Grå hår
Fra : Andreas Rodrigouz

Dato : 18-10-04 00:59

Til Heldred

Jeg er en dreng på 18 år som har sort hår, men jeg har opdaget at jeg
har hvide hår og hvis man ser godt efter kan man godt se at der er
nogle i blandt det sorte. Jeg bruger hår gele, men jeg er gået over
til Minirisk som er uden parfume. Hvad kan det skyldes.

Fra Andreas

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 09:54

Andreas Rodrigouz wrote:
> [...]
> nogle i blandt det sorte. Jeg bruger hår gele, men jeg er gået over
> til Minirisk som er uden parfume. Hvad kan det skyldes.

Nogle får grå hår tidligt...måske er det dét du oplever? Min far var også
sorthåret og begyndte at få hvide stænk, som der selvfølgelig kommer flere
af med alderen....nu er han mere hvidhåret end sorthåret, og personligt
synes jeg det er ret flot, med sort og gråt/hvidt hår....men du synes måske
ikke det er så sjovt, eller flot, allerede som 18 årig.....jeg tror ikke det
kan skyldes hverken gele eller shampoo eller andet, blot naturlige ændringer
i hårfarven....jeg har hørt man kan få hvidt hår pga chok, men om det er en
skrøne eller ej, det ved jeg ikke rigtig....Er det noget du er meget ked af?

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 19-10-04 10:18

Andreas Rodrigouz <rmcamilo@ofir.dk> skrev et indlæg
<10980576990.389461233299954@dtext.news.tele.dk>:

> [...]
>nogle i blandt det sorte. Jeg bruger hår gele, men jeg er gået over
>til Minirisk som er uden parfume. Hvad kan det skyldes.

Det fremgår ikke umiddelbart om dine grå hår er jævnt spredte, eller
om der er tale om lokker/totter.

Kender et par tilfælde med lokker af gråt/lyst hår i ellers ret
mørkt hår.

Den ene er uforklarligt og fik en grå tot i panden ret tideligt før de
grå hår normalt forventedes - jeg har altid trøstet hende med at hun
gratis har noget som andre betaler i dyre domme for hos frisøren

Det andet tilfælde drejer sig om en skramme (vist efter en sten) i i
baghovedet medens han var barn/ung. Håret der voksede ud var lysere
end resten - det udjævnes dog med alderen.

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Mette

Dato : 20-10-04 12:04

"Andreas Rodrigouz" <rmcamilo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle i blandt det sorte. Jeg bruger hår gele, men jeg er gået over
> til Minirisk som er uden parfume. Hvad kan det skyldes.

Du er ved at få gråt hår. Men bare rolig. Det bliver ikke gråt før du er
_noget_ ældre. Jeg er 27 og har et par enkelte grå hår i toppen og har haft
det i nogle år. Min mor er næsten hvidhåret og hun er 48. (Det var ret gråt
som 33-årig).
Generelt siger man, at sorthårede tidligere får grå hår end lyshårede, men
det er nu nok mest fordi man bedre kan se det i mørkt hår.
Det skyldes hverken gele eller shampoo, men simpelthen at farvestoffet i
hårsækken er brugt op.