DNS
Fra : Jeppe Schoubye

Dato : 15-05-01 21:41

Hej.
Jeg er ved at lægge sidste hånd på min DNS server, men jeg mangler en
sekundær. Er der nogen der ved hvor en sådan kan "lejes"?
Jeg har siddet og kigget hos en masse internetudbydere, men at tilbyde sin
dns server til folk, som sekundær, er ikke noget man skilter med.
Er der nogen som kan hjælpe mig?

MVH
Jeppe

Fra : Erik

Dato : 15-05-01 22:00

> sekundær. Er der nogen der ved hvor en sådan kan "lejes"?
> Er der nogen som kan hjælpe mig?

Hejsa

Hvor mange domains er det (hvis det er få, kan vi måske lave en deal) ???

Ellers er der www.zoneedit.com, som kan tilbyde denne service (også til .dk
domains på ns1+2). De er gratis, med de første 5 domains...derefter koster
det lidt penge.

Du kan også prøve www.ns2exchange.com.

/Erik Lauridsen

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 15-05-01 23:00

"Jeppe Schoubye" <schoubye@helsinge.net> wrote in message
> Hej.
> Jeg er ved at lægge sidste hånd på min DNS server, men jeg mangler en
> sekundær. Er der nogen der ved hvor en sådan kan "lejes"?
www.dns4free.dk men de arbejder stadig på admin delen af det...

Klaus

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 16-05-01 14:47

Den Tue, 15 May 2001 22:41:07 +0200, skrev "Jeppe Schoubye"
<schoubye@helsinge.net> :

>Jeg er ved at lægge sidste hånd på min DNS server, men jeg mangler en
>sekundær. Er der nogen der ved hvor en sådan kan "lejes"?

Du kan også få en plads hos jth.net.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere til .dk og internationale domæner
http://sms.jth.net/ Hurtig email til SMS: tlfnr@sms.jth.net

Fra : Anders Lybecker

Dato : 17-05-01 07:59

> [...]
> Jeg har siddet og kigget hos en masse internetudbydere, men at tilbyde sin
> dns server til folk, som sekundær, er ikke noget man skilter med.

Jeg vil også gerne bede om lidt hjælp? :)

Jeg har også overvejet at hoste min ejen zonefil, men det er noget med man
skal godkendes og betale en lille beløb før man kan blive det.

Hvis jeg skal være zone-ansvarlig for en .dk TLD skal jeg snakke med
dk-hostmaster, men hvis det er et .com,.net eller .org, hvem skal jeg så
godkendes af?

Der er garanteret også en hel masse regler man skal følge ik'?

Takker for hjælpen
Anders

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 17-05-01 08:58

Den Thu, 17 May 2001 08:58:31 +0200, skrev "Anders Lybecker"
<anders@lautrupklubben.dk> :

>Jeg har også overvejet at hoste min ejen zonefil, men det er noget med man
>skal godkendes og betale en lille beløb før man kan blive det.

Godkendelse hos DK Hostmaster koster kr. 625.

>Hvis jeg skal være zone-ansvarlig for en .dk TLD skal jeg snakke med
>dk-hostmaster, men hvis det er et .com,.net eller .org, hvem skal jeg så
>godkendes af?

De internationale domæner kræver ingen godkendelse af zone-ansvarlig.

>Der er garanteret også en hel masse regler man skal følge ik'?

Da en DNS server er en del af en verdensomspændende distribueret
database, skal den være konfigureret korrekt. Dvs du skal sætte dig godt
ind i reglerne for anvendelsen af resource records.

Fra : Anders Lybecker

Dato : 17-05-01 19:27

Jørgen Thomsen <un@s.jth.net> skrev :
> Godkendelse hos DK Hostmaster koster kr. 625.

> De internationale domæner kræver ingen godkendelse af zone-ansvarlig.

Skal jeg betal noget til InterNIC? Eller kontakt nogen for at blive
registreret?

> Da en DNS server er en del af en verdensomspændende distribueret
> database, skal den være konfigureret korrekt. Dvs du skal sætte dig godt
> ind i reglerne for anvendelsen af resource records.

Selvfølgelig! Jeg har læst mig frem til hvordan man gør det.

Mvh
Anders

Fra : Erik

Dato : 17-05-01 21:34

> Skal jeg betal noget til InterNIC? Eller kontakt nogen for at blive
> registreret?

Nix.
Første gang man registrerer et domain med en ny server som ns, skal den lige
registreres, med IP, navn og vidst også hvem der er ansvarlig.

/Erik Lauridsen

Fra : Jens

Dato : 20-05-01 11:25

"Erik" <news-mail1@planetearth.dk> skrev i en meddelelse

> Nix.
> Første gang man registrerer et domain med en ny server som ns, skal den
lige
> registreres, med IP, navn og vidst også hvem der er ansvarlig.

Dvs. at hvis jeg registrerer et .COM domæne hos Network Solutions og angiver
min DNS som NS, så bliver domænet uden problemer eller noget registreret til
min DNS ?

Jens

Fra : Jeppe Schoubye

Dato : 20-05-01 03:14

> Godkendelse hos DK Hostmaster koster kr. 625.
Ja, men du skal huske at have sat din dns op så den kører korrekt, for DK
Hostmaster tester din server for at se om du er i stand til at konfigurere
den rigtigt. Hvis du får afslag, får du kun 312,5 kr. tilbage.
hilsen Jeppe

Fra : Jens

Dato : 20-05-01 11:23

"Jeppe Schoubye" <schoubye@helsinge.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hostmaster tester din server for at se om du er i stand til at konfigurere
> den rigtigt. Hvis du får afslag, får du kun 312,5 kr. tilbage.

Findes der nogen steder man kan teste om ens DNS server er korrekt
konfigureret inden man tilmelder sig hos DK-Hostmaster ?

Jens

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 20-05-01 11:50

"Jens" <jjonsson@get2net.dk> wrote:

>Findes der nogen steder man kan teste om ens DNS server er korrekt
>konfigureret inden man tilmelder sig hos DK-Hostmaster ?

http://www.nic.fr/zonecheck/english.html

Den virker kun fornuftigt hvis man har tilladt hvem som helst
(eller i hvert fald deres maskine) at lave zoneoverførsel - men
det har man normalt også hvis man ikke gør noget særligt for at
undgå det.

Jeg har haft bøvl med at få den til at virke ved at angive
IP-adresser på serverne, men hvis man specificerer dem med
hostnavn virker den.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).