
af ad gangen, og se om det ændrer noget ved problemet.

MVH

Lars