RPM
Fra : Jørgen

Dato : 28-10-04 11:01

Hvad betyder RPM.

Vi har købt en brugt motionscykel, der er ikke brugsanvisning med, den er
med computer, som viser calorie, tid, hastighed og distance. Alt dette
giver sig selv, men lige RPM aner jeg ikke hvad er. Håber nogen kan hjælpe

Hilsen Jørgen
--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : HEF

Dato : 28-10-04 11:09

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
newssgkrftridi6sca@jso-jogcj8794ft.flatrate.dk...

> Hvad betyder RPM.

Rotations Per Minute = omdrejninger pr. minut.

Fra : Jørgen

Dato : 28-10-04 11:12

Tak for svaret, så blev man så klog,
men hvad bruger men det til i forbindelse med en motionscykel

Jørgen

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-10-04 14:57

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
newssgkrxreedi6sca@jso-jogcj8794ft.flatrate.dk...
> Tak for svaret, så blev man så klog,
> men hvad bruger men det til i forbindelse med en motionscykel

Det er vist det som cykel ryttere betegner "Kadance", du kan se hvor hurtigt
du træder rundt i dine pedaler, det er så det. Du kan formegentligt bruge
det til at sætte dig selv nye mål, eller holde dig oppe på mærkerne

mvh Tommy Fer

Fra : Jørgen

Dato : 28-10-04 19:59

Tak for svarene så blev man lidt klogere

Hilsen
Jørgen

Fra : Ulvir

Dato : 28-10-04 17:56

HEF wrote:
> "Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
> newssgkrftridi6sca@jso-jogcj8794ft.flatrate.dk...

> Rotations Per Minute = omdrejninger pr. minut.

'Revolutions' per minute..

Fra : G.B.

Dato : 28-10-04 21:48

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i meddelelsen news:4181249a$0$156
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> 'Revolutions' per minute..

Nix. Rounds per minute.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Henrik Jensen

Dato : 30-10-04 16:52

Revolutions er det korrekte iflg teknisk engelsk.

Fra : G.B.

Dato : 31-10-04 02:11

"Henrik Jensen" <fahmeda_fjerndetteogunderscore@post.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4183b8af$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Revolutions er det korrekte iflg teknisk engelsk.

Du har ret. Jeg slog det lige op i min L&H Compact ordbog.

Fra : Karina[6600]

Dato : 04-01-05 16:49

> [...]
>
> Hilsen Jørgen
> --
> Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-

helt klart Rests Per Minute heheh

mvh
Karina

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 05-01-05 19:02

"Karina[6600]" <kwh@FJERNfoxylady.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
> newssgkrftridi6sca@jso-jogcj8794ft.flatrate.dk...

> helt klart Rests Per Minute heheh
>
> mvh
> Karina

Lige omvendt....Rotationer pr minut, så hvis den er 11.000 rpm, så skal der
et godt kondital til at være vinkelsliber )

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina[6600]

Dato : 05-01-05 20:21

> Lige omvendt....Rotationer pr minut, så hvis den er 11.000 rpm, så skal
der
> et godt kondital til at være vinkelsliber )
>
> M.V.H.....Benny..

på en motionscykel må det helt klart være hvil per minut... pyyyhhaa :)))

mvh
karina

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 07-01-05 13:01

> der

> på en motionscykel må det helt klart være hvil per minut... pyyyhhaa :)))
>
> mvh
> karina

Du må hvile, når du har nået de 11.000 Rpm.... Så må du til gengæld holde 5
minutters sammenhængende pause.... Så skal du ikke sige, at jeg ikke er
human

M.V.H.....Benny..