Sipura SPA-200 el. ATA-486 til Zyxel 650?
Fra : L.T

Dato : 25-09-04 14:33

Hej
Jeg er ved at skifte til CC og får en Zyxel 650. Grunden til mit skifte er
at jeg vil overgå til VoIP.
Skal til at vælge mellem Telefin og Musimi, hælder mest til Telefin da
ATA-486 skulle kunne kobles direkte på Zyxel 650, uden en hub/switch, sådan
som jeg har forstået det.
Kan Sipura gøre det samme uden hub/switch ? Eller er det evt. muligt at
bruge ATA-486 sammen med et Musimi abb. ?

på forhånd tak for hjælpen

L.T

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-09-04 17:31

In article <_se5d.1771$Of.234@news.get2net.dk>, L.T wrote:
> Hej
> Jeg er ved at skifte til CC og får en Zyxel 650. Grunden til mit skifte er
> at jeg vil overgå til VoIP.

Zyxel 650 er noget defekt skrammel, som vist nok f*cker up i
VoIP. Så den skal ihvertfald have seneste firmware.

> [...]
> Kan Sipura gøre det samme uden hub/switch ? Eller er det evt. muligt at
> bruge ATA-486 sammen med et Musimi abb. ?

Om du vælger Musimi eller Telefin er lige meget for valg af
adapter. Den fungerer på samme måde ved hver af dem. Musimi
anbefaler Sipura 2000 (sådan en har jeg) - da den virker bedst.
ATA-484 har ringere lydkvalitet, og vist nok problemer med dansk
vis nummer.

Fra : L.T

Dato : 25-09-04 18:46

meddelelse news:slrnclb79m.en.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> [...]
> anbefaler Sipura 2000 (sådan en har jeg) - da den virker bedst.
> ATA-484 har ringere lydkvalitet, og vist nok problemer med dansk

Ok, tak for svaret, hvis Sipuraen kan kobles direkte på Zyxel 650 vælger
jeg Musimi.
Kender du et alternativ til Zyxel 650, der fungerer både med CC og Sipuraen,
og heller ikke er alt for dyr? Der skal kun sidde en Pc på.

Tak for hjælpen

L.T

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-09-04 21:47

Hej

"L.T" <dizx2@hotmail.com> wrote:

[Klip]
>Kender du et alternativ til Zyxel 650, der fungerer både med CC og Sipuraen,
>og heller ikke er alt for dyr? Der skal kun sidde en Pc på.

Med mindre der er noget helt specielt vec CC's opkobling så kan du bruge
en hvilken som helst router, - Så vidt jeg kan vurdere så fungerer
Linksys rigtigt godt, priser for en kabelforbudet ca. kr. 350,- eller
en trådløs til ca. kr. 550,- se evt. www.gate2prices.dk eller
www.edbpriser.dk

Både Sipura og Handytone kan tilsluttes direkt til ovennævnte. - Du
skriver HT 486, men du kan nøjes med en 286. - 486 har indbygget
router, dvs. at du kan tilslutter 486 direkte til CC opkoblingen, og din
PC til 486. - Vær dog opmærksom på evt. 'mærkværdigheder' ved CC's
system !.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-04 21:56

Ole Rasmussen <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

> Med mindre der er noget helt specielt vec CC's opkobling så kan du
> bruge en hvilken som helst router, - Så vidt jeg kan vurdere så
> fungerer Linksys rigtigt godt, priser for en kabelforbudet ca. kr.

En "hvilken som helst router" er typisk en ethernet router. Den kan ikke
bruges til CC, i hvert fald ikke som alternativ til Zyxel. Se her i
stedet for
http://www.adsltips.dk/andreroutere.php
samt denne tråd i dk.edb.internet.udbydere.xdsl
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&threadm=Xns956166AB493D4flemmingfjerndettejo%40212.242.40.196&rnum=1&prev=/groups%3Fsourceid%3Dnavclient%26ie%3DUTF-8%26q%3Dbedste%2Brouter%2Btil%2Bcybercity

--
Jesper Lund

Fra : L.T

Dato : 25-09-04 23:08

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&threadm=Xns956166AB493D4flemmingfjerndettejo%40212.242.40.196&rnum=1&prev=/groups%3Fsourceid%3Dnavclient%26ie%3DUTF-8%26q%3Dbedste%2Brouter%2Btil%2Bcybercity

Mange tak for svarene, vil prøve at finde en PPPoATM router. Dog vi jeg
prøve at finde en "kabel" router da der som sagt kun er en Pc der skal
kobles på.

L.T

Fra : Jens Davidsen

Dato : 26-09-04 10:37

> Mange tak for svarene, vil prøve at finde en PPPoATM router. Dog vi jeg
> prøve at finde en "kabel" router da der som sagt kun er en Pc der skal
> kobles på.

Jeg vil anbefale at beholde den Zyxl650R router som Cybercity vel
'giver'/laaner jer?
Derefter kan i koebe en hub/switch til vel omkring 100 kr hos den naermeste
hardware pusher, herved kan i koble mere end et styk udstyr til.
Af voip adapter vil jeg anbefale Sipura SPA2000, af foelgende aarsager:
dansk-visnummer, danske lyde, god produktions kvalitet, mange features,
stabil firmware, rolls royce inden for voip adaptere. Og en Sipura kan idag
faaes til en rimelig fair pris hos fx. www.estation.dk (750 kr - normal pris
de fleste andre steder er ca. 1200+ kr!) - man faar virkelig meget adapter
for de penge i forhold til at give fx. 600 kr for en Grandstream Handytone.

Jens Davidsen
Musimi.dk

Fra : Thomas

Dato : 26-09-04 14:26

"Jens Davidsen" <jens@HEPkollerupgaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
naermeste
> hardware pusher, herved kan i koble mere end et styk udstyr til.

Der er indbygget switch i routeren.