Abandonware
Fra : Lyrik

Dato : 23-10-04 22:50

Sundhedsstyrelsens skrappe testkrav til medicin, hvor en sådan test kommer
op på 1 million kroner går af og til ud over populær folkemedicin der var
rigtig virksom.

Jeg ved ikke om "Helvedesstenen" til fjernelse af vorter er et sådant offer,
men jeg véd helt bestemt at den meget virksomme "Norsk Mixtur", som var
suverænt imod mavekatar, er et sådant offer.
Apotekeren fortalte mig at der blev solgt så lidt at der ikke var råd til at
foretage millionkronersundersøgelsen. Så røg den ud af handelen.
Har nogen her viden om at andre gode produkter er blevet tilsvarende ofre?

Hilsen
Jens

Fra : G.B.

Dato : 24-10-04 23:57

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> handelen. Har nogen her viden om at andre gode produkter er blevet
> tilsvarende ofre?

Ja. Magistrelle varer (det, som apotekeren selv stod og blandede "ude
bagi" efter recept fra læger eller ud fra klassiske opskrifter) er næsten
forsvundet. Jeg er ikke sikker, men jeg tror at Grøndals Apotek er det
sidste i Københavnsområdet, som gør i den slags - desværre.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-10-04 00:14

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev

> [...]
> forsvundet. Jeg er ikke sikker, men jeg tror at Grøndals Apotek er det
> sidste i Københavnsområdet, som gør i den slags - desværre.

Noget går også den anden vej, Sulfatrim produceres ikke længere, med mindre
man får det fremstillet magistrelt.

Mvh.