IP-telefoni - erfaringer hos Cybercity?
Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 20-09-04 21:34

Hej

Cybercity har som bekendt lanceret IP-telefoni sammen deres ADSL. Er
der nogen her, som har nogle erfaringer deres løsning? Umiddelbart
virker det som om, at alm. dødelige bør kunne finde ud af at bruge
det.

Med venlig hilsen
Jørgen D.

- Mange tak for din tid -

Fra : Jochke

Dato : 20-09-04 21:40

Jørgen Dalgaard wrote:

> [...]
> der nogen her, som har nogle erfaringer deres løsning? Umiddelbart
> virker det som om, at alm. dødelige bør kunne finde ud af at bruge

Jeg har været testpilot og har derfor haft det i et stykket tid. Jeg
synes det fungere kanont, ligesom deres internet forbindelse. Dog er den
router man skal have lidt stor og klodset, næsten på størrelse med en
NTAB boks fra TDC.

Samtale kvaliteten er på højde med PSTN. Eneste ulempe er at man ikke
kan have flere numre ala nummerbestemt ringning, eller 2 seperate linier.

Som altid har de en kanon support.

--
Venlig hilsen
Jochke

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 21-09-04 09:27

It seems Jochke wrote:
> Samtale kvaliteten er på højde med PSTN. Eneste ulempe er at man ikke
> kan have flere numre ala nummerbestemt ringning, eller 2 seperate linier.

Og lur mig om features som disse ikke dukker op...

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 21-09-04 21:32

> [...]
>
>Samtale kvaliteten er på højde med PSTN. Eneste ulempe er at man ikke
>kan have flere numre ala nummerbestemt ringning, eller 2 seperate linier.

Mange tak for svar. Det lyder jo vældig fint. Jeg har heldigvis ikke
brug for de avancerede funktioner som nummerbestemt ringning m.m. Dog
så sætter jeg pris på "vis nummer"-funktionen og at de basale ting
virker.

Ja - routeren (Aethra Starvoice sv 1020) ser ikke alt for køn ud, men
hvis den ikke er større end en NT-boks, overlever jeg det nok. Er den
sort som på billedet hos Cybercity?
( http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/ )

Mit nuværende kabelmodem pynter nu heller ikke.

Med venlig hilsen
Jørgen D.

- Mange tak for din tid -

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-09-04 21:44

"Jørgen Dalgaard" <thybothybo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
> brug for de avancerede funktioner som nummerbestemt ringning m.m. Dog
> så sætter jeg pris på "vis nummer"-funktionen og at de basale ting
Vis nummer virker fint hos mig på min trådløse Philips telefon.

> Ja - routeren (Aethra Starvoice sv 1020) ser ikke alt for køn ud, men
> hvis den ikke er større end en NT-boks, overlever jeg det nok. Er den
> [...]
Jeg har desværre været en af de allerførste der fik den, dengang den var
hvid. Den sorte er væsentlig pænere at se på .. og så vidt jeg ved, er det
denne som leveres nu, men tag lige fat i kundeservice evt.
Størrelsen gør mig intet, da den blot står inde under mit skrivebord ovenpå
mit computer tower. Ovenpå står min trådløse base og den trådløse telefon
holder strøm så længe at det kun er en sjælden gang den egentlig sidder i
basen.
Generelt kan jeg kun sige at jeg er glad for løsningen. Jeg har alligevel
kun 1 fastnet-telefon (den trådløse) og så ser jeg ingen grund til at betale
119,- for et TDC-abonnement uden at der er nogen gratis perioder eller
lignende, men bare 119,- udelukkende i abonnement.
Jeg håber dog snart at mobiludbyderne (eller det sammenslutningen af
mobiludbydere eller hvad det hedder) snart får sat de voldsomme priser
Fastnet vs. Mobil ned .. 80/160 øre er bare alt for meget!
Synd at det skal holde folk fra at have fastnet.

> Mit nuværende kabelmodem pynter nu heller ikke.
Det lyder ikke som nogen overraskelse *G*

Fra : tralala

Dato : 21-09-04 11:34

SKAL man have TDC abonnement ?

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-09-04 12:20

"tralala" <mand@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> SKAL man have TDC abonnement ?
Såfremt du kan få Cybercity Telefoni, kan du opsige dit TDC-abonnement og
blot betale for dit Cybercity Telefoni.
Begge dele, både Cybercity Telefoni og opsigelse af TDC-abonnement, kræver
at Cybercity er repræsenteret med eget udstyr på centralen du skal kobles/er
koblet op på.

Såvidt jeg kan se fra din NNTP-posting, kan du desværre ikke få Cybercity
Telefoni.
Men du kan altid kontakte kundeservice og høre dem ad.

/MD

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-09-04 13:47

> Såvidt jeg kan se fra din NNTP-posting, kan du desværre ikke få Cybercity
> Telefoni.

Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvordan hulen kan du se ud fra hans post
(IP/hostnavn/?) at CC formentlig ikke har udstyr på hans central?

--
Michael

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-09-04 20:53

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse
> Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvordan hulen kan du se ud fra hans post
> (IP/hostnavn/?) at CC formentlig ikke har udstyr på hans central?
Hejsa,

Nysgerrighed er altid godt

Hvis du kigger på denne post jeg har lavet her .. vil du se at der står >
Altså kan du se at jeg sidder på Amagerbro centralen.

Som du kan se på "tralala's" NNTP-Posting-Host står der >
0x3e42c0d0.adsl.cybercity.dk

Hvis du blot ser et nummer som det nederste, vil det oftest være et sted
hvor CC ikke har udstyr på centralen. Der kan dog være få undtagelser, men
generelt kan man se det på den måde.
Et opkald til CC Kundeservice, vil dog være den helt sikre måde at få det af
vide på. Altså om man sidder på en central hvor CC har eget udstyr eller ej.
Det har de dog de fleste steder.
Som du kan se her:
http://www.cybercity.dk/presse/tidligere_pressemeddelelser/020703/fakta/
Står der "Der er ind til videre mulighed for at få ADSL-forbindelser på op
til 8 Mbit/s på de centraler, hvor Cybercity har eget udstyr - svarende til
cirka 70 pct. af landet."

Det er dog fra d. 02-07-03, og tror vist de har fået sat en del mere udstyr
op siden da, men det var det eneste sted jeg lige kunne finde tallet.

Og som du kan se her > vedr. Telefoni >
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/spoergsmaal_og_svar/bestilling_levering/
"Hvad er forudsætningen for at jeg kan få Cybercity Telefoni?

Det forudsætter at du har en Cybercity ADSL-forbindelse som er tilknyttet en
central-lokation hvor cybercity har opstillet eget ADSL-udstyr. Tillige kan
vi endnu ikke tilbyde løsningen til kunder der har Cybercitys wifi-løsning
og/eller hardwarebaserede sikkerhedsløsninger."

/MD