Navn på lidelse
Fra : Jan Tønder

Dato : 26-10-04 18:52

Hej Gruppe.

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men nu prøver jeg.

I Go' aften Danmark, den 25.10.04, var der et indslag om søvnmangel. Deres
gæst nævnte at en af bivirkeningerne ved søvnmangel kunne være en trang til
at bevæge sig - at man ikke kan ligge stille. Han nævnte også navnet på den
sjældne lidelse. Kan i huske navnet eller ved i hvad denne lidelse hedder?
Jeg mener selv at have disse symptomer, som min egen læge aldrig har kunnet
forklare hvad er. Det er en ekstrem trang til at bevæge en eller flere
krobsdele - kun med yderste koncentration og vilje kan man ignorere denne
trang, resulterende i en form for kilden/brænden i de pågældende muskler.
Det gør ikke ondt, men er ekstrem irriterende da det kan ødelægge
nattesøvnen. På et tidspunkt falder jeg dog til ro, men der kan gå en times
tid.

På forhånd tak for evt. svar.

Mvh Jan T

Fra : Nille

Dato : 27-10-04 06:01

"Jan Tønder" <jan-tonderFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Det gør ikke ondt, men er ekstrem irriterende da det kan ødelægge
> nattesøvnen. På et tidspunkt falder jeg dog til ro, men der kan gå en

Der blev nævnt noget om "Restless Leg" men jeg ved ikke om det er det du
tænker på?

/Nille

Fra : Jan Tønder

Dato : 28-10-04 16:26

Hej Nille.

Tak for hjælpen - det var lige det jeg søgte - se iøvrigt også linket
http://restlesslegs.dk/forlaeger.asp?ID=19