Flere linier ved IP-telefoni
Fra : Mads

Dato : 21-09-04 14:08

Hej

I dag har vi et telefon nr. Og det er fint. Men nogle gange ville vi gerne
have mulighed foretage flere samtidige udgående opkald fra forskellige
telefoner.
Er det muligt at sætte en telefon i hver stik i en Sipura SPA2000, og ringe
til tlf.nr. A på port 1 og tlf.nr. B på port 2 samtidigt. Selvom vi kun har
én konto/telefonnummer hos f.eks. Musimi. Jeg kan se på deres hjemmeside at
det er muligt at få flere SIP phones til at ringe på samme konto. Men hvad
den anden vej?
Og hvad med f.eks. Hvis man ringer ud på port A, kan man så modtage et
opkald på port B?

Hvilke danske IP-telefon udbydere har denne service?

Hilsen
Mads

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-09-04 21:42

Hej

"Mads" <mads@iname.com> wrote:

> [...]
>den anden vej?
>Og hvad med f.eks. Hvis man ringer ud på port A, kan man så modtage et

Umiddelbart vil jeg sige nej ! - Jeg tror dog ikke problemet ligger hos
operatøren, men derimod i SPA2000 boxen. - Jeg har testet en del med
den de sidste dage, og indtil nu er det ikke lykkedes at føre mere end
een samtale af gangen på Sipura boxen.

Har dog netop fundet nogle bemærkninger i manualen om at hvis man
benytter Codec G729 på begge linier så låses den ene linie når den anden
benyttes (?) benytter man derimod forskellige Codec, f.eks. 729 på den
ene port og ALAW på den anden, så skulle der ikke være nogen problemer.
- har dog endnu ikke testet den mulighed.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Mads

Dato : 22-09-04 09:22

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

> [...]
> ene port og ALAW på den anden, så skulle der ikke være nogen problemer.
> - har dog endnu ikke testet den mulighed.

Tak.
Men med musimi er det så muligt med 2 adaptere at ringe samtidigt på samme
konto?
Og modtage et opkald på adapter 1 mens men snakker på adapter 2?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-09-04 23:21

Hej

"Mads" <mads@iname.com> wrote:

>Men med musimi er det så muligt med 2 adaptere at ringe samtidigt på samme
>konto?
>Og modtage et opkald på adapter 1 mens men snakker på adapter 2?

Ja !

Forudsat at du har 2 numre.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Mads

Dato : 23-09-04 17:33

> Ja !
>
> Forudsat at du har 2 numre.

Så med et fastnets nummer er der kun én PSTN der kan ringe til os?
Er der nogen der ved om musimi har planer om at ændre dette?

Hilsen
Mads

Fra : Jens Davidsen

Dato : 23-09-04 18:03

> Så med et fastnets nummer er der kun én PSTN der kan ringe til os?
> Er der nogen der ved om musimi har planer om at ændre dette?

Med Musimi er der ikke saadan en begraensning - der kan ringes ind med flere
samtidige og ringe ud med flere samtidige linier selvom man kun har et
nummer. Det skal dog vaere inden for rimelighedensgraenser og kun til privat
brug.

Jens Davidsen
Musimi.dk