Program for gulvøvelser til hjemmebrug ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 29-10-04 07:35

Jeg søger et program, en bog eller en website, med beskrivelser af
gulvøvelser, som man kan lave f.eks. hver morgen, for at forsøge at holde
sig i nogenlunde form. Øvelserne skal altså kunne laves individuelt, med
eller uden musikledsagelse.

Findes noget sådant?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Padmé Amidala

Dato : 29-10-04 13:46

On Fri, 29 Oct 2004 08:35:21 +0200, Jakob Munck wrote:

> [...]
> sig i nogenlunde form. Øvelserne skal altså kunne laves individuelt, med

Ja, da. Du skal da bare have fat i noget Pilates. Gode gulvøvelser, der
er nemme at gå til med en enorm effekt.
VH
Padmé

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-10-04 18:48

> Ja, da. Du skal da bare have fat i noget Pilates. Gode gulvøvelser, der
> er nemme at gå til med en enorm effekt.

Eller Callentics - du kan låne bøger på biblioteket om det. Det er
styrketræning og mere effektivt end det ser ud til.

Mvh Maria

Fra : G.B.

Dato : 30-10-04 01:10

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen news:418282ac$0
$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Eller Callentics - du kan låne bøger på biblioteket om det. Det er
> styrketræning og mere effektivt end det ser ud til.

Yoga er også en glimrende mulighed - og det er udviklet gennem tusindvis af
år.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Peter

Dato : 01-11-04 16:00

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> $146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Yoga er også en glimrende mulighed - og det er udviklet gennem tusindvis

Jakob er gammel yogalærer, men han kan ikke dyrke yoga da han er kristen
fundamentalist.

Fra : G.B.

Dato : 01-11-04 19:59

"Peter" <peter@g.dk> skrev i meddelelsen

> Jakob er gammel yogalærer, men han kan ikke dyrke yoga da han er
> kristen fundamentalist.

Nå. Det var da et lidet pragmatisk forhold til en serie gode kropsøvelser.
Der er jo ingen som siger, at man behøver at visualisere chakraer og brumme
mantraer, bare fordi man står i skulderstand.

Men ham om det...

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-04 20:59

Jakob Munck wrote:
> [...]
> holde sig i nogenlunde form. Øvelserne skal altså kunne laves
> individuelt, med eller uden musikledsagelse.

+++++++++++++++++
Hej Jakob!
En dygtig personlig træner anbefalede mig sjipning. Jeg købte et tov og
sjippede på gulvet hver dag.
Men jeg fandt hurtigt ud af at tovet ikke er nødvendigt! Det kan ramme
inventaret.
Så nu sjipper jeg uden tov, når jeg altså kan huske det!
Det synes hun iøvrigt var ret aparte!

Hilsen
Jens

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-11-04 17:44

Jakob Munck wrote:
> [...]
> holde sig i nogenlunde form. Øvelserne skal altså kunne laves
> individuelt, med eller uden musikledsagelse.

jeg laver selv Winsor pilates, som du kan bestille via tvshop.....
det er gulvøvelser man kan indrette efter ens eget nivau og som effektivt
styrker musklerne i hele kroppen, uden at gøre dem store og bulede....

jeg bruger ca 20 minutter på dem, 4-6 gange om ugen..... og de kan laves når
som helst.....
jeg kan TYDELIGT mærke at jeg er blevet styrket, men har ikke den store
slankende effekt af dem...
jeg er feks gået fra at kunne lave 10 kris-cross (maveøvelse hvor du krydser
over så du sigter forbi dit knæ med den modsatte albue, mens du skiftevis
strækker det andet ben ud, til at kunne lave 20 langsomme, 20 hurtige og
endnu 20 langsomme)

jeg laver den nu efter hukommelsen, så jeg behøver ikke at have video eller
dvd kørende for at kunne lave dem...
--
Knus, Sabina
DK Shadowfax