IP-telefoni og routning
Fra : Humlebien

Dato : 15-05-01 15:46

Hej derude

Jeg har en Cisco 677 ADSL-router forbundet til en Linux (RH 6.2) server.
Jeg kan sagtens route fra Ciscoen til en bestemt port på serven; MEN kan det
ikke lade sig gøre at route videre fra Linux maskinen til en anden intern IP
adresse/port på nettet - gennem det interne netkort?
Jeg forestiller mig noget med en routningstabel eller lign.
Vi er nemlig ved at lave et forsøg med IP telefoni via en ADSL forbindelse
og er her stødt på problemet med at få IP-porten routet videre på det
interne netværk. Nogen løsninger?

Mvh
Søren

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-05-01 19:13

Humlebien wrote:
> [...]
> Vi er nemlig ved at lave et forsøg med IP telefoni via en ADSL forbindelse
> og er her stødt på problemet med at få IP-porten routet videre på det

Det er svært at svare præcist på dit spørgsmål, uden nærmere kendskab
til protokollen.

Måske kan programmet 'redir' hjælpe dig. (Søg det på freshmeat eller
google).

--
Lars Kongshøj