Sved.
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-11-04 22:56

Hej

Jeg har fået mig et nyt job og det er jo fint men der er dog opstpet et
problem. Sved. Ikke så meget sveden i sig selv men de bivirkninger det har.
Jeg laver samme bevægelser med armene hele dagen og står og går en del
rundt. Så sveder jeg jo lidt. Problemt er at min hud henholdsvis i skridtet
(fra anus til penis), samt i armhulerne tilsynladende bryder sig meget lidt
om kombinationen mellem sved og 2 stykker hud som gnider mod hinanden
tusinder af gange om dagen. Dette bevirker at jeg bliver meget rød på de
udsatte steder og det svir eller klør.

Jeg har prøvet lidt forskelligt. Senest sportstape som egenligt fungerer
fint (fjerner friktionen imellem de 2 stykker hud), men jeg er lige
pludselig kommet i tvivl om hvordan jeg egenligt skal bære mig ad med at
fjerne det igen da der er hår under det og det klistrer endnu stærkere end
gaffatape.

Altså mangler jeg et eller andet som kan fjerne friktionen på de ovennævnte
udsatte steder uden at kliste som ind i helvede så det er umuligt at fjerne
igen. Idag er det under den ene arm blevet tyndslidt så limen er ved at være
"blotlagt" hvilket har gjort at hele dagen når jeg har løftet min arm op og
ned har min arm klistet sammen i armhulen hvilket har gjort det endnu
værre... så kan jeg jo sætte ny tape på.. men så slipper jeg jo alrig af med
det tape vel ;)

Nogle gode forslag? Isæ til stykke for neden, da det foroven muligvis kan
klares med et støttebind beregnet til knæerne + evt lidt vat eller køkken
rulle til at suge sveden. Men man kan jo ikke rigtigt få støtte bind til syn
røv ;)

Fra : Christina

Dato : 02-11-04 12:11

Martin / Fårevejle wrote:

<znip>

Prøv med en deo der hedder "mitchum" som kan købes på apoteket for ca. 49,-
Den holder på vådheden under armene, og er ret effektiv også mht svedlugt.
Dernæst så prøv i samme matas at købe en stor bøtte talkum til ca. 30,- så
vidt jeg husker....denne talkum (pudder) kan du påføre de steder du omtaler,
efter dit morgenbad....måske det virker for dig også :)

Fra : Erik

Dato : 02-11-04 17:55

"Martin / Fårevejle" skrev:
> [...]
> om kombinationen mellem sved og 2 stykker hud som gnider mod hinanden
> tusinder af gange om dagen. Dette bevirker at jeg bliver meget rød på de

Førhen døjede jeg også meget med irriteret hud allerøverst på inderlårene/i skridtet.
Jeg løste problemet ved at bruge tightsunderbukser på arbejdet istedet for alm. boxers.
F.eks. disse: http://www.smartguy.dk/butik/VisVare.asp?ID=1422
De sidder helt tæt og min hud bliver slet ikke så irriteret mere.

--
Erik