For høj hvilepuls?
Fra : Mette

Dato : 05-10-04 23:00

Jeg er 27 år, ikke særlig høj, men vejer godt 8 kg for meget.

Min hvilepuls er 104 slag i minuttet her til aften - jeg synes det virker
som ret meget og jeg kan ikke falde i søvn pga det, selvom jeg er ekstremt
træt.

Er pulsen for høj og er jeg i nogen farezone?

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-04 02:00

"Mette" <Mette@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> træt.
>
> Er pulsen for høj og er jeg i nogen farezone?
+++++++++++++++++++++++++++++++++

En 27 årig pige som sidder og tager sin puls om aftenen og vejer sig hele
tiden er i farezonen for at fylde sit liv med tomhed.
Den høje puls er tegn på dårlig form, som regel.
Kan du ikke sove så læs en bog eller skriv én.

Hilsen
Jens

Fra : Mette

Dato : 06-10-04 07:42

> [...]
> Den høje puls er tegn på dårlig form, som regel.
> Kan du ikke sove så læs en bog eller skriv én.

Jeg må le. Tomhed er ikke lige det, der præger mit liv. Snarere tværtimod.
Stress er nok et bedre ord. Hvor får du i øvrigt fra, at jeg "vejer mig hele
tiden?" Det var da en ganske underlig antagelse ud fra det, jeg skrev.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 12-10-04 20:24

> [...]
> Den høje puls er tegn på dårlig form, som regel.
> Kan du ikke sove så læs en bog eller skriv én.

Jeg synes også det er lidt underligt svar fra dig Jens..
Jeg træner ofte, og tager af og til min hvilepuls for at se hvordan
min form er. (min er 40).... Synes det virker som du er utrolig
fjentlig indstillet.. Synes ikke du skal svare indlæg på den måde..

Pulsen er nok for høj... men jeg tror du har ret, hvis man er lidt
stresset, ja så kan den nemt hoppe derop... En hurtig bevægelse
med armene eller lignende, og din puls stiger også en del...
Hvis man også har en virus i kroppen (eks. influenca), skulle
pulsen også være ca. 10 højere. En normal hvilepuls ligger på
omkring 60.

Mange hilsner Jan

Fra : Faithless

Dato : 06-10-04 06:55

"Mette" <Mette@nospam.dk> wrote

> Er pulsen for høj og er jeg i nogen farezone?

Jeg vil syntes at din puls er lige høj nok, få det tjekket hos lægen. Hvis
det skyldes dårlig form, så gå/små løb en tur hver aften inden du skal sove.
Så vil du ikke ha' problemer med at sove og din puls vil med tiden blive
lavere.
Jeg vil ikke sige at du er i nogen farezone, men det er klart at det slider
unødigt på systemet, når det må arbejde så hårdt når du slapper af.

Jeg er 28 og vejer 10K for meget, men min hvilepuls er 48, så du skulle da
gerne lidt længere ned.

Faithless

Fra : Christina

Dato : 06-10-04 12:00

Faithless wrote:
> [...]
> Hvis det skyldes dårlig form, så gå/små løb en tur hver aften inden
> du skal sove. Så vil du ikke ha' problemer med at sove og din puls

Her må jeg lige blande mig :) Det er IKKE en god ide at løbe lige før man
skal sove, da det frisker én op, og tværtimod gør det sværere at falde i
søvn. En god gå/løbetur er bestemt anbefalesesværdigt, men ikke før
sengetid....done that ;) I løbet af dagen eller ved 18 tiden, er nok
bedre.....

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 12-10-04 20:29

> [...]
> søvn. En god gå/løbetur er bestemt anbefalesesværdigt, men ikke før
> sengetid....done that ;) I løbet af dagen eller ved 18 tiden, er nok

Ja, dette er rigtigt... helst inden aftentid... Det gør det sværrere at
falde i søvn
hvis man træner lige inden man skal sove... Det skulle være et faktum....
Søvn er også meget forskelligt fra person til person.. nogle kræver kun 5-6,
mens normalen vel er 7.... Destro ældre man bliver jo mindre søvn.....

mvh Jan

Fra : Jørgen

Dato : 12-10-04 21:25

jeg har haft en for høj puls, det skyldtes for høj stofskifte, symptomer er
bl.a. hovedpine, og rysten på hænderne. dette havde lægen acc. i mange år,
det skal man ikke
dette kan være en forklaring

Hilsen Jørgen

Fra : Mette

Dato : 14-10-04 20:24

"Jørgen" <js3@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> bl.a. hovedpine, og rysten på hænderne. dette havde lægen acc. i mange år,

Takker for langt de fleste af svarene
Jeg tog lige min puls inden jeg skrev dette indlæg - nu er vi nede på 68
slag i minuttet
Jeg regner med at den høje hvilepuls var udslag af stress. Jeg bør egentligt
stadigvæk være stresset, men nu har jeg ferie Så starter ræset igen på
mandag