Træk et relæ via telefon opkald...
Fra : Jach

Dato : 24-09-04 09:27

Jeg har et lille relæ til jævnstrøm liggende, som skal aktiveres når telefon
telefonen ringer ..

Er der nogle som har et diagram liggende, med kredsløbet til formålet ....

Jan

Fra : Sørensen

Dato : 24-09-04 15:13

"Jach skrev

> [...]
> telefonen ringer ..
>
> Er der nogle som har et diagram liggende, med kredsløbet til formålet ....

Telefonen ringer med 96 volt 25 hz. resten er til at regne ud med ohms lov
der skal dog en lille kondensator foran diodebroen så relæet ikke hænger på
De 48 volt der hele tiden ligger på linien, desuden en lille kondensator
over relæet så det ikke "snerre" Du risikere at det belaster linien unødigt
og derfor bl.a ikke kan køre fuld fart med modem.

vh.
Sørensen

Fra : Olle O

Dato : 24-09-04 17:53

Hej,

De 96Vrms er vist kun når der sidder én telefon på linien. Ved flere
telefoner/telefonsvarer/modem kan spændingen sagtens fald til 50Vrms.
A/b-adaptere(både ISDN og IP) og PABC'er leverer sjældent en særlig høj
ringespænding, og frekvensen kan man slet ikke regne med. Den er dog typisk
[25;50]Hz.

mvh
Olle O