Køb af friske SANDORM
Fra : Mads Lassen

Dato : 15-05-01 17:40

Kan det virkelig passe at storbyen Århus kun har gamle saltede sandorm at
tilbyde sine lystfiskere?

Normalt går man aldrig fejl af sandorm som madding, men kostbare 4 uger
gamle små klatter af sandorm lader ligesom ikke til at lokke fiskene til!!

Hjælp venligst med at afhjælpe denne blokering for et sydende fiskeri og vis
vejen til den nærmeste forhandler af friske (billige) velvoksne sandorm.

Tak på forhånd og knæk og bræk!
Casper Kierulf Lassen

Fra : Chris

Dato : 15-05-01 18:04

Det er desværre sandt nok, som du skriver. Jeg har heller ikke kunnet finde
nogle i Århus.
Jeg bor et stykke uden for byen, og her er det muligt at finde friske orm.
F.eks. kan du hos (vistnok) DK-tanken i Rønde købe fine orm. Men 10 orm = 10
kr. var i gamle dage. Du får højest en 7-8 stykker for en tier nu, men
kvaliteten fejler til gengæld ikke noget.
Grejbiksen i Trige reklamerer med friske børsteorm - har dog aldrig prøvet
dem. Men måske en mulighed?
Endelig er der jo selvfølgelig også muligheden for selv at fange dem - det
er ikke så vanskeligt endda, men man skal da alligevel have det hele til at
passe med lavvande og den slags.

MVH
Chris

Fra : Jens_M

Dato : 16-05-01 20:59

Jeg har prøvet - børsteorm er bedre end sandorm !!!!

mvh
Jens_M

KLIP
>Grejbiksen i Trige reklamerer med friske børsteorm - har dog aldrig prøvet
>dem. Men måske en mulighed?
KLIP

Fra : DC

Dato : 15-05-01 19:10

Hej Casper

Sandorme (børsteorm) Kan købes hos Dragefisken i centrum. Jeg tror at vejen
heder vesterport, men den går i alt fald fra vesterbro torv til vestergade.

Han har ormene i en form for akvarie, så de er spræl levende, når han tager
dem op, og så for man dem i en lille bøtte.
Vi har med held haft dem i køleskabet, hvis vi havde købt dem om lørdagen,
(der er lukket om søndagen)til en fisketur søndag eftermiddag.

Om ormene er billige, ved jeg ikke, mener at de koster to kr. stk. men jeg
syntes de er det vær

Hilsen
Dennis
ClausenDK@softhome.net
Probably the best man in Town.

Mads Lassen <mads-lassen@dadlnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:W_cM6.142$8s5.13854@news.get2net.dk...

Fra : Brian Kristensen

Dato : 15-05-01 20:13

On Tue, 15 May 2001 18:40:13 +0200, "Mads Lassen"
<mads-lassen@dadlnet.dk> wrote:

>Kan det virkelig passe at storbyen Århus kun har gamle saltede sandorm at
>tilbyde sine lystfiskere?

Man kan som regel købe friske sandorm og/eller børsteorm hos FB Grej
(tror jeg det hedder), der ligger på Rosenvangs Allé.

Mvh Brian

farkbk@hotmail.com
http://www.members.tripod.com/brian_kristensen/Startside.htm

Fra : Chris

Dato : 15-05-01 20:45

FB Grej?
Er det ham, der nærmest har forretning i en villa?
Ham som også har akvariefisk m.m.?

MVH
Chris

Fra : Sebbe

Dato : 15-05-01 21:02

Nope, ingen akvariefisk kun fiskegrej (-og ikke særligt billigt). men hvis
man er heldig har han sandorm, også i automaten efter lukketid. men men men
det svinger mellem 6- 9 i en pakke og det koster 20 kr. 2 * 10 kr.
også kvaliteten svinger det lidt med. han har også saltede sandorm -og til
tider regnorm..

mv sebastian

Fra : TLB

Dato : 15-05-01 21:53

On Tue, 15 May 2001 18:40:13 +0200, "Mads Lassen"
<mads-lassen@dadlnet.dk> wrote:

>Kan det virkelig passe at storbyen Århus kun har gamle saltede sandorm at
>tilbyde sine lystfiskere?

der ligger en lystfisker forretning på trøjborg
de har da ihvertigfald friske orm af enhver slags
med venlig og beste lystfisker hilsner

Torben Lund

Fra : DC

Dato : 16-05-01 19:39

> der ligger en lystfisker forretning på trøjborg
> de har da ihvertigfald friske orm af enhver slags
> med venlig og beste lystfisker hilsner
>
> Torben Lund

Forretningen på Trøjborg, har lige annonceret med ophørsudsalg ( -40%)
Så det er nok slut med orm nu !!

Hilsen
Dennis