Data lyde i min telefon
Fra : Allan Knaap

Dato : 25-09-04 14:08

ADSL'en går i min telefon og giver de alt for kendte "modem" lyde. Dette
medfører at det er en pine at føre en samtale.

Er der nogen teknisk kyndige personer der kan komme med et bud på hvorfor
dette sker ?

Allan Knaap

Fra : Pongo

Dato : 25-09-04 15:22

Allan Knaap wrote:
> [...]
> Dette medfører at det er en pine at føre en samtale.
>
> Er der nogen teknisk kyndige personer der kan komme med et bud på

Det lyder umiddelbart som om skillefiltret er defekt.
/Klaus

Fra : Cubus

Dato : 25-09-04 15:30

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev

> [...]
> medfører at det er en pine at føre en samtale.
>
> Er der nogen teknisk kyndige personer der kan komme med et bud på hvorfor

Lyder som manglende skillefilter-funktion. Ved gør-det-selv ADSL sættes
telefonen i ryggen af det specielle hermafroditstik (eller i phone på skillefilter).

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Pongo

Dato : 25-09-04 15:33

Allan Knaap wrote:
> [...]
> Dette medfører at det er en pine at føre en samtale.
>
> Er der nogen teknisk kyndige personer der kan komme med et bud på

Undskyld hvis spørgsmålet virker urimeligt, men er du sikker på at det er
ADSL-modemmet lydene kommer fra ?
Der kunne måske være en fax eller et ordinært modem koblet på i huset, som
gik ind og forstyrrede.
/Klaus

Fra : Allan Knaap

Dato : 25-09-04 16:37

"Pongo" <Pongo@Mail.dk> wrote in message

> [...]
> ADSL-modemmet lydene kommer fra ?
> Der kunne måske være en fax eller et ordinært modem koblet på i huset, som

Det er da kun rimeligt at du spørger ind til problemet, hvis jeg skal gøre
mig nogle forhåbninger om at få løst problemet.

Men nej, jeg har ingen fax og intet modem.

Jeg fik bl.a. skiftet skillefilter så det kan jo tænkes at det er den der
synderen:)

Jeg prøver mig lidt frem.

Ellers mange tak for alle de gode bud.

Allan Knaap

Fra : KsNa

Dato : 25-09-04 19:33

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> medfører at det er en pine at føre en samtale.
>
> Er der nogen teknisk kyndige personer der kan komme med et bud på hvorfor

Fejlmontering af filter, har Gør det selv må du læse og følge vejledningen,
har du haft tekniker må du fejlmelde til din udbyder.

Mvh.
Kim

Fra : Allan Knaap

Dato : 25-09-04 22:22

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message

> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> Fejlmontering af filter, har Gør det selv må du læse og følge
> vejledningen,
> har du haft tekniker må du fejlmelde til din udbyder.

Kan selv, vil selv, tisse i egne bukser :)

Tjekker lige min installation igennem. Og hvis det stadig ikke fungerer må
der jo fag-folk til *LOL*

Allan Knaap

Fra : Sørensen

Dato : 25-09-04 23:36

"Allan > skrev
> [...]
> medfører at det er en pine at føre en samtale.
>
> Er der nogen teknisk kyndige personer der kan komme med et bud på hvorfor

Det er åbentbart en "gør det selv" løsning Du har, så Du har selvfølgelig
kun brugt De medfølgende komponenter ?.
Og Du er klar over at Du kun har telefoni på bagsiden af det medleverede
"hermafroditstik.

vh.
Sørensen

Fra : Mirro

Dato : 30-09-04 14:28

Prøv at slukke for det modem der følger med :)

Det hjalp på min forbindelse, og jeg slap for at trække nye ledninger
ned efter stikket hvor modemet er isat...

Såfremt det virker, fiser du ud og køber en elspareskinne og kobler
computeren & modemet til den - så har du løst problemet når computren
er slukket :)

Ved godt det stadig er der, så længe computeren er tændt - men det kan
vi sagtens leve, har også en telefon der er sat til efter modemet og
den bruger vi så i tilfælde af at computeren er tændt ;)